واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در همه بیمارستان‌های مشهد فعال شد

  • کد خبر: ۷۸۰۷۷
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در همه بیمارستان‌های مشهد فعال شد
مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر جواد ملکی‌بیرجندی افزود: با توجه به در اولویت قرار گرفتن استقرار نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اهمیت توسعه خدمات الکترونیک حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمت به شهروندان و توسعه کسب ‌وکارهای مرتبط با این  موضوع در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به مزایا و نقش مهم سیستم نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در صرفه‌جویی هزینه‌های درمانی مردم ادامه داد: هم‌اکنون طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در تمامی مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال اجراست ضمن این که تمامی موارد مرتبط با این حوزه به صورت برخط بررسی می‌شود.

 

مدیر اقتصاد درمان، استاندارد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث کنار گذاشتن نسخه‌های کاغذی به صورت ۱۰۰ درصد هم در دست اقدام است و به زودی با خریداری تجهیزات و نصب و راه‌اندازی آن این موضوع محقق خواهد شد.

 

ملکی در خصوص نواقص موجود در طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک افزود: برخی اشکالات مانند کندی سامانه‌ها و اختلالات اینترنتی از جمله موانعی است که موجب کندی سرعت خدمات‌رسانی در طرح نسخه‌های الکترونیک شده که این موارد از طریق مسوولان بیمه‌ها و همچنین حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال پیگیری است تا این نواقص به سرعت رفع شود.

 

راه اندازی طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در مطب‌ها، داروخانه‌ها، بیمارستانها و تمام مراکز تشخیصی و درمانی از سال ۱۳۹۷ در استان خراسان رضوی آغاز شده است و این موضوع امسال و در دوران شیوع کرونا به صورت کامل عملیاتی شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->