امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی حمله هوایی ترکیه به مناطقی از استان دهوک در شمال عراق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به رای گذاشته می‌شود حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس + فیلم
سرخط خبرها

نگاهی به ۲ حکم رئیس جمهور برای انتصاب رئیس دفتر و معاون اول

  • کد خبر: ۷۷۰۹۸
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
نگاهی به ۲ حکم رئیس جمهور برای انتصاب رئیس دفتر و معاون اول
تکلیف دو جایگاه مهم دولت سیزدهم با دو حکم روز گذشته رئیس جمهور مشخص شد. همان طورکه پیش بینی می‌شد، محمد مخبر معاون اول شد و غلامحسین اسماعیلی با کوچ از قوه قضاییه به پاستور، ریاست دفتر نهاد ریاست جمهوری را عهده دار خواهد شد. این دو حکم انتصاب از جانب آیت ا... رئیسی، در روز گذشته با استقبال فراوان نمایندگان مجلس و دیگر چهره‌های سیاسی همراه شده و امیدواری به حل مشکلات پیش روی دستگاه اجرایی کشور را بیش از گذشته کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مخبر، خود در نخستین توئیتش در جایگاه معاون اول رئیس جمهور، نوشت: «خداوند منان را شاکرم که در سنگر خدمت به مردم عزیز فرصت و مجالی فراهم شد تا با صمیمیت و بی پیرایه و بی واسطه بگویم و با صراحت بشنوم از شما مردان و زنان تاریخ ساز کشورم که افتخار سرزمین ایران اسلامی هستید.»

 

امیدواری به محرومیت زدایی

مجید انصاری، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتگو با «فارس»، با استقبال از حکم انتصاب مخبر، به معاون اولی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه آقای مخبر سال‌ها رئیس ستاد اجرای فرمان امام (ره) بوده و ماهیت کاری این ستاد نیز جهادی و انقلابی است، امیدواریم که از ظرفیت مدیریت آقای مخبر در دولت هم در قامت معاون اولی با همان نگاهی انقلابی و جهادی استفاده شود. امیدواریم که حضور آقای مخبر در جایگاه معاون اولی ادامه همان روحیه جهادی و انقلابی باشد که ما از دولت آینده انتظار داریم. وی افزود: امید آن است که آقای مخبر در قامت معاون اولی، محرومیت زدایی را حتی بیش از دوران ریاست بر ستاد اجرایی فرمان امام ادامه دهد و شاهد استمرار این روند در دولت سیزدهم باشیم.

 

دیگر نمایندگان مجلس یازدهم نیز با انتشار یادداشت‌هایی کوتاه در توئیتر، از حکم انتصاب مخبر و اسماعیلی استقبال کردند. به عنوان نمونه، علی نیکزاد، نایب رئیس نخست مجلس، نوشت: «‏انتصاب دکتر مخبر با سابقه ارزشمند مدیریتی به سمت معاون اول رئیس جمهور می‌تواند یک آغاز خوب برای ساختن ایرانی قوی باشد، به خصوص که ایشان در حوزه‌های فعالیتی خود تحولات مثبت ساختاری و فرایندی ایجاد کرده اند. برای ایشان و جناب آقای اسماعیلی در مسئولیت‌های جدید آرزوی توفیق دارم.» سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، نیز نوشت: «انتخاب دکتر مخبر، فرزند خوزستان قهرمان، به عنوان معاون اول رئیس جمهور اقدامی خجسته است.

 

مخبر بیش از آنکه چهره‌ای سیاسی باشد، مدیری محرومیت زدا، عملیاتی و کارآفرین است. اداره دولت در این شرایط نیاز به مدیرانی مجرب دارد که رئیس جمهور، گام اول را درست و محکم برداشت.» سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، نیز در توئیتی نوشت: «سالیان متمادی است دکتر محمد مخبر دزفولی را به مدیریت جهادی و تحول خواهانه، صداقت و ولایتمداری می‌شناسم. بی هیچ غلو و اغراقی حضور دکتر مخبر در جایگاه معاون اول آیت ا... رئیسی، هم لنگر اطمینان و آرامش برای افکار عمومی و نخبگان و هم موتور محرکه دولت در مسیر پیشرفت و خدمت خواهد بود.»

 

استقبال اصلاح طلبان از احکام رئیس جمهور

حجت الاسلام سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با «خبرآنلاین»، درباره دو حکم اخیر رئیس جمهور درباره معاون اولی و ریاست دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخاب هر دو نفر را انتخابی طبیعی و خوب می‌دانم. مطلعم که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آقای مخبر به عنوان یک فرد پرکار و تلاشگر و در عین حال بی ادعا و بی توقع و پاکدست معروف بود.

 

شاید همین دلیل انتخاب وی به عنوان معاون اول است. این انتخاب آقای رئیسی می‌تواند انتخاب آرامی باشد، برای اینکه منافع اقتصادی را با پاکدستی و سرعت پیش ببرد. یکی دیگر از ویژگی‌های آقای مخبر، این است که اگرچه خاستگاهش اصولگرایی بوده، هیچ گاه در جناح‌های سیاسی نبوده و به بیانی در جناح بندی‌های سیاسی داخلی، رد پایی از او نیست و دخالتی نکرده است.

 

اگر به همین شکل ادامه پیدا کند، می‌تواند امیدبخش باشد. ابطحی همچنین درباره انتصاب اسماعیلی گفت: رئیس دفتر رئیس جمهور باید کار‌ها را سامان دهد. انتخاب آقای اسماعیلی، با توجه به ارتباطات و آشنایی‌های قدیمی و متقابلی که بین آقای رئیسی و اسماعیلی در قوه قضاییه بوده است، طبیعی تلقی می‌شود. آقای اسماعیلی در مدتی که با آقای رئیسی همکاری می‌کرد، مثل آقای رئیسی پرکار و منظم بود. من به عنوان یک دوست قدیمی و همشهری که او را می‌شناسم، می‌دانم نقاط قوت فراوانی در همدلی با آقای رئیسی، مشی آقای رئیسی و همراهی با آقای رئیسی دارد. آقای اسماعیلی بسیار شبیه آقای رئیسی است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->