معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

با پایان مهلت تعیین‌شده، از ابتدای این هفته تبلت‌ها هم مشمول قانون رجیستری شدند

  • کد خبر: ۷۶۳۴۶
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
با پایان مهلت تعیین‌شده، از ابتدای این هفته تبلت‌ها هم مشمول قانون رجیستری شدند
ابتدای این هفته و پس از پایان این مهلت، سخن‌گوی گمرک اعلام کرد مسافرانی که از این به بعد وارد کشور می‌شوند و تبلت به همراه خود دارند، باید برای رجیستری آن قبل از خروج از گمرک اقدام کنند.
به گزارش شهرآرانیوز - چند سالی می‌شود که خریداران و فروشندگان تلفن همراه در کشورمان با قوانین تازه‌ای به نام رجیستری سر و کار پیدا کرده‌اند، قوانینی که با هدف جلوگیری از ورود غیرقانونی تلفن‌های همراه به کشور وضع شد و در فاز نخست، تنها موبایل‌ها مشمول آن می‌شدند.
 
طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) در سال ۹۶ اجرایی شد و در مرحله اول این طرح، همه نشان‌های تجاری تلفن همراه تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شوند در شبکه فعال خواهند شد.

با گذشت ۳ سال از اجرایی شدن این طرح برای گوشی‌های تلفن همراه، از یکی دو ماه پیش سرانجام نوبت به تبلت‌ها رسید. از دوم مرداد، انجام این کار با تبلت‌های لنوو آغاز شد و سایر برند‌ها هم از ۹ مرداد مشمول طرح رجیستری شدند.
 
سامانه همتا از چند هفته پیش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ۹ مرداد، یعنی جمعه هفته گذشته، آخرین مهلت برای رجیستری تبلت‌ها خواهد بود و لازم است دارندگان تبلت تا پیش از این زمان سیم‌کارت خود را در دستگاه قرار دهند و از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.
 
ابتدای این هفته و پس از پایان این مهلت، سخن‌گوی گمرک اعلام کرد مسافرانی که از این به بعد وارد کشور می‌شوند و تبلت به همراه خود دارند، باید برای رجیستری آن قبل از خروج از گمرک اقدام کنند.

روح‌ا... لطیفی، سخن‌گوی گمرک، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران دراین‌باره می‌گوید: مسافرانی که از بامداد شنبه، ۱۰ مرداد، از مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شوند و با خود تبلت به همراه دارند باید آن را ثبت کنند. یعنی قبل از خروج از گمرک ورودی آن را به بخش مسافری همان گمرک اظهار کنند تا فرایند رجیستر آن دستگاه آغاز شود.
 
با این اقدام که صرفا برای تبلت‌های مسافری است، مقدمات اولیه رجیستری همانند تلفن همراه انجام می‌شود. بقیه اقدامات لازم نیز باید در سامانه همتا انجام شود.
 
او درباره تغییر اولویت ارزی تبلت‌ها گفت: بانک مرکزی باید برای تأمین و تأیید منشأ ارز کالا‌هایی که وارد کشور می‌شوند برنامه‌ریزی و آن‌ها را با اولویت‌های مختلف طبقه‌بندی کند: یعنی کالا‌های اساسی در اولویت‌های اول، بعد کالا‌های ضرور، سپس نهاده‌های تولید و به‌ترتیب تا کالا‌های دیگر. کشور‌هایی مانند ما که در شرایط تحریم هستیم و محدودیت منابع داریم، طبیعی است که این اولویت‌بندی‌ها برای تأمین کالاها، به کالا‌هایی اختصاص می‌یابد که نیاز بیشتری به آن‌ها داریم.
 
لطیفی با اشاره به اینکه در گذشته اولویت تبلت‌ها ۲۴ بود، می‌گوید به دلیل همه‌گیری کرونا و استفاده بیشتر و ضرورتر از تبلت در کشور، این اولویت جلو آمده و اولویت ۲۳ به آن تخصیص داده شده است. این تغییرات باید در سیستم اعمال می‌شد و طبیعی است که تا اندازه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

به گفته او، پیش از این قرار بود آغاز رجیستری تبلت‌ها از دوم مرداد باشد، اما به دلیل لزوم طی شدن مراحل لازم برای تغییر اولویت ارزی آن‌ها، قدری به تعویق افتاد تا بتوانند سیستم را پیاده کنند. در نهایت، مهلت رجیستری تا ۹ مرداد تمدید شد.
 
سخن‌گوی گمرک در پایان تأکید کرد تغییر اولویت‌بندی تبلت‌ها فقط شامل بخش مسافری نیست و بخش تجاری را نیز شامل می‌شود. یعنی برای واردکنندگان تجاری نیز این اولویت در نظر گرفته شده و اولویت مقدم‌تری برای تأمین یا تخصیص ارز آن فراهم آمده است.

فرایند رجیستری برای تبلت‌های سیم‌کارت‌خور هیچ تفاوتی با تلفن‌های همراه ندارد. دارندگان این دستگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت همتا یا استفاده از کد‌های دستوری اعلام‌شده برای رجیستر کردن تبلت‌های خود اقدام کنند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->