هزینه سفر کربلا دوباره گران شد برف محور درگز - قوچان در خراسان رضوی را لغزنده کرد | مه گرفتگی در جاده مشهد -کلات (۸بهمن ۱۴۰۳) ساخت ریزتراشه دانش‌بنیان برای احیای حس شنوایی ناشنوایان مصرف دخانیات در بین دختران ۱۳۳ درصد افزایش یافت سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد ۱.۹ مترمربع است هشدار پلیس راهور: در ۴۸ ساعت آینده، از سفر غیرضروری پرهیز کنید آزادی ۹ زندانی جرائم غیرعمد تایبادی در قالب پویش نذر هشتم امانت داری کلامی چیست و چطور می توانیم رازنگه دار باشیم؟ | رمز رازداری علت کاهش قابل توجه حقوق بازنشستگان بهزیستی چه بود؟ افزایش بی‌رویه قیمت دارو | شوک دارویی به بیماران بازگرداندن بیش از نیم میلیون تبعه غیرمجاز افغانستانی از مرز دوغارون طی ۱۰ماهه نخست ۱۴۰۳ برنامه عملیاتی جدید وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مصرف سیگار و مواد دخانی، میزان باروری زنان را کاهش می‌دهد معرفی ورزش‌های مفید برای مبتلایان به دیابت استرداد متهم به کلاهبرداری ۴۶ میلیاردی به کشور تعداد دانشجویان مسموم دانشگاه فرهنگیان پیشوا به ۱۰۱ نفر رسید (۸ بهمن ۱۴۰۳) درخواست بازنشستگان تأمین اجتماعی برای پرداخت هرچه سریع‌تر معوقات متناسب‌سازی | جامعه بازنشستگان تاب‌آوری این گرانی‌ها را ندارد تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش پرونده میلیاردی مهریه در شورای حل اختلاف مشهد به سازش ختم شد دادستان کل کشور در مشهد مطرح کرد: تسهیل پذیرش وثایق در راستای کاهش جمعیت کیفری | ارسال لایحه نحوه برگزاری تجمعات به معاونت حقوقی قوه قضاییه هزینه درمان اعتیاد زنان نیازمند رایگان شد تیراندازی با سلاح جنگی در یک قهوه‌خانه در میدان هفت تیر تهران (۸ بهمن ۱۴۰۳) تعرفه‌های جدید ثبت ازدواج و طلاق اعلام شد پزشکان در هر نسخه بیش از ۱۰ قلم آزمایش تجویز می‌کنند جوان مرگ مغزی به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۸ بهمن ۱۴۰۳) معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: در نوروز ۱۴۰۴، ماندگاری زائر در مشهد بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود شرایط جدید صدور گواهینامه رانندگی اعلام شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۳) | تقویت سامانه ناپایدار و بارش برف و باران طی فردا درگیری بر سر شرط‌بندی، منجر به قتل زن جوان شد چطور بفهمیم در مرحله پیش‌دیابت هستیم؟ مصوبه مجلس درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجمع تشخیص ارسال شد (۸ بهمن ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->