اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

نمایشگاه بین‌المللی مشهد «مرکز جامع درمان کرونا» می‌شود

  • کد خبر: ۷۸۲۵۱
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
نمایشگاه بین‌المللی مشهد «مرکز جامع درمان کرونا» می‌شود
هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص ظرفیت نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان معین بیمارستانی منفصل در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد از اختصاص ظرفیت نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان معین بیمارستانی منفصل در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خبر داد و گفت: این مجموعه مرکز جامع درمان کرونا در روز‌های آینده با نام شهید سلیمانی آغاز به کار خواهد کرد.
هاشم دائمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا با اعلام این خبر افزود: به عنوان نماینده مردم در شورا احساس تکلیف کردیم که باید حرکتی در حوزه ارتقای سلامت مردم انجام پذیرد. برهمین اساس به عنوان کمیسیون حقوقی شورا -که کارگروه حقوق شهروندی یکی از مصادیق آن است- پیشنهاد اختصاص نمایشگاه بین المللی مشهد به موضوع ارائه خدمات به بیماران کرونایی را مطرح کردیم.


وی با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر با اختصاص اعتباری برای انجام این کار موافقت کرده اند، گفت: براساس این پیشنهاد نمایشگاه بین المللی مشهد با توجه به موقعیت و استاندارد‌هایی که دارد می‌تواند در مواقع بحرانی کاربری‌های دیگری هم داشته باشد و نباید الزاما با کاربری اقتصادی تعریف شود.
وی ادامه داد: از آنجا که در این شرایط بحرانی کرونا هم نمی‌توان نمایشگاهی دایر کرد از این فرصت استفاده کردیم و موضوع اختصاص نمایشگاه بین المللی برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی را به ستاد استانی کرونا ارائه دادیم.

نمایشگاه بین المللی، معین بیمارستان‌های کرونایی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: براساس این پیشنهاد نمایشگاه بین المللی زیر بار تأمین سلامت مردم می‌رود و معین بیمارستان‌های کرونایی مشهد‌
می‌شود.
دائمی بیان کرد: این مرکز و معین بیمارستانی در حقیقت منفصل از بیمارستان‌های کرونایی مشهد است، اما هم راستا و هم هدف با آن‌ها خدمات ارائه خواهد داد، به گونه‌ای که خود متولیان بهداشتی و بیمارستانی مشهد روی آن نظارت داشته باشند.

واکسیناسیون خودرویی در نمایشگاه

وی با بیان اینکه با تحقق این هدف موضوع واکسیناسیون خودرویی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد نیز محقق می‌شود، افزود: این موضوع با هدف کاهش مدت انتظار مردم و جلوگیری از تجمع طولانی مدت شهروندان برنامه ریزی خواهد شد.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا تأکید کرد: در محل نمایشگاه بین المللی مشهد همچنین دو سالن ۱۲۰۰ متری بزرگ ویژه زنان و مردان برای بستری موقت در نظر گرفته خواهد شد.

امکان بستری موقت بیماران کرونایی

دائمی با اشاره به اینکه سقف سالن‌های نمایشگاه بلند است و منطبق بر استاندارد‌های ستاد کروناست، افزود: شخصی که در خانه‌ای ۴۵ متری با ۷ فرزند زندگی می‌کند و به کرونا مبتلاست چگونه می‌تواند خود را قرنطینه کند؛ بنابراین اختصاص این سالن‌ها برای بستری موقت افراد کارساز است.
عضو شورای شهر مشهد با قدردانی از اقدامات آستان قدس برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی یادآور شد: آستان قدس رضوی زائرشهر خود را برای قرنطینه بیماران کرونایی قرار داده است، اما باید از همه ظرفیت‌های شهر استفاده شود.
دائمی گفت: در محل نمایشگاه موضوع ویزیت بیماران کرونایی و انجام تست کرونا هم پیشنهاد داده شده است؛ ضمن اینکه قرار است در همان محل، داروخانه سیار موقت نیز استقرار یابد تا نیاز بیماران کرونایی به طور کامل در محل نمایشگاه رفع شود.

حمایت شهرداری از پرستاران و کادر درمان نمایشگاه

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای مشهد با بیان اینکه بحث واکسیناسیون عادی شهروندان نیز در این محل پیش بینی خواهد شد، افزود: در آخرین جلسه‌ای که در مدت دو روز گذشته با حوزه درمان در بیمارستان قائم مشهد برگزار شد، متولیان بهداشتی از ما درخواست کردند در مهلت چندروزه فراخوانی به همه کادر درمانی بازنشسته حوزه دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شود.


دائمی اظهار کرد: براساس این فراخوان همه داوطلبان متخصص و دانشجویان رشته پرستاری در این طرح یک ماهه به کارگیری می‌شوند و پرداخت حق الزحمه این عزیزان با شهرداری است.
عضو شورای شهر ادامه داد: این طرح اکنون یک ماهه پیشنهاد شده است و بعد از اتمام بازه زمانی اگر ستاد کرونای استانی تأکید بر ادامه طرح داشت، این مدت دوباره تمدید خواهد شد. علاوه بر این مهم موضوع تجهیز، تنظیف و آماده سازی هم با شهرداری است.


دائمی بیان کرد: اکنون کار نظافت انجام شده و گیت بندی و نصب سایه بان و تفکیک نیز صورت گرفته است. این کار از باب حقوق شهروندی هم شایان توجه است. یکی از کارگروه‌های ما در کمیسیون حقوقی شورا، کارگروه حقوق شهروندی است. حقوق شهروندی تاکنون تنها روی کاغذ بوده و در زندگی، فرهنگ شهروندی و شهرنشینی ما نمود نداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->