اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلونی خرید مسکن برای زنان سرپرست خانوار اعلام شد+ جزئیات

  • کد خبر: ۷۶۲۲۱
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلونی خرید مسکن برای زنان سرپرست خانوار اعلام شد+ جزئیات
قرار است زنان سرپرست خانوار با ۳۰ میلیون تومان صاحبخانه شوند. دولت قرار است به زنان سرپرست خانوار وام ۲۰۰ میلیونی خرید مسکن بدهد و ۶۰ میلیون کمک بلاعوض. اما با این همه، قیمت مسکن چنان جهشی داشته که با تمام این حمایت‌ها فقط می‌توان ۱۰ متر خانه در تهران خرید!

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد. گزارشی که نشان می‌داد در تیر ماه قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت بیش از ۳.۱ میلیون تومان افزایش داشته و متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.

رشد قیمت مسکن چنان بوده که تسهیلات خرید مسکن را بی‌ارزش کرده است. چراکه با وام مسکن تنها می‌توان بین ۴ تا ۸ متر از یک واحد مسکونی را خرید و قدرت خرید وام مسکن تنها به خرید یک اتاق می‌رسد.


اما اکنون ستاد ملی زنان و خانواده بسته حمایتی کمک به تامین مسکن زنان سرپرست خانوار را تصویب کرده است. طرحی که بر اساس آن زنان سرپرست خانوار می‌توانند با ۳۰ میلیون تومان صاحب خانه شوند.

 

وام ۲۰۰ میلیونی خرید مسکن زنان

اما شرایط دریافت وام ۲۰۰ میلیونی خرید مسکن زنان چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

آنگونه که ابراهیم صادقی فر، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کار اعلام کرده این وام ۲۰۰ میلیون تومانی شامل زنان سرپرست خانوار (به ویژه زنان کارگر سرپرست خانوار) ثبت‌نام شده در طرح اقدام ملی مسکن می‌شود.

اقساط این وام برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا سه تنها ۴ درصد و برای دهک‌های چهار تا شش حدود ۹ درصد است.

همچنین آورده نقدی زنان سرپرست خانوار برای مالکیت یک واحد مسکونی ۸۰ متری، تنها ۳۰ میلیون تومان است که این مبلغ را باید هنگام تحویل واحد مسکونی پرداخت کنند.

اما در این طرح حمایت‌های دیگری هم مشخص شده است. از آن جمله کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی توسط دولت، پرداخت ۳۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان کمک بلاعوض توسط دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) است.

اما نکته مهم این است که حتی با مجموع این وام ۲۰۰ میلیونی خرید مسکن و کمک بلاعوض ۶۰ میلیونی و آورده ۳۰ میلیونی خود فرد، تنها ۱۰ متر یک واحد مسکونی را می‌توان خرید.

البته گفته شده که شرایط به گونه‌ای است که فرد بتواند با پرداخت ۳۰ میلیون تومان صاحب خانه شود. اما بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران ۳۰ میلیون تومان است و هزینه خرید یک واحد مسکونی ۴۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون است و این وام و کمک بلاعوض، ۹۰۰ میلیون تومان کمتر از متوسط قیمت یک واحد مسکونی در تهران است.

اما اگر حداقل قیمت مسکن در تهران را حدود ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، متوسط قیمت یک واحد مسکونی ۴۰ متری ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود و باز هم کفاف هزینه خرید واحد مسکونی را نمی‌دهد.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->