نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

نماينده مجلس: فیلم‌های زندان اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است

  • کد خبر: ۷۸۸۷۵
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
  • ۳
نماينده مجلس: فیلم‌های زندان اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است
حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است و در راستای انحراف افکار از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و زندان‌های افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید زندان‌های اوین، قزل حصار و رجائی شهر را به شهر‌های اطراف مانند قم منتقل کنیم، باید در یک فضای وسیع سوله بزنیم و برای زندانیان کارگاه و دانشگاه ایجاد کنیم، در یک فضای باز شهر‌های زندانی را به وجود آوریم تا زندانیان با خانواده شان در آنجا زندگی کنند و به کار و تحول بپردازند.

«حسن نوروزی»، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با "فیلم‌های منتشر شده از زندان اوین" گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید زندان‌های اوین، قزل حصار و رجائی شهر را به شهر‌های اطراف مانند قم منتقل کنیم، باید در یک فضای وسیع سوله بزنیم و برای زندانیان کارگاه و دانشگاه ایجاد کنیم، در یک فضای باز شهر‌های زندانی را به وجود آوریم تا زندانیان با خانواده شان در آنجا زندگی کنند و به کار و تحول بپردازند.

او ادامه داد: گلایه ما از قوه قضائیه این است که چرا در این ۴ سالی که از عمر برنامه ششم توسعه می‌گذرد، این کار انجام نشده است. به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان‌های طاغوت و شاهنشاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می‌شوند، اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد، زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی‌های دقیق که انجام دادم اصلا ما شکنجه‌ای به این معنا نداریم.

حسن نوروزی گفت: فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست‌های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک‌های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، این‌ها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند. برایم مقبول نیست وجدانم نمی‌پذیرد که چنین اتفاقی در زندان‌ها رخ داده باشد. شکنجه‌هایی که در زندان‌های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می‌افتد انسان‌ها را آویزان می‌کنند، شکنجه می‌دهند، ناخن می‌کشند و زندان‌هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی‌ها ایجاد کردند آن‌ها زندان است، فکر نمی‌کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس بیان کرد: به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلا دلیلی ندارد. فیلم‌های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست‌ها است و در راستای انحراف افکار از شکست‌های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست‌ها در افغانستان و زندان‌های افغانستان است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، شکنجه در زندان‌های ایران را نمی‌پذیرم.

امیدوار نیستم اجازه بازدید از اوین داده شود

او در پاسخ به این سوال که پس با این تفاسیر کمیسیون حقوقی دلیلی نمی‌بیند که بخواهد ورودی به این مسئله داشته باشد؟ گفت: ورود ما کلامی است، ما می‌گوییم که زندان‌ها باید از وسط شهر‌ها منتقل شوند به خارج از شهر و خارج شهر‌ها در آنجا، کارگاه و دانشگاه ایجاد شود. ناراحتی ما از این است که چرا ما در برنامه ششم توسعه تکلیف کردیم که قوه قضائیه این کار را بکند چرا انجام ندادند؟

نوروزی گفت: از افرادی که انفرادی رفته بودند سوال پرسیدم که می‌گفتند به ما قرآن و دعا و مفاتیح می‌دادند ما می‌خواندیم و ما را گاهی می‌بردند بازدید و می‌آوردند و گاهی اوقات می‌گفتند که کولر ما قطع شده است؟ خوب موقعی که برق می‌رفت، کولر قطع می‌شده است و خوب ما عرق ریختیم.

نوروزی گفت: این کار، یک شانتاژگری برای تحریف افکار و تحریف فکر و توجه از زندان‌های آمریکا و افغانستان و شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها در افغانستان بود که این کار را کردند.

منبع: برنا


اینجا ببینید: ماجرای هک دوربین‌های زندان اوین و انتشار فیلم‌های آن

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
فیلمسازی صهیونیست ها؟!!! لابد کارکنان زندان هم بازیگران هالیوود هستند!!! ممنونم از ایشون که موجبات شادی و خنده ما را فراهم میکنند.
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
0
0
آخه چرا اینقدر مخاطبو جیگر فرض میکنید؟ شماهایی که الان تکذیب و تحریف میکنید، لااقل چند روز قبل، مسئول زندانها را منع میکردید تا آشکارا مسئولیت اوضاع را بعهده نگیرد و درستی فیلمها را تمام و کمال تایید نکند!!!چریک های مظلوووووم؟؟؟؟؟؟
طالبانو داره میگه؟
یکی بزنه زیر گوش من توروقران..
نمیدونم خوابم یا بیدار؟!؟!
دایی احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
آقا حرف شما درست، ولی مرد هستید،قول بدید این بهانه ای نشه برای تخریب تقریبا ۴۳ هکتار زمین زندان اوین و ساخت و ساز جدید؟؟! اگر نگید برای کوری چشم دشمنان ، برج و شهرک ساختیم!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->