نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در برخی مناطق مشهد تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با هر بار قطع برق چه میزان خسارتی بر صنعت وارد می شود؟

  • کد خبر: ۷۶۰۹۰
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
با هر بار قطع برق چه میزان خسارتی بر صنعت وارد می شود؟
رئیس اتاق اصناف مشهد خسارت‌هایی را که قطعی‌های گذشته برق به اصناف وارد کرده است، با تخمین و برآورد حدود ۳۰ درصد برای هربار قطع برق می‌داند؛ خسارتی که به گفته او تخمینی است و برپایه تعطیلی واحد در زمان قطع برق، می‌توان به آن اشاره کرد.

الهام مهدیزاده | شهرآرانیوز؛ رئیس اتاق اصناف مشهد خسارت‌هایی را که قطعی‌های گذشته برق به اصناف وارد کرده است، با تخمین و برآورد حدود ۳۰ درصد برای هربار قطع برق می‌داند؛ خسارتی که به گفته او تخمینی است و برپایه تعطیلی واحد در زمان قطع برق، می‌توان به آن اشاره کرد.


محمود بنانژاد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، خسارت‌های ناشی از قطع برق و هم زمانی این موضوع با کرونا را این طور توضیح می‌دهد: برق یک الزام برای توسعه و کار است. اغلب اصناف و واحد‌های تولیدی بدون وجود برق، نمی‌توانند کار کنند. برای نمونه می‌توان به صنف پوشاک، کیف و کفش اشاره کرد که با هربار قطع برق، مجبور شدند کار تولیدی خود را به طور موقت تعطیل کنند.


هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان، کاهش تولید ناخالص ملی

رئیس اتاق اصناف مشهد در بیان میزان خسارت ناشی از قطع برق اصناف، محتاط و معتقد است که باتوجه به نبود مطالعه و بررسی دقیق، نمی‌توان عدد و رقمی را ذکر کرد. او در ادامه با همان تاکید بر تخمین و برآورد، این سوال را این طور پاسخ می‌دهد: جمعیت مشهد در حدود ۸ درصد جمعیت کشور است و در این زمینه خسارت برآوردی و احتمالی این حوزه درحدود هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان در تولید ناخاص ملی است. بنانژاد در ادامه، علاوه بر خسارت تعطیلی اصناف به دلیل قطع برق، به موضوع کاهش تولید به عنوان یکی از اثرات کمتردیده شده قطع برق نیز اشاره می‌کند. به گفته او، قطع دو یا سه ساعته برق آن هم در زمان فعالیت واحدها، بی شک به معنای کاهش تولید است. این موضوع خودش در افزایش قیمت‌ها نیز می‌تواند دخیل باشد.

 

وی تغییر شیفت‌های کاری و شب کار شدن برخی واحد‌های تولیدی را یکی از راهکار‌های اصناف برای کاهش خسارات ناشی از قطع برق بیان می‌کند. رئیس اتاق اصناف مشهد، به آینده هراسی اصناف به دلیل اتفاقات رخ داده در یک سال اخیر اشاره می‌کند و آن را یکی از چالش‌های اصناف می‌داند. بنانژاد معتقد است بی اعتمادی و امید نداشتن به سرنوشت کاری و کسب درآمد، به میزان فراوانی قدرت ریسک برای تولید و کسب درآمد را کاهش داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->