معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از ایستگاه‌های زائران در دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۷۵۲۸
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
نظارت مستمر بازرسان بهداشت محیط از ایستگاه‌های زائران در دهه پایانی صفر
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:۳۸۰ نفر بازرس در ایام دهه پایانی ماه صفر از اماکن و محیط‌هایی که در اختیار زائران است بازدید وسرکشی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی اظهار کرد: موضوع بهداشت موکب‌ها و محل‌های اسکان زائران، بهداشت مواد غذایی و آب اشامیدنی نیز از دیگر نکاتی است که در این ایام مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از شهرستان‌هایی که کاروان‌ها به سمت مشهد حرکت می‌کنند نظارت بر بهداشت مواد غذایی و آب شرب و محل‌های اسکان اغاز می‌شود، عنوان کرد: این نظارت تا ورودی‌های شهر مشهد ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در مشهد بررسی‌های بهداشت محیط براساس تقسیم بندی‌های موکب‌ها با حضور نیروی بهداشت انجام می‌شود، بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط ابزار لازم را در اختیار دارند تا با نمونه برداری از مواد غذایی و آب اشامیدنی سلامت آن را بسنجند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ۴۱۰ محل اسکان زائران در شهر مشهد نیز بازدید می‌شود، بیان کرد: این محل‌های اسکان از طریق آموزش و پرورش برای زائران در نظر گرفته شده است که با حضور ماموران بهداشت محیط و متولیان امر بازرسی و نظارت از این اماکن انجام می‌شود.
حسنی با اشاره به اینکه علاوه براین اسکان و تغذیه زائرانی که به صورت فردی یا خانوادگی از مبادی ورودی شهر وارد می‌شوند مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد: همچنین بر چگونگی تغذیه زائرانی که با وسیله شخصی، یا از طریق پایانه‌های مسافر بری، فرودگاه و راه آهن وارد شهر مشهد می‌شوند نیز نظارت می‌شود.
وی با بیان اینکه جلساتی با جمعیت خدمت گزاران زائران پیاده برگزار شده تا نقاط قوت وضعف در ساماندهی زائران طی سال‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار گیرد، ادامه داد: علاوه براین به منظور حفظ سلامت معنوی و جسمی زائران ارزیابی و رتبه بندی از موکب‌ها انجام می‌شود ودر نهایت موکب‌های برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
حسنی با اشاره به اینکه همچنین برای توزیع نذروات مردمی در بین زائران، ضمن تایید سلامتی غذا توسط کارشناسان بهداشت محیط، ایستگاه‌هایی نیز برای این منظور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: با همکاری شهرداری مشهد مکانی برای توزیع نذروات مردمی در نظر گرفته شده است تا سلامتی زائران تامین شود.
وی گفت: تا پایان تعطیلات و برگشت زائران به شهر‌های خود بازرسی ونظارت از موکب ها، مراکز اسکان، اشپزخانه‌ها و... ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->