طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بستن سفارت آمریکا در کابل از گزینه‌های روی میز است

  • کد خبر: ۷۷۳۸۱
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
بستن سفارت آمریکا در کابل از گزینه‌های روی میز است
سه منبع آگاه اعلام کردند؛ رایزنی‌های داخلی درباره بستن سفارت آمریکا در کابل به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز مطرح هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری پلیتیکو، یکی از این منابع گفت: سفارت آمریکا در کابل احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی تخلیه می‌شود.

 

یکی دیگر از منابع نیز گفت، به دنبال وخیم شدن اوضاع در افغانستان، رایزنی‌های مداومی درباره اینکه چه تعداد دیپلمات آمریکایی لازم است که در کابل باقی بمانند، وجود دارد.

 

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا موضوع بررسی تخلیه سفارت این کشور در کابل را رد نکرد.

 

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا گفت: موضع ما تغییر نکرده است. همان‌طور که برای هر پست دیپلماتیک دیگری در شرایط امنیتی پرخطر و چالش‌برانگیز عمل می‌کنیم، به صورت روزانه تهدیدات را ارزیابی خواهیم کرد و تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد که به نفع افرادی که در سفارتمان خدمت می‌کنند، باشند و امنیت آنها را حفظ کند. سفارت آمریکا در کابل از ۲۷ آوریل در وضعیت خروج قرار داشته است.

 

در همین حال، یک منبع آگاه اعلام کرد، ارزیابی جدید ارتش آمریکا حاکی از آن است که احتمالا کابل ظرف ۹۰ روز یا حتی ظرف یک ماه به دست طالبان می‌افتد. اگرچه این منبع افزود، احتمالا شش ماه طول خواهد کشید تا طالبان کنترل کامل پایتخت را بدست گیرد.

 

اما همچنان برخی مقامات در دولت آمریکا از این داده‌ها نگران هستند.

 

یکی از سناتورهای آمریکایی گفت: اوضاع خوب به نظر نمی‌رسد. اوضاع خلاف آنچه دولت واشنگتن گزارش می‌دهد، پیش می‌رود. طالبان به یک فصل درگیری دیگر نیاز دارد.

 

"جاناتان شرودن"، یکی از کارشناسان جنگ افغانستان در اندیشکده سی‌ان‌ای گفت: منطقی است که فکر کنیم کابل بین ۳۰ تا ۹۰ روز هدف تهدیدات بسیار زیاد قرار خواهد داشت. اما مبارزات اخیر در حمایت از دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نشان می‌دهد که جنگ‌سالاران همچنان طرفدار غنی هستند و به همین خاطر تصرف کابل با زور برای طالبان بیش از یک ماه طول خواهد کشید.

 

همه این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که طالبان در حال حاضر کنترل حدود دو سوم از افغانستان را در اختیار گرفته و امید چندانی به اینکه دولت افغانستان بتواند اوضاع را تغییر دهد و این مناطق را باز پس گیرد، وجود ندارد.

 

محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان روز چهارشنبه گفته بود: ما احتمالاً بزرگترین، وحشیانه‌ترین و فرصت طلبانه‌ترین عملیات نظامی خشونت و ترور توسط طالبان را در تاریخ کشورمان تجربه می‌کنیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->