کاهش چشمگیر بارندگی در ۱۹ استان کشور طی سال آبی جاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها در هفته پایانی سال ۱۴۰۳ مجازی شد راه‌اندازی قطار بین‌المللی تهران - وان (۱۹ اسفند ۱۴۰۳) مصطفی اسدی مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی شد + سوابق افزایش هزینه سفر به عتبات عالیات، چالش جدید زائران کمبود ید در زنان باردار و دانش‌آموزان چند استان کشور آزادی ۱۴ زندانی در پی بازدید معاون رئیس جمهور از ندامتگاه زنان تهران تزریق واکسن «روتاویروس و پنوموکوک» برای کودکان رایگان است توصیه‌های وزارت بهداشت درباره خرید زولبیا و بامیه و خرما دستگیری قاتلی که برادر ۱۵ ساله‌اش را در مسجدسلیمان به قتل رساند روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تراکنش نسخه الکترونیک ثبت می‌شود افزایش ۱۶ درصدی پرواز‌های فرودگا‌ه‌ بین‌المللی مشهد طی سال ۱۴۰۳ خرید برج تجاری و خانه در دبی و اسپانیا، نتیجه اعتماد به مدیران فاسد در پرونده چای دبش رشد ۴۰ درصدی اعتبارات دانشگا‌ها در بودجه ۱۴۰۴ آزمون استخدامی ۱۴۰۴ آموزش و پرورش چه زمانی برگزار می‌شود؟ وضعیت بحرانی ذخایر آبی سدها | کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری معاون میراث‌فرهنگی کشور: به هیچ وجه افزایش قیمت بلیت نداریم معاون بهداشت وزارت بهداشت: ۶۰ درصد فوتی‌های تصادفات در ۸ استان رخ می‌دهد تأکید معاون رئیس جمهور در خصوص لزوم تغییرات فرهنگی در مقابله با خشونت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۹ اسفند ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران تا سه‌شنبه معاون سابق وزیر آموزش و پرورش: ۷۰ هزار مربی کم داریم برای مهار افزایش قیمت بلیت هواپیما نیازمند بازنگری در رأی دیوان عدالت هستیم صادق حسین زاده معاون جدید پرورشی وزارت آموزش‌ و پرورش شد + سوابق اضافه‌کار اجباری پرستاران ممنوع است هشدار سازمان غذا و دارو درباره کیسه‌های چای (۱۹ اسفند ۱۴۰۳) ترمیم آسیب قرنیه با سلول‌های بنیادی افکار مخربی که مقدمه‌ای برای خیانت بین همسران می‌شود | وسوسه‌های یک ذهن نازیبا وزیر آموزش و پرورش: فعالیت‌های آموزشی مدارس تا پایان سال ادامه دارد
سرخط خبرها

پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟

  • کد خبر: ۷۷۵۶۳
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
پارکینگ؛ چاره یا علت ترافیک؟
داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ مهم نیست در مشهد زندگی می‌کنید یا نیویورک. در کلان‌شهر‌های مختلف جهان با انبوه خودرو‌های شخصی و عمومی در حال تردد مواجه هستیم که با ورود به بافت‌های مرکزی شهر‌ها تازه عمق فاجعه را درمی‌یابیم، مناطق متراکمی که به دلایل کالبدی، به‌سادگی امکان تعریض معابر یا احداث ساختمان‌ها و پارکینگ‌های جدید در آن‌ها نیست و از شهروندان تا کاسبان و مدیران شهری برای مدیریت تردد سواره‌ها و پیاده‌هایش کلافه‌اند. بررسی‌ها در ایالات متحده نشان می‌دهد به طور متوسط ۳۰ درصد خودرو‌هایی که در هر ساعت از شبانه‌روز در مناطق مرکزی شهر‌های این کشور تردد می‌کنند در حقیقت در جست‌وجوی جای مناسب برای پارک هستند.

 

داده‌های جمع‌آوری‌شده از سامانه مدیریت پارکینگ‌ها، دوربین‌های کنترل ترافیک و اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز نشان می‌دهند ۲۰ دقیقه رانندگی بیشتر برای یافتن جای پارک مناسب، آلودگی هوا و مخاطرات بیشتری به دنبال دارد که تنها با احداث پارکینگ‌های بیشتر رفع نمی‌شود.

 

رانندگان انگلیسی برای پرداخت هزینه کمتر پارکینگ یا در مقابل نزدیک‌تر بودن به مقصد خود، از پارکینگ‌های اختصاصی در نقاط مختلف استفاده نمی‌کنند؛ بنابراین زمان بیشتری را صرف یافتن پارکینگ ارزان‌قیمت می‌کنند. حتی ممکن است با پارک دوبل، هرچند کوتاه، به افزایش بار ترافیکی نیز دامن بزنند.

پیش به سوی حذف پارکینگ!

پس از آنکه اسلو در کشور نروژ به سمت حذف امکان پارک خودرو در حاشیه معابر بافت‌های مرکزی گام برداشت، اگرچه ابتدا با مقاومت اهالی مناطق روبه‌رو شد، چندی بعد از اجرای آن، به موفقیت در مدیریت بهتر ترافیک دست یافت. بررسی تجربه نروژی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها در کنار حذف پارکینگ، در توسعه حمل‌ونقل عمومی از طریق اختصاص خط ویژه به اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها نیز موفق بودند. هم‌چنین مهندسی زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجب شد ترافیک با دقت بیشتری در محدوده مدیریت شود.

 

به علاوه، با توجه به کمبود فضای پارک ایجادشده در منطقه، فرهنگ خودرو اشتراکی به‌تدریج از سوی شرکت‌ها و مشاغل حاضر در منطقه ترویج شد تا کارکنان یک اداره، شرکت یا فروشگاه به صورت نوبتی و به جای خودرو شخصی تک‌سرنشین، از خودرو‌های یکدیگر استفاده کنند. با افزایش تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز با توجه به تردد کارکنان در ساعت‌های خاصی از روز، هزینه بلیت اتوبوس و مترو در مسیر‌های منتهی به بافت مرکزی شهر با تخفیف لحاظ شد تا استفاده از آن‌ها به‌صرفه‌تر نیز باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->