ابلاغ ماده واحده اصلاح و تکمیل جذب در آموزش و پرورش توسط رئیس جمهور کشف محموله گوسفند قاچاق در کاشمر (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) ۵۰ هزار میلیارد ریال سود به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تخصیص یافت شایعه تخریب کُنارصندل تکذیب شد صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی بارش‌های رگباری (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) رنج بسیار بازنشستگان برای دارو و درمان | شرکت‌های دارویی شستا حتی به تأمین اجتماعی دارو نمی‌دهند! ۵ رشته جدید به رشته‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزوده شد بسته پذیرایی از مسافران کودک در هواپیما تلفات فُک‌های خزری افزایش یافت تاریخ واریز حقوق خردادماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی مشخص شد ذرات پلاستیک چگونه وارد سالاد ما می‌شوند؟ بهترین راهکار برای دفع پشه مبلغ کمک هزینه ازدواج از سوی تأمین اجتماعی چقدر است؟ | شرط برخورداری از کمک هزینه ازدواج پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دمای مشهد به ۳۵ درجه خواهد رسید هشدار تأمین اجتماعی در خصوص کلاهبرداری از پزشکان و درمانگران استفاده از هوش مصنوعی برای توانمندسازی دانش‌آموزان استثنایی هشدار پلیس فتا در خصوص شیوه‌های جدید کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه تدبیر جدید آموزش و پرورش برای توانمندسازی دبیران و دانش‌آموزان در سامانه شاد افزایش حق پرستاری معلولان ضایعه‌نخاعی شدید و خیلی‌شدید طرح جدید کشوری به‌مناسبت روز محیط زیست تغییرات ضدکارگری در آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان‌آور | بازنشستگی، در هاله‌ای از ابهام آخرین جزئیات آتش‌سوزی جنگل گلستان | آتش فعال وجود ندارد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | از وا‎م‌های ۵۰ میلیون تومانی تا سفر‌های زیارتی برگه‌های امتحان نهایی توسط ۲ مصحح مجزا تصحیح می‌شود تمام کسورات اردیبهشت‌ماه بازنشستگان کشوری پرداخت شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) نامه بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ خطاب به رئیس مجلس: مطالبات پرداخت شود جزئیات جدید برای پذیرفته‌شدگان آزمون دانشجومعلمی چرا حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با تأخیر پرداخت می‌شود؟ رتبه اولیه کنکور چطور محاسبه می‌شود؟
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->