استقلال، پرسپولیس و ۴ بازی قبل از لیگ نخبگان مربی خارجی جدید در راه استقلال قراردادهای ویژه برای خارجی‌های استقلال حسن یزدانی به افتتاحیه المپیک نمی‌رسد؟ قلعه‌نویی و میثاقی در کنار هم! درخشش مهدی طارمی در اولین بازی با لباس اینترمیلان+ ویدیو گل و پاس گل سپاهان مدافع استقلال را جایگزین رضاییان کرد | حردانی طلایی پوش شد بازگشت فرشاد احمدزاده به پرسپولیس + عکس و فیلم دروازه‌بان استقلال در راه اراک قرارداد بیرانوند با تراکتور امضا شد + عکس سامان فلاح استقلالی شد + عکس ۳۰ تیر؛ روز مهم برای بیرو و درویش تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۶ | آغاز احداث دهکده المپیک ثامن در مشهدالرضا(ع) + فیلم ملی‌پوش آبی‌ها به سپاهان پیوست پیغام عبدالکریم حسن به مدیران پرسپولیس: به ایران برنمی‌گردم، رضایت نامه‌ام را بدهید! پرسپولیس به دنبال تشکیل تیم بانوان پایان کار نعمتی و تراکتور + عکس حسین گودرزی در دو راهی سپاهان – استقلال
سرخط خبرها

غیبت هندبال مشهد در لیگ برتر ۶ ساله شد

  • کد خبر: ۷۵۶۸۸
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
غیبت هندبال مشهد در لیگ برتر ۶ ساله شد
لیگ‌برتر هندبال دیروز قرعه‌کشی شد، اما مثل سال‌های گذشته خبری از نام تیم مشهد نبود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ انگار همین دیروز بود که رؤیای قهرمانی با دستان خودی، از هندبال مشهد گرفته و بعد از آن هم باشگاه هندبال ثامن‌الحجج (ع) مشهد از سوی باشگاه بالادستی در سبزوار منحل شد! ۶ سال پیش آخرین حضور هندبال مشهد در لیگ‌برتر بود و از آن به بعد هیچ‌گاه مشهد که روزگاری یکی از قطب‌های اصلی هندبال کشور بود، در مسابقات لیگ‌برتر تیمی نداشت.

 

سال گذشته هندبالیست‌های جوان و بومی در قالب یک تیم که از طرف هیئت وقت حمایت می‌شد، توانستند لیگ‌برتری شوند، اما کرونا و حمایت‌نکردن اسپانسرینگ از این تیم سبب شد جوانان مشهدی نتوانند در لیگ‌برتر فصل گذشته حاضر شوند. حالا امسال هم با وجود زمزمه‌های احتمالی حضور هندبال خراسان با حمایت اشتادسازه در لیگ‌برتر، بازهم لیگ‌برتر قرعه‌کشی شد و خبری از نماینده مشهد در این رقابت‌ها نیست. چرا هندبال مشهد بازهم به قطار لیگ‌برتر نرسید؟


ناله‌های چندساله نبود اسپانسرینگ

این یک دلیل همیشگی است: «اسپانسر نداریم.» بهانه قدیمی و نخ‌نماشده‌ای که رؤسای هیئت‌ها و مسئولان مربوط را که باید برای تشکیل تیم و ارتقای ورزش حرفه‌ای در سطح لیگ‌برتر تلاش کنند، از هرگونه مطالبه‌ای مصون می‌کند. هندبال خراسان هم در گیرودار همین همیشگی‌ها سال‌هاست که از اسب قدرت در هندبال افتاده است و گویی قرار نیست به این زودی‌ها عروسی به کوچه این رشته ورزشی در شهر بازگردد. جواد زارع، رئیس قبلی هیئت هندبال، در زمان تصدی این پست می‌گفت بدون اسپانسر نمی‌توانیم در لیگ‌برتر با غول‌های تا بن‌دندان مسلح روبه‌رو شویم و حالا رئیس جدید هم بی‌سروصدا از کنار قرعه‌کشی لیگ‌برتر می‌گذرد و برای حضور یک تیم از مشهد در لیگ‌برتر تلاشی نمی‌کند.

