برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

قدردانی مسئولین از ۳۶۵ روز همراهی خبرنگاران شهرآرا با مردم زیر سایه سنگین کرونا

  • کد خبر: ۷۶۹۷۸
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
قدردانی مسئولین از ۳۶۵ روز همراهی خبرنگاران شهرآرا با مردم زیر سایه سنگین کرونا
در روز‌هایی که ویروس کووید ۱۹، وحشی‌تر از همیشه می‌تازد و جان می‌گیرد، روز ما از راه رسید، روزی که به پاس یک سال همراهی همه جانبه، برای خدا قوت گفتن به ما در تقویم‌ها نقش بسته است. طبیعی است که با وجود وضعیت ویژه این روز‌ها و ماه ها، ما هم توقعی حتی برای یک خدا قوت زبانی نداشته باشیم.

عسکری - کوثری | شهرآرانیوز - ۳۶۴ روز دویدیم و نوشتیم و پیگیری کردیم. چه روز‌های تعطیلی که با حضور فلان مقام کشوری و بهمان مراسم ملی در مشهد گذشت و ما پای ثابتش بودیم. شهیدان گرانقدری که از سوریه و مرز آوردند ما خبرش را نوشتیم و همپای مردم در مراسم تشییع پیکرشان اشک ریختیم، چه تصمیم‌های کلانی که مسئولان گرفتند و ما خبرش را منتشر کردیم.

ما از اولین تزریق واکسن خارجی نوشتیم تا تولید اولین واکسن ملی. حس غروری را که با انتشار هر خبر غرور آفرین، از پیروزی‌های داخلی و خارجی و اخبار خوشایند، زیرپوست تک تک اهالی این سرزمین جاری می‌شود ما ساخته و پرداخته کردیم. ما قبل از انتشار خبر‌های دردناک و مصیبت ها، خودمان می‌میریم و زنده می‌شویم؛ از شهادت سردار دل‌ها تا مدال نقره‌ای که در ۱۵ ثانیه از کف حسن یزدانی رفت، از پر پر شدن کادر درمان گرفته تا شهادت مرزبانان فداکار کشور.

برای همه این مصیبت‌ها ما میان اشک هایمان باید بنویسم و سرعت انتشار را فراموش نکنیم تا شما بدانید و چرخه اطلاع سانی مختل نشود. در این میان، سر سوزنی برای هیچ کس نباید مهم باشد که برخی از ما بیمه نداریم، حقوقمان کفاف کرایه تاکسی را هم نمی‌دهد و زندگی برای ما به سختی می‌گذرد، ما در نوشتن، اطلاع رسانی و آگاه سازی کم نگذاشته ایم. امروز روز ماست که برای شما بوده ایم و هستیم.

در روز‌هایی که ویروس کووید ۱۹، وحشی‌تر از همیشه می‌تازد و جان می‌گیرد، روز ما از راه رسید، روزی که به پاس یک سال همراهی همه جانبه، برای خدا قوت گفتن به ما در تقویم‌ها نقش بسته است. طبیعی است که با وجود وضعیت ویژه این روز‌ها و ماه ها، ما هم توقعی حتی برای یک خدا قوت زبانی نداشته باشیم.


خبرنگاری عالی‌ترین شبکه اطلاع رسانی جامعه است

در روز خبرنگار، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد در پیامی، با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جریان خبرنگاری را که عالی‌ترین شبکه اطلاع رسانی به افراد جامعه هست می‌توان در خط توسعه ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی به صورت یک شبکه ارزشی به تمام معنا به حساب آورد. عنوان خبرنگار و خبرنگاری در دو موضع اصیل اسلامی تحقق پذیر است.


آیت ا... سیداحمد علم الهدی افزود: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به نزدیکی این روز‌ها به دهه امر به معروف و نهی از منکر، خبرنگار در واقع در مقام توسعه و ترویج ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر است.


وی افزود: با خبرنگاری می‌شود خطرناک‌ترین فتنه‌ها را در جامعه ایجاد کرد و می‌توان عالی‌ترین حرکات ارزشی توسعه دین و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد، شغلی با این قداست و اثربخشی در حرفه‌های اجتماعی کمتر داریم.


