اعترافات مردی که همسر صیغه‌ای خود را بلوک سیمانی کشت افزایش روزافزون آمار ابتلا به سرطان در خراسان رضوی و ضرورت کنترل آن بارش برف و لغزندگی سطح معابر در برخی از جاده‌های خراسان رضوی | تمامی جاده‌ها باز است (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) چربی‌های سالم را بشناسید آخر هفته نسبتاً گرم و آفتابی در برخی مناطق کشور (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) بررسی موضوع متناسب‌سازی حقوق در جلسه صندوق‌های بازنشستگی با مجلس آخرین وضعیت ذخایر خون در کشور (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) دیابت نوع دو را چگونه کنترل کنیم؟ دانشجوی دانشگاه دولتی، سرکرده باند سرقت کنترل فشار خون از سلامت مغز محافظت می‌کند نشت دارو‌های میلیاردی به بازار سیاه مدارس کدام استان‌های کشور فردا (چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳) تعطیل است؟ رشد ۱۰۰ درصدی ازدواج‌های دانشجویی در خراسان رضوی برخی مدارس خراسان رضوی فردا (چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳) غیر حضوری شد آخرین وضعیت جوی جاده‌های خراسان رضوی| محور تربت حیدریه-باغچه کولاک شد (۹بهمن ۱۴۰۳) جان باختن سه عضو یک خانواده در تصادف تریلی با تیبا در جاده درگز خراسان رضوی (۹ بهمن ۱۴۰۳) تصادف زنجیره‌ای در محور مشهد ـ فریمان ۱۰ مصدوم برجای گذاشت ( ۹ بهمن ۱۴۰۳) بارش برف در محور های مواصلاتی خراسان رضوی و محورهای شمالی فریز تخمک، راهکار وزارت بهداشت برای پیشگیری از ناباروری زنان در سنین بالا ویدئو| آیا سارقان منازل از طلایاب استفاده می‌کنند؟ روادید هوایی میان ایران و تاجیکستان از این تاریخ لغو می‌شود آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۳) تعطیل است؟ ویدئو | گرفتارشدن خودروها در برف گردنه طبس ویدئو | اعترافات سارقان ۷ کیلوگرم طلا در سیستان و بلوچستان (۹ بهمن ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: باید تکلیف قانونی اخذ گواهینامه موتورسیکلت بانوان مشخص شود در حال حاضر در هیچ یک از راه‌های روستایی و شهری خراسان رضوی مسدودی وجود ندارد (۹ بهمن ماه ۱۴۰۳) حضور چهارمین گونه از گربه‌سانان نادر در جغتای برای نخستین بار + عکس خبر خوش برای پرستاران | «فوق العاده خاص» به فیش حقوقی می‌آید نصب ۶ دوربین جدید ثبت تخلف در معابر تربت‌حیدریه محمد؛ رکورددار نام پسران در کشور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۳) | تداوم هوای سرد تا پایان هفته
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->