علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۶۱۶۵
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
  • ۱
گفت‌وگوی اختصاصی شهرآرانیوز با رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۰
با اعلام نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰، صاحبان صندلی‌های دانشگاه‌های کشور مشخص شدند. دراین‌بین، خراسان‌رضوی با پیشرفتی چشمگیر در همه کنکور‌های امسال نماینده داشت که رتبه‌های ۶ و ۱۰ گروه آزمایشی علوم ریاضی از مشهد بودند.

گروه حوزه و دانشگاه شهرآرانیوز | ماراتن کنکور سراسری ۱۴۰۰ در شرایطی برگزار شد که وضعیت قرمز کرونایی، موجی از نگرانی به وجود آورده بود. بااین‌حال دقایقی قبل رتبه‌های برتر این کنکور اعلام شدند که مشهد با ۲ رتبه ۶ و ۱۰ در گروه علوم ریاضی افتخار بزرگی را کسب کرد.

رقابت نکردم و درگیر حاشیه نشدم

ترانه خسروجردی رتبه ۶ کنکور امسال در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: از طریق رسانه‌ها و تبریک دوستانم از نتایج آگاه شدم و راستش قدری دور از انتظارم بود؛ بااین‌حال بسیار خوش‌حالم.


وی ادامه داد: به‌طور میانگین روزی ۱۲ تا ۱۴ ساعت مطالعه می‌کردم و انرژی اصلی‌ام را برای موفقیت در کنکور از نوروز ۹۹ به کار بستم.


خسروجردی درباره آینده تحصیلی‌اش گفت: به رشته‌های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر علاقه‌مندم، اما هنوز به انتخابی نرسیده‌ام، ولی قطعا مقصدم دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود.


رتبه ۶ کنکور ریاضی، مهاجرت را دور از ذهن ندانست و تصریح کرد: اگر شرایط مطلوبی پیشنهاد شود، احتمال زیاد مهاجرت خواهم کرد.


وی رمز موفقیتش را این‌گونه بیان کرد: واقعیت این است که کنکور را برای رقابت آغاز نکردم و بی‌توجه به شرایط دیگر داوطلبان، مسیر خودم را طی کردم. از حواشی کنکور و شایعات پیرامون چگونگی سؤالات هم دوری کردم.


خسروجردی کنکور امسال را سخت توصیف کرد و یادآور شد: هنگامی که دفترچه تخصصی را ورق می‌زدم، مطمئن بودم کار سختی در پیش دارم. بااین‌حال باید بگویم برخی سؤالات درس ریاضی، غیراستاندارد و خارج از قاعده آموزشی ما بود و امیدوارم سال آینده اصلاح شود.


والدین ترانه خسروجردی پزشک هستند و این داوطلب موفق درباره شرایط خانه و خانواده گفت: با اینکه آن‌ها خیلی مشغله داشتند، فضای خوبی را در محیط منزل برایم مهیا کردند تا به بهترین شکل ممکن درس بخوانم.


وی کرونا را هم تهدید و هم فرصت دانست و بیان کرد: نرفتن به مدرسه و ندیدن دوستانمان هم سخت بود و هم فرصتی تا از استرس متقابل دوری کنیم. کسانی که می‌خواهند سال آینده شرکت کنند، خوب است بدانند بهترین مسیر برای موفقیت، دوری‌کردن از اضطراب و حاشیه و رقابت و توجه زیاد به آموزش است.

زبان ۱۰۰ درصد؛ ریاضی ۶۵ درصد

پس از خانم خسروجردی به‌سراغ یکی‌دیگر از رتبه‌های برتر از مشهد رفتیم. دانیال غریب رتبه ۱۰ کنکور ریاضی را کسب کرده بود و می‌گفت هنوز دست‌وپایم از خبر قبولی و رتبه‌ام می‌لرزد.


وی درباره مسیر موفقیتش گفت: در ۳ سال گذشته تلاش فراوانی کردم و پیوستگی آموزشی‌ام را حفظ کردم. ابتدا با روزی ۶ ساعت آغاز کردم و پس از آن بین ۸ تا ۹ ساعت و در ماه‌های آخر تا ۱۲ ساعت درس خواندم که به‌طور میانگین روزی ۱۰ ساعت درس خواندم.


غریب درباره آینده و انتخاب رشته تصریح کرد: هنوز به انتخاب رشته فکر نکرده‌ام، اما قطعا به دانشگاه صنعتی شریف خواهم رفت.


رتبه ۱۰ کنکور سراسری ریاضی رمز موفقیتش را این‌گونه بیان کرد: من در روز‌های بد خود هم پیوستگی درس‌خواندن برای رسیدن به هدفم را ترک نکردم.


وی کرونا را فرصت تلقی کرد و گفت: کرونا یک خوبی برای ما داشت و آن این بود که رفت‌وآمد‌های بیهوده و میهمانی‌ها را لغو کرد و من فرصت بیشتری برای یادگیری، تمرین و مطالعه داشتم.


غریب به کنکور هم اشاره کرد و متذکر شد: پیش از شروع جلسه با خودم می‌اندیشیدم که رتبه خوبی کسب می‌کنم. با شروع آزمون اندکی استرس داشتم، اما تمام تلاشم را کردم که به‌عنوان مثال، زبان‌خارجه را ۱۰۰ درصد و ریاضی تخصصی را ۶۵ درصد زدم.


گفتنی است در کنکور سال ۱۳۹۹ نیز مشهد در میان رتبه‌های برتر بود که رتبه ۳ کنکور ریاضی کشور از این شهر برگزیده شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
خیلی تبریک میگم
ممکنه روش مطالعه برای دروس مختلف تون رو بگید
البته اگر پیامم رو بخونند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->