نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

گلایه داور بین‌المللی فوتبال ساحلی مشهد از غیبت در جام‌جهانی

  • کد خبر: ۷۸۲۹۴
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
گلایه داور بین‌المللی فوتبال ساحلی مشهد از غیبت در جام‌جهانی
گلایه داور بین‌المللی فوتبال ساحلی مشهد از غیبت در جام‌جهانی که درحال برگزاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ساحلی درحال برگزاری است و تیم‌ملی فوتبال ساحلی ایران که همواره جزو قدرت‌های اصلی آسیا و بعد از ژاپن دومین تیم پرافتخار این رشته است، در این پیکار‌ها حضور ندارد! غیبت عجیبی که ناشی از نبود دیپلماسی ورزشی در فدراسیون فوتبال است و هنوز برای اهالی این رشته ورزشی در ایران سنگین است که ساحلی‌بازان شایسته ایرانی از حضور در این مسابقات منع شدند و در مقابل، تیمی مثل عمان به‌عنوان نماینده آسیا در این پیکارهاست.

 

اما برای مشهدی‌ها که انتظار می‌کشیدند امسال حمید متین تنها داور بین‌المللی‌شان در این رشته را به‌عنوان قاضی جام‌جهانی ببینند، غیبت این داور فوتبال ساحلی ایران در مسابقات عجیب‌تر است. حمید متین‌مقدم در صدر رده‌بندی داوران بین‌المللی فوتبال ساحلی ایران است، اما در کمال تعجب فدراسیون ایران اکبرپور، نفر چهارم این رده‌بندی، را به مسابقات جام‌جهانی اعزام کرده است! حمید متین، داور متین فوتبال ساحلی ایران بعد از مدت‌ها سکوتش را درباره این اعزام‌نشدن و غیبت در مسابقات جهانی شکست و در گفتگو با شهرآراورزشی از دلایل این غیبت گفت.

چه شد که از جام‌جهانی بازماندید؟

خیلی دلم سوخت. فکرش را هم نمی‌کردم. من نفر اول رده‌بندی داوران بین‌المللی ایران بودم، اما در کمال تعجب نفر چهارم این رده‌بندی به جام‌جهانی اعزام شد. من آن‌موقع سکوت کردم و هنوز هم نمی‌خواهم حرفی بزنم که بگویند متین دنبال شلوغ‌کاری است.

یعنی به همین راحتی فرصت قضاوت در جام‌جهانی را از دست دادید؟

به همین راحتی! شاید برای من که سال‌های آخر قضاوتم را سپری می‌کنم، دیگر چنین فرصتی پیش نیاید، اما متأسفانه این فرصت به‌سادگی از من گرفته شد.

با کامرانی‌فر که رئیس کمیته داوران و همشهری‌تان بود، صحبت نکردید؟

این تصمیم قبل از آمدن فدراسیون جدید گرفته شد. اگر زمان کامرانی‌فر بود، حتما با ایشان صحبت می‌کردم. الان هم منتظر فرصتی هستم تا حسن کامرانی‌فر را ببینم و با او صحبت کنم.

الان خیلی دیر نیست؟

چرا دیر است؛ اما من می‌خواهم درباره آینده با او صحبت کنم. الان فقط من و خانم مافی‌نژاد داوران بین‌المللی مشهد هستیم و خیلی حیف است که به ما هم فرصت داده نشود. دیگر چیزی از داوری استان باقی نمی‌ماند.

چرا فقط یک نماینده داوری از ایران در جام‌جهانی است؟ آیا این تنها سهمیه ایران است؟

نه این‌طور نیست. دوره قبلی ۲ داور از ایران در جام‌جهانی قضاوت کردند و این نیست که فقط بتوانیم یک نفر را بفرستیم. اما متأسفانه امسال فدراسیون نتوانست درباره حضور تیم‌ملی فوتبال ساحلی‌مان در جام‌جهانی کاری انجام بدهد و حق داوری فوتبال ساحلی را در جام‌جهانی از فدراسیون جهانی بگیرد.

با این حساب اگر ۲ داور اعزام می‌شد، شاید نام شما هم در فهرست می‌بود.‌

نمی‌دانم. الان هم نفر چهارم فهرست به جام‌جهانی اعزام شده است! معلوم نبود آنجا هم نامی از من باشد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->