رونق اقتصادی در منطقه با تصویب اساسنامه مناطق آزاد سرخس و دوغارون میوه‌های تابستانی را امروز کیلویی چند بخریم؟ (۷ مرداد ۱۴۰۳) | هندوانه مناسب‌ترین میوه گرمای شدید تابستان ساخت ۵۵ سازه آبخیزداری در خراسان رضوی در حال انجام است چرا کارگران در روز‌های داغ تعطیل نمی‌شوند؟ قطع برق و تلف شدن بیش از ۱۵۰۰ قطعه مرغ در کوهسرخ خراسان رضوی نتایج خودرو‌های وارداتی اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۶ مرداد ۱۴۰۳) بورس فردا (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است آخرین وضعیت بازار سرمایه | ریزش ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد آیا امروز نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی اعلام می‌شود؟ (۶ مرداد ۱۴۰۳) پرواز‌های ویژه اربعین در روز‌های آینده آغاز می‌شود قیمت طلا، ارز و سکه در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت سکه طرح جدید ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد تبعیض در ادارات دولتی: نیرو‌های شرکتی باید در ادارات بمانند، نیروهای دولتی بروند! قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) + جدول قیمت‌ها نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) چند؟ معاملات امروز بورس و بازار سرمایه طبق روال عادی انجام می‌شود (۶ مرداد ۱۴۰۳) تطبیق کدملی و کدپستی شرط جدید صدور دسته‌چک شد آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از امروز (شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳) + جزئیات حراج چهلم شمش طلا فردا (۷ مرداد ۱۴۰۳) لغو شد تمامی مراکز دولتی و بانک‌های کشور فردا یکشنبه (۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل شدند چاره‌اندیشی برای ناترازی آب و انرژی خراسان‌رضوی در مجمع نمایندگان استان | خراسان‌رضوی بعد از تهران، دومین مصرف‌کننده فراورده‌های نفتی است  بورس در فاز انتظار | درباره سرنوشت بازار سرمایه در دولت چهاردهم و انتظارات سهام‌داران از رئیس جمهور نرخ جدید جریمه توقف غیرمجاز در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان اعلام شد آیا بورس فردا شنبه(۶ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کشف ۹۰ تن مرغ منجمد قاچاق در گمرک| سودای قاچاقچیان پرپر شد
سرخط خبرها

عرضه مرغ با مبلغ بیشتر از ۲۷ هزار تومان ممنوع است

  • کد خبر: ۷۶۶۹۲
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
عرضه مرغ با مبلغ بیشتر از ۲۷ هزار تومان ممنوع است
نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور گفت: به هیچ وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود.

به گزارش شهرآرانیوز - حبیب اسدالله‌نژاد، نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور، با اشاره به خرید نهاده‌های دامی توسط واحد‌های مرغداری در دو ماه گذشته گفت: متاسفانه نهاده‌ای به این واحد‌ها نرسیده و دوره‌ای را با دان آزاد تمام کردند و مرغ را با نرخ مصوب تحویل دادند.

اسدالله نژاد افزود: این واحد‌ها حدود ۱۵ روز است که جوجه‌ریزی کرده‌اند و ضمن اینکه نهاده‌های دوره گذشته خود را تحویل نگرفتند برای این دوره نیز هیچ سهمیه‌ای در سامانه بازارگاه برای آن‌ها در نظر گرفته نشده و با توجه به هزینه دوبرابری برای خرید نهاده‌های دامی به نرخ آزاد و عدم تحویل آن به نرخ مصوب، قیمت جوجه پس از فروکش کوتاه‌مدت از ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در چند روز اخیر رسیده است.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور ضمن ابراز تأسف از نبود نظارت و کنترل در این حوزه بیان کرد: شاید نهاده‌های واحد‌های مرغ مادر سریع‌تر از واحد‌های گوشتی نهاده‌های دولتی را تحویل و سهمیه خوبی بگیرند، اما جهاد کشاورزی به عنوان متولی در ماه‌های گذشته نتوانسته این موضوع را کنترل کند تا قیمت تمام شده برای مرغ دار افزایش نداشته باشد.

وی ضمن اشاره به حدود ۱۸ هزار مرغ‌دار فعال در کشور گفت: اگر نهاده به دست مرغ دار نرسد، یا باید تولید را تعطیل و یا قیمت‌ها در بازار تغییر کند.

اسدالله نژاد اظهار کرد: مرغداران در حال حاضر مرغ را به نرخ مصوب عرضه می‌کنند و قیمت بالای برخی مرغداران به دلیل تعاملات آن با کشتارگاه است و به هیچ وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران کشور با بیان اینکه نظارت بر این حوزه بین چند وزارت خانه پاسکاری می‌شود افزود: دریافت مجوز مرغدار از اتحادیه سپس وزارت جهاد کشاورزی، دامپزشکی و اتحادیه پروتئینی پروسه زمان بر است و پس از اخذ مجوز باید توسط کارشناسان تایید شود.

وی ضمن اشاره به عرضه ۹۰ درصد مرغ مرغداران در سامانه ادامه داد: اگر مرغدار کمتر از این مقدار را عرضه کند، به تعزیرات معرفی شده و سامانه بازارگاه برای جوجه ریزی جدید، برای وی بسته خواهد شد.

اسدالله نژاد در مورد دلبستگی واحد‌های مرغداری به این صنف تصریح کرد: ماندگاری بسیاری از واحد‌های مرغداری به تولید است چرا که با تعطیلی با حجم زیادی از بدهی مواجه خواهند شد و همچنین بسیاری از این واحد‌ها تعطیل شدند یا برخی با زنجیره‌ها قرارداد بستند.

وی گفت: برای کشوری که پتانسیل صادر کردن مرغ را دارد، بدترین کار سهمیه‌بندی مرغ است و اگر تولید به درستی مدیریت شود، به سهمیه بندی نخواهیم رسید.

 

منبع: تسنیم

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->