نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

گرد مولر، گلزن افسانه‌ای آلمان درگذشت+ بیوگرافی

  • کد خبر: ۷۷۷۱۴
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
گرد مولر، گلزن افسانه‌ای آلمان درگذشت+ بیوگرافی
مهاجم سابق تیم ملی آلمان امروز درگذشت، وی در جام های جهانی گل‌های فراوانی برای ژرمن ها به ثمر رسانده‌بود.

به گزارش شهرآرانیوز، جهان فوتبال عزادار گرد مولر شد. مهاجم سابق بایرن که سابقه زیادی در کارنامه داشت در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

او یک اسطره به تمام معنا برای بایرن مونیخ و فوتبال آلمان بود.

باشگاه بایرن مونیخ اعلام کرد، او صبح یکشنبه در سن ۷۵ سالگی درگذشت. الیور کان در بیانیه رسمی خود نقل کرد: خبر مرگ گرد مولر همه ما را عمیقا تحت تأثیر قرار می‌دهد. گرد مولر بزرگترین مهاجمی بود که تا به حال وجود داشته است و یک فرد خوب و با شخصیتی در فوتبال جهان بود. ما در غم و اندوه عمیقی با همسرش اوشی و خانواده اش متحد هستیم. بدون گرد مولر، باشگاه بایرن امروز باشگاه نبود.

گرد مولر با تیم ملی آلمان در سال ۱۹۷۲ قهرمان اروپا و در ۱۹۷۴ قهرمان جهان شد و در فینال مقابل هلند گل قهرمانی را به ثمر رساند. پس از دوران حرفه‌ای، وی مدت زیادی در باشگاه به عنوان مربی جوانان ماند. مولر از آلزایمر رنج می‌برد و سال‌ها در خانه سالمندان زندگی کرده بود، جایی که از او مراقبت می‌شد.

مهاجم سابق در مجموع ۵۶۶ گل در ۶۰۷ بازی برای بایرن به ثمر رساند و رکورد بی سابقه‌ای در لیگ داشت. او همچنین ۷ بار بهترین گلزن شد.

بیوگرافی گرد مولر

ملقب به مولر افسانه‌ای (زادهٔ ۳ نوامبر ۱۹۴۵ در نوردلینگن- درگذشته ۱۵ اوت ۲۰۲۱) بازیکن فوتبال اهل آلمان بود.

مولر در هشت سال بازی در تیم ملی فوتبال آلمان مجموعاً ۶۲ بازی برای این تیم انجام داد و ۶۸ گل به ثمر رسانید؛ به‌طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی. وی یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان بود. آمار نشان می‌دهد گرد مولر بالاتر از پله و بعد از جوزف بیکان با ۱۴۶۱ گل دومین گلزن برتر جهان بود.



او دوران حرفه‌ای ورزشی خود را با تیم شهرش آغاز کرد. تنها پس از سه سال عضویت در تیم پایه نوردلینگن زادگاهش به تیم اصلی راه یافت و با آمار گلزنی ۵۱ گل در ۳۲ بازی موجبات حضورش در بایرن مونیخ فراهم شد.

در سال ۱۹۶۴ هنگامی که ۱۹ سال داشت به تیم بایرن مونیخ که در آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد، پیوست. در سال،۱۹۶۵ مثلث بکن باوئر، سپ مایر و گرد مولر که بعد‌ها بایرن را به تیم اول جهان تبدیل کرد، این تیم را به دسته اول بوندس لیگا هدایت کرد. مولر به همراه بایرن ۴ قهرمانی آلمان، ۴ قهرمانی جام حذفی آلمان و ۳ قهرمانی اروپا را به دست آورد. او ۷ بار به عنوان گلزن برتر بوندس لیگا انتخاب شد. همچنین از فصل ۶۵–۱۹۶۴ تا فصل ۷۸–۱۹۷۷ همواره برترین گلزن بایرن مونیخ بود. در فصل ۷۲–۷۱ برای این تیم ۴۰ گل زد که در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۱ رابرت لواندوفسکی به این رکورد رسید و آن را شکست. به این افتخارات باید قهرمانی در جام برندگان جام اروپا و جام باشگاه‌های جهان را افزود. همچنین در سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین آلمانی جایزه بهترین بازیکن اروپا را به خود اختصاص داد.

پس از اینکه مورد توجه هلموت شون مربی تیم ملی آلمان قرار گرفت، در سال ۱۹۶۶ نخستین بازی ملی خود را برابر ترکیه انجام داد و هشت سال در خدمت این تیم بود. مولر در این هشت سال مجموعاً ۶۲ بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داد و ۶۸ گل به ثمر رسانید؛ یعنی به‌طور میانگین بیش از یک گل در هر بازی. گرد مولر به همراه تیم ملی فوتبال آلمان در سال ۱۹۷۴ به مقام قهرمانی جهان رسید. در بازی نهایی آن دوره از مسابقات، آلمان در مقابل رقیب دیرینهٔ خود هلند قرار گرفته بود. تا چند دقیقه پیش از پایان نیمهٔ نخست، دو تیم با نتیجهٔ یک بر یک مساوی بودند. در این لحظات گرد مولر که او را در آلمان «بمب‌افکن» تیم ملی می‌نامیدند، با وارد کردن دومین گل به دروازهٔ هلند، آلمان را برای دومین بار قهرمان جهان ساخت.

مولر در مسابقات جام جهانی مجموعاً ۱۴ گل به ثمر رسانید و تا سال ۲۰۰۶ که رونالدو ستارهٔ برزیلی با پانزدهمین گل خود در رقابت‌های جام جهانی در آلمان، رکورد مولر را شکست، پیشتاز بود. مولر با تیم ملی آلمان یکبار نیز در سال ۱۹۷۲ قهرمان جام ملت‌های اروپا شد.

گل پیروزی ۲ بر ۱ آلمان در برابر اسکاتلند با ضربه سر گرد مولر، در دیداری تدارکاتی در سال ۱۹۷۴در کارنامهٔ فوتبال باشگاهی مولر نیز عنوان‌های افتخار فراوانی ثبت شده‌است. او ۱۵ سال برای باشگاه بایرن مونیخ توپ زد. در این مدت به همراه این تیم یکبار قهرمان باشگاه‌های جهان، سه بار قهرمان باشگاه‌های اروپا، یکبار قهرمان جام حذفی باشگاه‌های اروپا، چهاربار قهرمان آلمان و چهاربار قهرمان جام حذفی آلمان شد.

افزون بر آن، مولر در سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۲ لقب بهترین گلزن اروپا را از آن خود کرد. وی همچنین در سال ۱۹۷۰ از طرف کارشناسان فوتبال به عنوان بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد. مولر دو بار نیز به عنوان بهترین بازیکن آلمان انتخاب شد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->