آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

  • کد خبر: ۷۶۵۸۵
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند
چهره‌شدن در سینما و تلویزیون شاید کار سختی نباشد، اما موفق‌بودن چندان کار آسانی نیست. طی سال‌ها در سینمای ایران بازیگران مختلفی را دیده ایم که در آغاز مسیرشان خوش درخشیده اند، اما در ادامه نتوانسته اند مسیر رو به پیشرفت را طی کنند. در این نوشتار نگاهی داریم به مسیر بازیگرانی که نتوانسته اند موفقیتشان را ادامه دهند.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - چهره‌شدن در سینما و تلویزیون شاید کار سختی نباشد، اما موفق‌بودن چندان کار آسانی نیست. طی سال‌ها در سینمای ایران بازیگران مختلفی را دیده ایم که در آغاز مسیرشان خوش درخشیده اند، اما در ادامه نتوانسته اند مسیر رو به پیشرفت را طی کنند. هنرمندانی که بازی هایشان نوید ظهور یک ستاره جدید را می‌داد، اما به دلیل انتخاب مسیر غلط یا نبود پیشنهاد‌های خوب در اوج نماندند. به طوری که شاید بسیاری از مردم نقش‌ها و بازی‌های خوب آن‌ها را هم دیگر به یاد نیاورند. در این نوشتار نگاهی داریم به مسیر بازیگرانی که نتوانسته اند موفقیتشان را ادامه دهند.


شروع قوی با «پارک وی»

 

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

 

نیما شاهرخ شاهی جزو بازیگرانی است که مسیر بازیگری اش در سینما را پرقدرت آغاز کرد. او با نقش کوتاهی در فیلم «مکس» به کارگردانی سامان مقدم پا به عرصه بازیگری گذاشت و برای دومین قدمش بازی در نقش اصلی فیلم «پارک وی» ساخته فریدون جیرانی را پذیرفت. نقشی که منتقدان بسیاری را به تمجید از بازی شاهرخ شاهی واداشت. سومین قدم این بازیگر هم حضور در فیلم درخور «دایره زنگی» بود. اما بعد از این فیلم، شاهرخ شاهی دیگر مسیر روبه رشد را ادامه نداد.

 

البته او بازی در آثار مختلفی را پذیرفت و تقریبا هیچ سالی بیکار نماند، اما این فیلم‌ها رهاوردی برایش نداشتند. فیلم‌هایی که حتی شاید شروع قوی شاهرخ شاهی را از حافظه مخاطب پاک کرده اند. اما خبر مهم درباره شاهرخ شاهی که شاید بتواند دوباره نام او را بر سر زبان‌ها بیندازد، حضورش به عنوان کارگردان در یک سریال اینترنتی است. او که پیش از این کارگردانی فیلم کوتاه را تجربه کرده، قرار است، سریالی به نام «کینه» را جلوی دوربین ببرد.


۲ نامزدی در آغاز راه

 

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

 

نیوشا ضیغمی که در سال‌های اخیر بیشتر در فیلم‌های به اصطلاح گیشه دیده شده از جمله هنرمندانی است که شروع متفاوتی در سینمای ایران داشته است. شروعی که برایش حتی دو نامزدی در جشنواره فیلم فجر را به همراه داشت. اولین حضور او در سینما به بازی در دو فیلم «مواجهه» و «شوریده» برمی گردد که هر دو در بیست وچهارمین دوره جشنواره رونمایی شدند.

 

در میان آن‌ها بازی در نقش اصلی «شوریده» ساخته محمدعلی سجادی برای او خوش یمن بود و در اولین حضور در فجر اولین کاندیداتوری در بخش بازیگری را برایش رقم زد. دو سال بعد، ضیغمی باردیگر در جشنواره فجر دیده شد و این بار برای بازی در فیلم «حس پنهان» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن شد. بعد از آن ضیغمی حضور در فیلم‌های «اخراجی ها»، «قرنطینه» و «توفیق اجباری» را پذیرفت که گیشه خوبی در زمان اکرانشان داشتند. اما ضیغمی از اواخر دهه هشتاد دیگر نه در آثاری حضور پیدا کرد که مورد پسند جشنواره فجر باشند نه در آثاری که در گیشه آمار و ارقام خوبی را رقم بزنند.


