سرخط خبرها

انتشار فراخوان بخش آذین‌بندی جشنواره خانه بهار ۹۹

  • کد خبر: ۷۶۷۹
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
انتشار فراخوان بخش آذین‌بندی جشنواره خانه بهار ۹۹
ورشان | دبیر بخش آذین بندی سومین جشنواره هنر‌های شهری مشهد از انتشار فراخوان این بخش از جشنواره خبر داد.
به گفته مهدی اشراقی رویکرد بخش آذین بندی فراهم کردن زمینه‌های علمی و عملی برای تحقیق و تجربه‌های جدید مبتنی بر فرهنگ و سنت‌های ایرانی اسلامی در آذین بندی شهر و بررسی و تحقیق آداب و رسوم کشور‌های همسایه جداشده از ایران بزرگی است که در آن‌ها نوروز برگزار می‌شود.
او هدف از بخش آذین بندی را ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان، پژوهشگران و شهروندان، ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی دانست: «از هنرمندان درخواست می‌شود آذین بندی شهر را که بخشی از آداب و رسوم مردمی و نمود‌های آیینی است، با نوگرایی و خلاقیت خود جان تازه‌ای داده و معنی جدیدی برای آن خلق کنند، تا علاوه بر حفظ جنبه‌های آیینی و ریشه‌های فرهنگی تزئینات موقت شهری، الگو‌های جدیدی برای مشارکت هنرمندان در فرهنگ عمومی فراهم شود.»
به گفته دبیر بخش آذین بندی سومین جشنواره هنر‌های شهری مشهد نماد‌های نوروزی مانند هفت سین، پرچم ها، پوشش‌های تزئینی و یادمانی و چراغانی آیین‌های ملی و مذهبی که با نگاه نوگرای هنرمند امروزی ترکیب شده باشد، همگی مثا ل‌های روشنی برای بخش آذین بندی بهار ۹۹ است.
هنرمندان می‌توانند برای اطلاع از متن فراخوان و ثبت نام به سایت جشنواره به آدرس khanebahar.ir مراجعه کنند. مهلت ثبت نام و تحویل آثار ۱۶ آبان، تحویل تصاویر آثار ۲۳ آبان و داوری آثار و اعلام اسامی ۳۰ آبان ماه امسال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->