تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی
سرخط خبرها

انجام ۷۵۰۰ تست روزانه کرونا در مشهد

  • کد خبر: ۷۶۹۰۹
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
انجام ۷۵۰۰ تست روزانه کرونا در مشهد
روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ نمونه تست کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون و در موج پنجم روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نمونه تست کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی ثبت سامانه سینا می شود.

دکتر محمد جعفر صادقی افزود: تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته منتخب در موج پنجم کرونا خیلی بیشتر است که با تشخیص پزشک از آنها نمونه گرفته می شود.

وی بیان کرد: روزانه به طور متوسط حدود ۲۰ هزار نفر با علائم مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته زیر پوشش  دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس بررسی های انجام شده اکنون  نتیجه آزمایش ۵۰ درصد از مراجعان در بخش سرپایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  مثبت می شود.

دکتر صادقی تعداد مراکز منتخب کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۱۶ شهرستان را زیر پوشش دارد را ۴۱ مرکز عنوان کرد که نیمی از آنها در مشهد واقع شده است.

وی با بیان اینکه موج چهارم هنوز در خراسان رضوی  به اتمام نرسیده بود که موج بعدی آغاز شد، افزود: این در حالی است که گروه سنی مبتلایان به کرونا پایین آمده و در موج‌های گذشته اکثر افراد جان‌باخته یا مبتلا به کرونا بالای ۶۰ سال سن داشتند، اما در موج پنجم میانگین سنی افرادی که بستری می‌شوند به ۵۳ و میانگین سنی فوت شدگان به ۵۶ سال رسیده است.

دکتر صادقی  ادامه داد: این مسئله نشان می‌دهد که کرونا به سمت مبتلا کردن جوانان رفته است که علت آن واکسینه شدن افراد بالای ۶۰ سال پیش از شروع این موج بود.

وی در پایان گفت: نوع دلتا کرونا به سرعت قابلیت انتشار دارد. لذا برای مقابله با این ویروس راهی به جز واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->