درخشش در اولین قدم

 

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

 

علی قربان زاده در همان اولین قدمش در سینما، با بازی در فیلم «سیاوش» شروع کوبنده‌ای داشت. شاید آن زمان کمتر کسی فکر می‌کرد، بازیگری که در اولین تجربه اش، شخصیت رو به روی هدیه تهرانی را به خوبی ایفا می‌کند در ادامه راهش نتواند موفقیت چندانی به دست بیاورد. قربان زاده با آنکه از سال ۱۳۷۷ فعالیتش را در سینما آغاز کرده، تنها در ۱۲ فیلم به ایفای نقش پرداخته است که ۵ فیلم از آن‌ها را سامان مقدم کارگردانی کرده است.

 

اینکه این کم کاری تصمیم خود خواسته بوده یا نه، معلوم نیست، اما آنچه مشخص است، این است که قربان زاده نیز نتوانست شروع خوبش در سینما را ادامه دهد. به طوری که شاید نسل جدید با آنکه او در سال‌های اخیر در دو قسمت فیلم پرفروش «نهنگ عنبر» به ایفای نقش پرداخته، قربان زاده را چندان نشناسند. «هم کلاس»، «شب برهنه» و «غزل» دیگر آثاری هستند که قربان زاده در آن‌ها حضور داشته است.


بازی در ۳ سریال به یادماندنی

 

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

 

لعیا زنگنه، از جمله بازیگرانی است که با حضورش در آثار تلویزیونی شناخته شد. او در ابتدای مسیرش در سه سریال «درپناه تو»، «در قلب من» و «تولدی دیگر» به ایفای نقش پرداخت که همچنان بعد از سال‌ها در یاد بسیاری از مخاطبان مانده اند. این شروع موفق در تلویزیون علاوه بر اینکه در سینما برای زنگنه موفقیتی را رقم نزد، در تلویزیون هم تداوم چندانی نداشت.

 

هرچند که او در این سال‌ها با کارگردانان بنامی، چون سیروس الوند، مسعود کیمیایی و کمال تبریزی کار کرده و در تلویزیون نیز در آثار مختلفی دیده شده، اما آن چنان که باید رشد نکرده است. یکی از آخرین کار‌های زنگنه بازی در فیلم سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویدند» به کارگردانی امیراطهر سهیلی سینماگر مشهدی است که هنوز روی پرده نرفته، اما جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره Italian Film Days را برای او به همراه داشته است. باید دید این اثر می‌تواند در اکران عمومی موفق باشد و در سینما هنر لعیا زنگنه را باردیگر یادآوری کند.


چند بازیگر ناموفق دیگر

 

بازخوانی کارنامه بازیگرانی که نتوانستند موفقیت‌های آغاز راهشان را ادامه دهند

 

از میان بازیگرانی که در ابتدای راهشان موفق بودند، ولی نتواستند موفقیتشان را چندان ادامه دهند می‌توانیم از حمید گودرزی نام ببریم. بازیگری که با حضور در سریال‌های «مسافری از هند»، «تب سرد» و «کمکم کن» شناخته شد. در سینما، گودرزی بیشتر انتخاب‌های چندان مناسبی نداشت هرچند که برخی از آن‌ها در زمان اکرانشان، مخاطبان زیادی جذب کردند.

 

بابک انصاری را شاید تعداد کمی از مخاطبان نامش را به یاد بیاورند، اما او بازیگر نقش اصلی فیلم «شهر زیبا» ساخته اصغر فرهادی است که توانست با اولین حضورش در سینما کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شود.

 

در آن سال‌ها انتظار می‌رفت استعداد جدیدی که به سینمای ایران معرفی شده در ادامه راهش قدم‌های محکمی بردارد، اما تا به امروز انصاری در اثر درخور دیگری جلوی دوربین نرفته است.

 

پوریا پورسرخ هم که در ابتدای مسیرش با بازی در سریال‌های مناسبتی مانند «وفا» و «صاحبدلان»، «شکرانه» و «روز حسرت» معروف شد و در سال‌های ابتدایی ورودش در سینما توانست با بازی در فیلم «روز سوم» نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگری مرد از جشنواره فیلم فجر شود از دیگر بازیگرانی است که موفقیت هایش به اولین سال‌های فعالیتش برمی گردد. پورسرخ بعد از «روز سوم» در آثار بسیاری به ایفای نقش پرداخت، اما در میان آن‌ها کار چندان موفقی دیده نمی‌شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->