نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

غیبت عجیب مشهدی‌ها در لیگ برتر بسکتبال بانوان

  • کد خبر: ۷۹۰۴۸
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
غیبت عجیب مشهدی‌ها در لیگ برتر بسکتبال بانوان
۲ نماینده شهر امسال ترجیح دادند از لیگ برتر بسکتبال کناره‌گیری کنند و به این ترتیب مشهد دیگر در لیک برتر بسکتبال بانوان نماینده‌ای نخواهددداشت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ برخلاف سال گذشته که ۲ نماینده از مشهد در لیگ برتر بسکتبال بانوان حضور داشتند، امسال هیچ اثری از مشهدی‌ها نیست و اسپانسر‌های شهر ترجیح داده‌اند از لیگ پول‌دار‌ها انصراف دهند.
فدراسیون بسکتبال اعلام کرد ۲۲ روز دیگر یعنی در آخرین روز تابستان‌۱۴۰۰ لیگ برتر بانوان آغاز خواهد شد، اما این رقابت‌ها کمی شکل عجیبی به خود گرفته است و به‌جای عنوان لیگ کشوری می‌توان آن را لیگ پایتخت‌نشینان خواند. فصل قبل ۱۵ تیم در لیگ حضور داشتند که ۷ تیم از تهران در این رقابت‌ها حاضر بودند.

 

اما امسال بعد از قرعه‌کشی نهایی لیگ مشخص شد حالا تعداد تیم‌های تهرانی نصف به‌علاوه یک است! ۸ تیم نماینده پایتخت هستند و فقط ۴ تیم از دیگر‌استان‌ها در لیگ امسال حضور دارند. تیم‌های تهرانی نیز از فصل پیش دست به چشم‌و‌هم‌چشمی عجیب‌و‌غریبی در جذب بازیکنان و حتی مربیان خارجی زده‌اند و با صرف این هزینه‌ها باید لیگ بسکتبال بانوان را پول‌دارترین لیگ بانوان دانست.

کناره‌گیری هم‌زمان همشهری‌ها

سینام مشهد و مولتی‌کافه با وجود حفظ امتیاز خود در فصل قبل، امسال قید حضور در لیگ برتر را زده‌اند و پیش‌بینی دلیل این اتفاق کار سختی نیست؛ زیرا در صورت کناره‌گیری حامیان مالی، تیم‌ها و بازیکنان نیز باید از حضور در مسابقات انصراف دهند. علاوه بر مشهدی‌ها تیم شهرداری قزوین و نامی‌نو اصفهان نیز از لیگ کناره‌گیری کردند. به‌جای آن‌ها شیمیدر قم که در لیگ مردان تیم پرقدرتی دارد، امسال در بخش بانوان نیز ورود کرده و سپاهان اصفهان نیز به‌جای نامی‌نو راهی میدان شده است. آبادان و گرگان نیز ۲ تیم شهرستانی دیگر این مسابقات هستند.
گروه بهمن تهران، امرتات تهران، سپهرداد تهران، ای‌زی بسکتبال، مهرام تهران، اکسون تهران، پاز تهران و ستاد گاز تهران ۸ تیم حاضر در این مسابقات هستند که ۴ تیم تهرانی در گروه اول و ۴ تیم دیگر پایتخت در گروه دوم جای گرفته‌اند.

رقابت سخت با هزینه‌های میلیاردی

سال گذشته در لیگ برتر بسکتبال بانوان، ۲نماینده از مشهد حضور داشتند؛ مولتی‌کافه و سینام که هر ۲ نتوانستند با تیم‌های قدرتمند تهرانی رقابت کنند، اما به‌سختی موفق شدند سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کنند، هر‌چند از گزینه‌های سقوط بودند. مولتی‌کافه مشهد سال‌۹۸ از لیگ دسته‌یک به لیگ برتر صعود کرده بود و در اولین سال حضورش تصمیم داشت از مربی و بازیکن خارجی استفاده کند، اما به‌علت شیوع کرونا و تغییر‌برنامه‌ها، تصمیم خود را عوض کرد و با آوردن یک مربی تهرانی و جذب بازیکنانی از استان‌های دیگر، تیمی نیمه‌بومی را راهی مسابقات کرد.

 

سینام نیز از چهره‌های سال‌های گذشته بسکتبال مشهد در ترکیب خود استفاده کرد که همگی مشهدی بودند؛ اما فصل قبل تیم‌های مدعی زیادی ظهور کردند. تعداد زیادی از آن‌ها بازیکنان و مربیان خارجی جذب کردند و با داشتن ستاره‌ها و مهره‌های زیاد، برای حضور در مرحله پلی‌آف تلاش کردند. نتیجه این اتفاق‌ها این بود که تیم‌های بومی، توانایی رقابت با این تیم‌های قدرتمند را نداشتند و شکست‌های سنگینی برابر آن‌ها تجربه کردند.


۲ فصل پیش یعنی در سال‌۹۸ نیز مشهدی‌ها یک نماینده در لیگ داشتند، تیم بارمان لیگ‌یکی سال قبلش توانسته بود جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد؛ اما در آستانه شروع لیگ، خبری از حامی مالی نبود. درنهایت تلاش اعضای شورای شهر سابق، هیئت و حمایت و همراهی باشگاه آویژه‌صنعت پارسا که در تیم مردان حضور داشت، جواب داد و تیم بسکتبال بانوان مشهد توانست با نام آویژه راهی رقابت‌ها شود و با تلاش و کمی چاشنی خوش‌شانسی در رده ششم جدول لیگ برتر بانوان قرار بگیرد. حالا بعد از ۲ فصل تیم‌داری، مشهد غایب این رقابت‌هاست.

شکست پروژه دوم مولتی‌کافه

مولتی‌کافه از داشتن یک تیم پشتیبان و جوان نیز خبر داده بود و همین اتفاق هم افتاد و در لیگ دسته ۲ حاضر شدند. در لیگ ۲ سال‌۹۹ خراسان‌رضوی با ۲نماینده حاضر شد. تیم مولتی‌کافه مشهد و نیشابور، که هر ۲تیم استان موفق شدند مرحله رفت‌و‌برگشت را پشت‌سر بگذارند و به مرحله پلی‌آف صعود کنند؛ اما در مرحله پلی‌آف تیم بسکتبال دختران مشهد با نام مولتی‌کافه با نتیجه‌ای بسیار نزدیک، امتیاز را به حریف تهرانی خود واگذار کرد و از صعود به مرحله بعدی بازماند و از مسابقات حذف شد. به‌این‌ترتیب پروژه دوم مولتی‌کافه نیز با شکست روبه‌رو شد؛ اما نیشابوری‌ها موفق شدند به پلی‌آف صعود کنند و آنجا نیز با پشت‌سر‌گذاشتن حریفان در‌نهایت تیم خانه بسکتبال نیشابور و ذوب‌آهن اصفهان به لیگ دسته‌یک بانوان کشور صعود کردند. به‌همین‌خاطر امسال در لیگ‌یک دست‌کم یک نماینده از خراسان رضوی حضور خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->