به اهمیت کار خبرنگاری توجه شود

تولیت آستان قدس رضوی نیز با صدور پیامی به همین مناسبت گفت: روز خبرنگار بهانه‌ای است تا بار دیگر، به اهمیت کار خطیر رسانه و خبرنگاری توجه شود.


حجت الاسلام احمد مروی افزود: روز خبرنگار را به همه فعالان و خبرنگاران کشور، به ویژه اندیشه‌ها و قلم‌هایی که از روی اخلاص و ارادت توفیق یافته اند هنرشان را پیشکش امام رضا (ع) کنند و برای تعالی و انتشار معارف و آموزه‌های رضوی در جامعه می‌کوشند، تبریک عرض می‌کنم.


میهمان سفره امام رضا (ع)

دیروز مسئولان زیادی نیز با حضور یا صدور پیام، از حضور پرتلاش خبرنگاران تحریریه روزنامه شهرآرا در مدت یک سال اخیر، قدردانی کردند؛ محمد‌علائی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، خلیل‌ا... کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، یوسف‌امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌فرقانی شهردار منطقه ۲ مشهد، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد.


یکی از بهترین هدایایی که در این روز‌ها به دستمان رسید، غذای متبرک مهمان سرای حضرت بود؛ غذایی که در طول سال اگر بخت یارمان باشد، شاید یک روز قسمتمان می‌شد، باز هم به دستمان رسید و از خیلی هدایای دیگر برای ما خبرنگاران مشهدی دلچسب‌تر بود.


امسال کرونا سهمناک‌تر از سال گذشته بود، جوری که همین امروز خبر ۵۰۰ تایی شدن آمار فوتی‌ها را منتشر کردیم. این شد که آمدن خوانندگان و مسئولان برای تبریک و شادباش را هم توقع نداشتیم. تعداد زیادی از خوانندگان و مسئولان با پیام‌های واتساپی و تلگرامی دلمان را شاد کردند، برخی تماس گرفتند و دیدار را «به زودی» وعده دادند. برخی از مسئولان هم لطف کردند و با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی به جمع ما آمدند. دیروز ما شاهد حضوررضا خواجه‌نائینی سرپرست شهرداری مشهد و سید مجتبی منتظری معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در تحریریه روزنامه بودیم. حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با حضور در شهرآرا، ابراز امیدواری کرد که این روزنامه بتواند مشکلات و مصائب مردم مشهد را به خوبی منعکس کند.


۳۶۵ روز با مردم زیر سایه سنگین کرونا

خبرنگاری مأموریت سنگین انتقال واقعیت هاست

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز با حضور در میان خبرنگاران شهرآرا، خبرنگاری را یک مأموریت و رسالت بسیار سنگین برای انتقال واقعیت‌ها به مسئولان و همه مردم دانست و گفت: خبرنگاران می‌توانند نقش بسیار مؤثری در رشد جامعه و نظارت همگانی داشته باشند؛ ضمن اینکه می‌توانند دقت مردم به حوادث و مشارکت دادن آن‌ها در امور کشور را باعث شوند. حمیدرضا ترقی افزود: بدون شک نقش مهم و صادقانه و صحیح خبرنگاران در ایجاد این مهم تعیین کننده است و می‌تواند به نگاه واقع بینانه مردم و مسئولان کمک کند.


شهرآرا تبلور هویت دینی

وی ادامه داد: روزنامه شهرآرا با توجه به اینکه ارگان رسمی شهرداری است و پایگاه و خواستگاهش مشهد است باید تبلور هویت دینی، تاریخی و گردشگری شهر مشهد باشد. این هویت اگر با آموزش درست حقوق شهروندی به مردم تلفیق شود و در جایگاه یک پیام رسان از پایتخت معنوی ایران به همه علاقه‌مندان عصمت و طهارت باشد، می‌تواند کمک زیادی به افزایش و ارتقای جایگاه مشهد در جهان اسلام داشته باشد.


خبرنگاران پیشتازان عرصه اطلاع رسانی

ما دیروز همچنین میزبان مهدی طوریان، مدیر روابط عمومی، و صدیقه خدیوی، معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید استان بودیم و خدیوی در جریان این بازدید با بیان اینکه خبرنگاران طلایه داران عرصه اطلاع رسانی هستند، گفت: در این روز‌های کرونایی خبرنگاران نیز همواره در خط مقدم قرار داشتند و اطلاع رسانی درست و به موقعشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->