حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد
سرخط خبرها

نقره‌داغ سعید واسعی در تبریز

  • کد خبر: ۷۷۲۳۴
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
نقره‌داغ سعید واسعی در تبریز
بازیکن مشهدی تیم تراکتور در ادامه فصل کابوس‌وارش در این تیم از سوی کمیته انضباطی باشگاه حدود ۴ میلیارد تومان جریمه شد!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ ماجرای وینگر مشهدی و باشگاه تراکتور تبریز، ماجرای آبی است که گویا قرار نیست هیچ‌وقت در یک جوی برود. سعید واسعی که سال‌ها در عطش عشق آتشینش به آبی‌های پایتخت بود، پیکان را با صد حیلت ترک کرد، اما از سوی استقلالی‌ها پس زده و درنهایت مجبور شد راهی تبریز و تراکتور شود.

 

حضور غیرمنتظره واسعی در تبریز خیلی زود به بحرانی جدی برای آینده این بازیکن بدل شد و هنوز کامش از قرارداد میلیاردی (گفته می‌شود ۹ میلیارد) با تیم زنوزی ثروتمند شیرین نشده بود که شکایت باشگاه پیکان از این بازیکن قصه‌ای پرغصه را برایش رقم زد؛ قصه‌ای که بعد از طی مسیری پرپیچ‌وخم و غم‌انگیز، امروز به جریمه چندمیلیاردی باشگاه مقصد ختم شده و سعید واسعی که فصل فوتبالی کابوس‌واری را پشت سر گذاشت، از بابت مالی هم ضرر هنگفتی کرد. البته واسعی به این حکم کمیته انضباطی باشگاه اعتراض کرد و در یک‌هفته آینده قرار است به مستندات و اعتراض این بازیکن رسیدگی شود، اما بعید است تفاوت چندانی در اصل قضیه داشته باشد که بدکامی یک فصل تلخ است.


انتشار مجازی نامه‌ای دردناک

روز گذشته نامه ابلاغ رأی کمیته انضباطی باشگاه تراکتور به سعید واسعی درحالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که حاوی خبری تلخ و عجیب بود؛ جریمه نزدیک به ۴ میلیاردی ستاره‌ای که در فصل بد فوتبالی‌اش نه‌تن‌ها فرصت دیده‌شدن را از دست داد، بلکه از حیث مالی هم بدجور در تنگنا قرار گرفت.

 

در این رأی آمده است: بازیکن تیم تراکتور به‌دلیل ۶۶ جلسه غیبت غیرموجه در تمرینات و غیبت در ۱۹ بازی رسمی، به‌دلیل ۴ ماه محرومیت صادره از کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال که سبب تضرر کلی باشگاه شده، انتشار استوری مشترک برخلاف تعهدات قراردادی و امتناع از حضور در تمرین روز ۲۱ اردیبهشت در مجموع حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محکوم شده است. کمیته انضباطی باشگاه تراکتور در استناد به ماده واحده ابلاغ این رأی تصریح کرده که رأی طبق بند ۱ ماده ۸ قرارداد واسعی صادر شده است. در این نامه که به امضای جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه، رسیده، آورده شده است که بازیکن خاطی می‌تواند در یک هفته نزد کمیته استیناف باشگاه اعتراض کند.


مسیر اشتباه سعید

ستاره مشهدی با آرزو‌های زیادی پیکان را به مقصد یک تیم بزرگ‌تر ترک کرده بود. در ابتدای فصل با رأی انضباطی فدراسیون واسعی و باشگاه تراکتور به پرداخت ۱۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای غرامت و پرداخت ۲۷۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۳۶۰ ریال برای هزینه دادرسی محکوم شدند. اتفاقی که شروع بد فصل برای این بازیکن بود.

 

واسعی بعد از پایان دوران محرومیت به میادین برگشت و حتی برای تراکتور در لیگ قهرمانان هم به میدان رفت، اما دل‌خوری باشگاه تبریزی از اتفاقات سبب شد خیلی به این بازیکن اعتماد نکنند و مربیان مختلفی که به تبریز رفتند، ابتدا چراغ سبزی به او نشان دادند، اما با فشار‌های واردشده از سوی مدیران باشگاه بازیکن مغضوب را طرد کردند. واسعی دراین‌بین چندبار هم با مشاوره‌های غلط اطرافیان مصاحبه‌هایی علیه باشگاه کرد و حتی استوری‌های تند اینستاگرامی‌اش هم مزید بر علت شد تا روابطش با باشگاه تبریزی و صدالبته هواداران این تیم تیره‌وتار شود.


تمام آورده فوتبالی واسعی از لیگ بیستم

وینگر مشهدی تراکتور در فصلی که گذشت، آورده فوتبالی زیادی نداشت و جزو استعداد‌ها و ستاره‌هایی بود که به جبر اتفاقات نه‌تن‌ها ندرخشید، بلکه بسیار کم‌فروغ بود. واسعی در لیگ قهرمانان ۷۹ دقیقه برای تراکتور به میدان رفت و در طول لیگ‌برتر بیستم هم ۷ بازی به‌میزان ۴۴۸ دقیقه انجام داد که حاصلش فقط یک گل، آن‌هم در بازی آخر مقابل سایپا بود. این درحالی است که سعید واسعی در لیگ نوزدهم و زمانی که برای پیکان بازی می‌کرد، جزو ستاره‌های تیمش بود. واسعی در پیکان لیگ‌برتر نوزدهم ۱۹۵۹ دقیقه بازی کرد و از مهره‌های مؤثر تیمش بود؛ ۳ گل زده و ۴ پاس منجر به گل عملکرد خوبی بود که تراکتور را ترغیب کرد شماره ۱۰ پیکان را جذب کند.


آینده مبهم ستاره‌ای که ستاره نشد!

شاید یکی‌دو فصل قبل خیلی‌ها تصور می‌کردند سعید واسعی می‌تواند همچون بسیاری از فوتبالیست‌های مشهدی سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران به ستاره‌ای بزرگ تبدیل شود. زمزمه‌های پیوستن واسعی به استقلال هم در یکی‌دو فصل گذشته بر این مهم صحه می‌گذاشت، اما چرخش دقیقه‌نودی استقلال از نام واسعی سبب شد این بازیکن به تبریز برود و از قضا این شهر هم برای او خوش‌یمن نبود. حالا با این همه آینده این بازیکن با تراکتور در هاله‌ای از ابهام است.

 

معلوم نیست واسعی که محکوم به این جریمه سنگین شده است، در ادامه مسیر بخواهد در تبریز بماند یا نه. در مقابل هم سخت است باشگاه‌های دیگر بازیکنی را که یک فصل تقریبا بیرون از میدان مانده و حواشی سنگینی هم داشته است، بخواهند. وینگر مشهدی حالا در برزخی است که خروج از آن کار سختی است. شاید واسعی باید برای بازگشت به روز‌های خوبش کمی دست پایین‌تر را بگیرد و فصل بعد را دست‌کم در تیمی معمولی‌تر بگذراند و دوباره با درخشش در مستطیل سبز، نه میدان حاشیه‌ها، به بازیکن مدنظر باشگاه‌های بزرگ تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->