 

علیزاده در توضیح دلایل این غیبت می‌گوید: برای حضور در لیگ‌برتر چهارپنج میلیارد هزینه لازم است و این از عهده هیئت خارج است. از طرفی فدراسیون اعلام کرده بود باید سهمیه صعود به لیگ‌برتر داشته باشیم تا بتوانیم در لیگ‌برتر تیم‌داری کنیم. البته بعد‌ها فدراسیون این قانون را برداشت که دیگر خیلی دیر شده بود.


دل‌خوری اشتاد تیم‌ملی!

مجموعه اشتادسازه که در یکی‌دو سال گذشته هزینه‌های زیاد و حضوری پررنگ در عرصه ورزش مشهد داشته است، امسال با وجود کمک اسپانسرینگی به تیم‌ملی هندبال، حاضر نشد در لیگ‌برتر آقایان با نام مشهد تیم‌داری کند! اتفاقی که این علامت سؤال را به وجود آورد که چرا اشتادسازه در بخش آقایان تیم لیگ‌برتری نمی‌‎دهد. سعید حسامی، مالک باشگاه ورزشی اشتادسازه، با گله از بی‌مهری‌هایی که به آن‌ها شده است، می‌گوید: راستش را بخواهید از نحوه حمایت از مجموعه ما که سال گذشته ۹ میلیارد در ورزش این شهر هزینه کرد، گله‌مندیم.

 

وی می‌افزاید: ما سال گذشته نزدیک ۹ میلیارد هزینه کردیم، اما مدیریت شهری که در قالب مصوبه شورای‌عالی ورزش به رشته‌های مختلف ورزشی و تیم‌ها کمک می‌کرد، فقط ۶۰۰ میلیون به ما داد! برای ما که در ۹ رشته ورزشی تیم‌داری کردیم و انواع‌واقسام عناوین کشوری و لیگ‌های برتر را به‌دست آوردیم، این رقم خیلی ناچیز است. بعد از آن‌طرف به تیم فوتسال آقایان و بانوان فلان تومان کمک می‌شود که من از شما می‌پرسم نتیجه‌اش چه شد؟ حسامی تصریح می‌کند: وقتی این کم‌لطفی‌ها را می‌بینیم، دل‌سرد می‌شویم.


لیگ‌برتر؛ شاید سال بعد

مالک باشگاه اشتادسازه با وجود این یادآور می‌شود که مجموعه‌اش با همه توان همچنان از ورزش شهر حمایت می‌کند. او می‌گوید: با همه این اوصاف ما امسال صددرصد در لیگ دسته‌یک آقایان حضوری قدرتمند و بومی خواهیم داشت و ان‌شاءا... سال بعد با همین تیم لیگ‌برتری می‌شویم.

امسال هم می‌خواستیم یک تیم خوب و قدرتمند در لیگ‌برتر داشته باشیم و با بازیکنان بومی و ملی‌پوش هم توافق‌هایی کرده بودیم، اما فدراسیون گفت طبق قانون فقط باید با سهمیه از لیگ‌یک بالا آمده باشید. در هر صورت چند هفته بعد این قانون را برداشتند، اما دیگر دیر شده بود و ماهم نمی‌خواستیم تیمی در لیگ‌برتر داشته باشیم که بازیچه تیم‌های دیگر باشد. به همین دلیل از شرکت در لیگ‌برتر امسال انصراف دادیم.

 

این صحبت‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که علیزاده، رئیس هیئت هندبال استان، هم می‌گوید امسال مشهد در لیگ دسته‌یک تیم خواهد داشت. او در توضیح بیشتر این مسئله می‌افزاید: با یکی‌دو مجموعه ازجمله اشتادسازه برای حمایت از تیم لیگ‌یکی و شرکت با نام آن مجموعه در لیگ دسته‌یک آقایان صحبت‌هایی کردیم و ان‌شاءا... به‌زودی همه‌چیز قطعی خواهد شد. وی خاطرنشان می‌کند: هیئت در این مدت تمام تلاشش را برای توسعه هندبال در رده‌های پایه قرار داده و در این حوزه کار کرده است. اما ان‌شاءا... امسال یک تیم خوب در لیگ‌یک خواهیم داشت و سال بعد بالأخره بعد از سال‌ها لیگ‌برتری خواهیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->