آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

با دقت بیشتری ازدواج کنید

  • کد خبر: ۷۵۳۰۱
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
با دقت بیشتری ازدواج کنید
ملیحه ابراهیمی - روزنامه نگار
نگرانی از وضعیت ازدواج و طلاق جوانان، صحبت امروز و دیروز نیست. این وضعیت زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که برابر تحقیقات، شاهد کاهش چشمگیر ازدواج در ۴۰ سال گذشته هستیم. ادامه این روند، پیامد‌های جبران‌ناپذیری از جمله کاهش باروری و به دنبال آن تنظیم جمعیت را به کشور متحمل کرده است. بر اساس داده‌های ثبت احوال، نسبت ازدواج به طلاق در کشورمان، پیش از انقلاب بیش از ۱۴ به یک و اکنون به حدود ۳ به یک رسیده است.

این روز‌ها به لطف اینترنت، کمتر کسی هست که از اطلاعات داخلی و خارجی بی‌خبر بماند. بی‌تردید، علاوه بر ایران، ممکن است شاهد افول ازدواج در جوامع پیشرفته هم باشیم، اما فراموش نکنیم راه حل مسئله تن دادن به هر نوع ازدواجی برای افزایش کمیت آمار و ارقام نیست. گاهی بی‌تدبیری در مسئله‌ای به این مهمی ممکن است آثار زیان‌باری به بار آورد.

جدا از به‌کارگیری تلاش کمی و کیفی دولتمردان برای فراهم آوردن بستر ازدواج، باید به چند نکته روا‌ن‌شناختی نیز به طور ویژه توجه کرد. به گفته صاحب‌نظران، به این دلایل نیز نباید ازدواج کرد از جمله:

فشار خانواده
حرف مردم
برطرف کردن نیاز جنسی
بهبود وضعیت مالی
افزایش سن و سال
گرفتن انتقام از نفر قبلی
احساس کمبود
دلسوزی و ترحم در برابر طرف مقابل
تغییر فرد مقابل
شورش علیه والدین
جست‌وجوی استقلال
فرار از خانه پدری
التیام یک رابطه شکست‌خورده
احساس گناه و راحتی
 
روان‌شناسان حوزه تربیت خانواده بر این باورند که ورود به مسئله مهم ازدواج که ممکن است با یک تصمیم نادرست و از سر احساس سرنوشت ۲ طرف را دگرگون کند، باید بسیار موشکافانه انجام شود. با عقل، منطق و تحلیل موقعیت هر فرد، می‌توان با علاقه و عشق ازدواج کرد. البته این مهم مستلزم داشتن شناخت کامل از خود و به مرور زمان و به مرور زمان، آشنایی با طرف مقابل است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->