افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

سلام شورای ششم شهر به «مشهد‌الرضا (ع) جهان‌شهر برکت و کرامت»

  • کد خبر: ۷۶۷۵۵
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
سلام شورای ششم شهر به «مشهد‌الرضا (ع) جهان‌شهر برکت و کرامت»
ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از روز پنجشنبه و پس از انجام مراسم تحلیف رسما کار خود را آغاز کرد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز - ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد از روز پنجشنبه و پس از انجام مراسم تحلیف رسما کار خود را آغاز کرد تا ۱۵ عضو این شورا برای مدت ۴ سال سکان دار تصمیم گیری برای جهان شهر برکت و کرامت رضوی باشند.
 
در ابتدای این مراسم که شخصیت‌های شهری و استانی و همچنین رئیس شورای پنجم شهر مشهد حضور داشتند، پس از اینکه سیدمحمدرضا هاشمی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد، گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای‌های اسلامی شهر و روستا ارائه کرد، بر مبنای قانون، هیئت رئیسه سنی برای اداره امور ابتدایی شورا، تشکیل شد و بر این اساس حسن موحدیان به عنوان رئیس سنی شورا و مجید طهوریان عسکری و سیدحسین‌علوی مقدم که جوان‌ترین اعضای شورا هستند، به عنوان اعضای هیئت رئیسه سنی کار خود را آغاز کردند. پس از تشکیل هیئت رئیسه سنی، اعضای شورای ششم شهر با حضور در جایگاه، سوگند نامه خدمت خود به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر مشهد را قرائت کردند.
 
با قرائت سوگند نامه، اعضای شورای شهر وارد دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه دائم شدند و در روزی که ابراهیم علیزاده به دلیل ابتلا به کرونا غایب بود، پس از برگزاری انتخابات توسط اعضای شورای شهر، حسن موحدیان با ۱۴ رأی به عنوان رئیس شورای شهر مشهد، مهدی‌ناصحی با ۱۴ رأی به عنوان نایب رئیس شورا، فاطمه سلیمی با ۱۴رأی به عنوان منشی اول، مجید طهوریان عسکری با ۱۴ رأی به عنوان منشی دوم و حسین حسامی نیز با ۱۴ رأی به عنوان خزانه دار شورای شهر انتخاب شدند.
 
همچنین با رأی نمایندگان مردم مشهد در ششمین دوره شورای شهر، موسی الرضا حاجی بگلو به عنوان سخنگوی شورای شهر برگزیده شد و بدین ترتیب اعضای هیئت رئیسه دائم شورا برای مدت یک سال سوگند یاد کردند. پس از استقرار هیئت رئیسه دائم، نمایندگان مردم مشهد وارد اولین دستور کار شورای ششم با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری مشهد شدند که با رأی قاطع اعضا، رضا خواجه نائینی که معاون مالی و پشتیبانی شهرداری است، به عنوان سرپرست شهرداری مشهد انتخاب شد و حکم خود را از رئیس شورا دریافت کرد.


رأی شورا به ادامه فعالیت ۳ کمیسیون ویژه

در ادامه اولین جلسه علنی شورای ششم شهر مشهد، طرح دوفرویتی تشکیل کمیسیون‌های ویژه مورد بررسی اعضا قرار گرفت. طهوریان‌عسکری عضو هئیت رئیسه شورا در تشریح این طرح گفت: براساس این طرح و به منظور سیاست گذاری و برنامه ریزی در مورد سایر مسائل مهم و حساس شهری در ششمین دوره شورای اسلامی شهرمشهد، افزون بر کمیسیون‌های دائمی، سه کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، مناطق پیرامونی و کم برخوردار و ایثارگران تا زمان اصلاح آیین نامه داخلی شورا، تشکیل می‌شود.
 
حسین حسامی، عضو شورای شهر مشهد، هم در این باره گفت: با توجه به اینکه در شورای پنجم شهر مشهد این ۳ کمیسیون تشکیل شده بود و این کمیسیون‌ها مصوباتی داشته اند که باید اجرایی شود، ما هم به نتیجه رسیدیم که این کمیسیون‌ها همچنان ادامه داشته باشند.
 
در ادامه نیز حجت الاسلام حسن منصوریان، عضو دیگر شورا، با ارائه پیشنهادی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر سامان دهی حاشیه شهر مشهد و البته اینکه اگر کلمه حاشیه شهر به جای مناطق پیرامونی برای این کمیسیون بیان شود، به طورقطع حساسیت‌ها برای انجام کار بالا می‌رود، پیشنهاد تغییر کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخودار را به نام کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر ارائه می‌کنم. نمایندگان مردم مشهد در پارلمان شهری نیز از این نظر استقبال و با رأی خود با تغییر نام این کمیسیون موافقت کردند.
 
