ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | تمهیدات ترافیکی لازم جهت حضور کاندیدا در مشهد فراهم شده است (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نقش‌آفرینی مردم؛ فراتر از مدیریت شهری

  • کد خبر: ۷۸۹۰
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۷
نقش‌آفرینی مردم؛ فراتر از مدیریت شهری
در آخرین روز‌های ماه صفر تب و تاب میزبانی از زائران شمس‌الشموس در شهر امام رضا (ع) رنگ دیگری به خود گرفت و مسئولان و مدیران استانی و شهری نیز همپای عزاداران رضوی، در سوگ امام مهربانشان نشستند. مدیریت‌شهری مشهد نیز به عنوان یکی از نهاد‌های اصلی در راستای آماده‌سازی شهر برای عزاداران و همچنین حمایت و تسهیلگری امور مجاوران حرم رضوی به‌منظور میزبانی از زائران حضرت خورشید نقش پررنگی را در این روز‌ها ایفا کرد.. در این روز‌ها عرصه میدان شهدا همانند تمامی مبادی ورودی مشهد، جایگاه یکی از بارزترین ایستگاه‌های استقبال از زائر بود که به همت مردم و حمایت مدیریت‌شهری مشهد برپا شد. این عرصه امسال متفاوت‌تر و گسترده‌تر از گذشته در قالب ۶۰ غرفه و با حضور بیش از ۶۵۰خادم افتخاری در حوزه‌های مختلف به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) خدمت‌رسانی کرد. اعضای شورای شهر، شهرداران نواحی مختلف و معاونان شهردار مشهد در این روز‌ها با سرکشی به نواحی مختلف مشهدالرضا (ع) و حوزه‌های فعالیت مدیریت‌شهری نحوه خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی را بررسی کردند. در این میان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بازدید از ایستگاه استقبال از زائر میدان شهدا با اشاره به اینکه حجم و حضور زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) سال به سال در حال افزایش بوده و فضای ملکوتی و عاشقانه‌ای در عرصه میدان شهدا حاکم است، گفت: مردم و موکب‌هایی که از شهرستان‌های دیگر کشور آمده‌اند و افرادی که داوطلبانه و عاشقانه خدمت می‌کنند، فراتر از شورا و شهرداری مشهد نقش‌آفرینی کرده‌اند و مدیریت‌شهری فقط زمینه و بستر را فراهم کرده است.
وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین ویژگی این است که وجه مردمی بزرگداشت‌ها و مناسبت‌ها حفظ شود، اظهارکرد: در مقایسه با سال گذشته شرایط مناسب‌تری در میدان شهدا فراهم و غرغه‌ها به شکل مناسب و زیبایی آراسته شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در بازدید از این عرصه اظهار کرد: این مردم هستند که در طول تاریخ رسالت میزبانی از زائران حرم رضوی را بر عهده داشته‌اند.
احسان اصولی با اشاره به اینکه ما نقش خود را تسهیلگر و حامی می‌دانیم و در تقویت این موضوع مشارکت می‌کنیم، ادامه داد: در اقداماتی که انجام می‌شود، بر مردمی بودن تأکید داریم و معتقدیم شکل مردمی فعالیت‌ها باید حفظ شود.
شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، نیز درباره اقدامات شهرداری برای این دهه، اظهار کرد: مشهد میهمان دارد؛ بنابراین شهرداری شهر را برای میزبانی آماده کرده است و با آسیب‌شناسی خدمات گذشته و با تجربه بهتر خدمات مناسب‌تری را ارائه داده است.
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مشهد این است که در اوج حضور زائر هیچ‌گونه کم و کسری در آن احساس نمی‌شود، اظهار کرد: از گذشته‌های دور در دهه آخر ماه صفر همه مردم به شوق زیارت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) به مشهد مشرف می‌شدند. متولی و گرداننده اصلی میزبانی از این زائران، مردم هستند.
رمضانعلی فیضی، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در بازدید از ایستگاه استقبال از زائران میدان شهدا با بیان اینکه پروژه استقبال از زائران، از یک پروژه منطقه‌ای به سمت پروژه‌ای ملی در حال رشد و نمو است، اظهار کرد: استقبال از زائران دهه آخر ماه صفر در حال تبدیل شدن به یک حرکت ملی است که به فراخور این رشد و نمو، افق پشتیبانی‌ها، هماهنگی‌ها و تدابیر نیز بالاتر خواهد رفت.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در بازدید از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر با اشاره به اینکه شورا تلاش می‌کند که شهرداری در کنار مردم قرار بگیرد، گفت: اگر موضوعی که ماهیتش مردمی است؛ و درون‌مایه‌ای مردمی و مذهبی دارد، حکومتی بشود و دست دولت و شهرداری بیفتد، به معنای از بین رفتن تمام سوابق و سنت‌های دیرینه و آیین‌های مذهبی است
به گفته سیدمحسن حسینی‌پویا، ریل‌گذاری‌های جدیدی که در شهرداری برای استقبال از زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر انجام شده است، بیش از آنکه جنبه مداخله‌گرایانه داشته باشد، جنبه تسهیلگرایانه دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->