در نهایت اعضای شورای شهر مشهد با رأی خود به دوفوریتی بودن طرح مذکور، کلیات و جزئیات آن را نیز تأیید کردند تا بدین ترتیب کمیسیون‌های ویژه توسعه و بهسازی توس، سامان دهی حاشیه شهر و ایثارگران همچنان به کار خود ادامه دهند. البته اعضای شورای شهر به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان هم هستند که این موضوع نیز در جلسات بعدی شورا در دستور کار قرار می‌گیرد.


تعیین اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا

پس از تصویب این طرح دوفوریتی، اعضای شورا وارد بررسی انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی و ویژه شدند و پس از برگزاری انتخابات در صحن علنی، اعضای کمیسیون‌های ویژه و تخصصی هم مشخص شدند.
 
بدین ترتیب حسن منصوریان، مجید‌طهوریان عسکری، مهدی ناصحی، فاطمه سلیمی، حسین حسامی به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری، ایمان فرهمندی، مجید دبیریان، سیدابراهیم علیزاده، حسن کریم دادی و حسن موحدیان اعضای کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک، حمید ضمیری، سید‌حسین علوی مقدم، ایمان فرهمندی، حسن کریمدادی و مهدی ناصحی اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری، هاشم دائمی، مجید دبیریان، موسی الرضا حاجی بگلو، حمید ضمیری و حسن منصوریان اعضای کمیسیون حقوقی، فاطمه سلیمی، حسن‌کریمدادی، غلامحسین‌صاحبی، ایمان‌فرهمندی و سیدحسین علوی مقدم اعضای کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، مجید دبیریان، موسی الرضا حاجی‌بگلو، حسین حسامی، هاشم دائمی و سیدابراهیم علیزاده اعضای کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت‌ها و حسین حسامی، حسن موحدیان، سیدابراهیم علیزاده، موسی الرضا حاجی بگلو و مهدی ناصحی به عنوان اعضای کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای شهر مشهد انتخاب شدند. همچنین کمیسیون ویژه عمران و توسعه توس با حضور مجید طهوریان عسکری، مهدی ناصحی و ایمان فرهمندی، کمیسیون ویژه مناطق سامان دهی حاشیه شهر با حضور سیدابراهیم علیزاده، سیدحسین‌علوی مقدم، مجید‌طهوریان‌عسکری، حسن موحدیان و حسن منصوریان و کمیسیون ویژه ایثارگران با حضور حسین حسامی، حسن کریمدادی و مجید دبیریان جلسات خود را تشکیل می‌دهد.
 
همچنین سخنگوی شورای شهر مشهد در حاشیه این جلسه درباره مصوبات جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: پس از تحلیف شورای ششم مشهد و برگزاری انتخابات هیئت رئیسه دائم، اعضای شورای شهر مشهد با رأی مثبت خود به طرح دوفوریتی تشکیل کمیسیون‌های ویژه، ادامه کار سه کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، سامان دهی حاشیه شهر و ایثارگران را تمدید کردند.
 
موسی الرضا حاجی بیگلو افزود: همچنین انتخابات اعضای کمیسیون‌های ویژه و تخصصی هم برگزار شد و این اعضای کمیسیون‌ها مشخص شد. با مشخص شدن ترکیب کمیسیون‌های تخصصی و ویژه، اولین جلسه علنی شورای شهر مشهد به کار خود پایان داد و پس از آن، نمایندگان مردم مشهد در اولین روز کاری خود به عنوان اعضای شورای شهر به حرم مطهر رضوی رفتند و پس از زیارت حضرت رضا (ع)، با حضور در بهشت رضا (ع) به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در حاشیه مراسم زیارت قبور شهدای بهشت رضا (ع) گفت: مزار شهدا مرکز آمال دل هاست و برای تجدید میثاق آمده ایم. امیدواریم بتوانیم راه آنان را با خدمت ادامه دهیم.

 

سرپرست شهرداری مشهد:
مدیریت شهری مشهد همیشه پیشرو بوده است

سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در حوزه‌های مختلف پیشرو و در حوزه‌های خدمات شهری، مالی، قطار شهری و حمل ونقل عمومی رتبه‌های اول را دارا بوده است، ادامه داد: امیدوارم در مدتی که مسئولیت سرپرستی شهرداری مشهد به عهده این جانب گذاشته شده است روند موفقیت‌ها را ادامه دهیم. رضا خواجه نائینی پس از دریافت حکم سرپرستی شهرداری مشهد افزود: کلان شهر مشهد با توجه به وجود مرقد مطهر حضرت رضا (ع) و حضور تعداد زیادی از زائران داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین کلا ن شهر‌های کشور است. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با قدرت در مسیری که توسط شورای شهر و براساس طرح‌ها و مصوبات بالادستی ریل گذاری می‌شود برنامه ریزی و حرکت کنیم.
 
وی بیان کرد: معتقدم یکی از ویژگی‌های شورای ششم این است که تعداد زیادی از اعضای آن پیش از این در شهرداری مشهد حضور داشته اند و از مشکلات شناخت کافی دارند و بدنه شهرداری را می‌شناسند و این سبب می‌شود تصمیمات شورا تصمیمات کارشناسی و بهینه باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->