ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

۸ کشته، ۳۷ مصدوم و ده‌ها حادثه در ۴ روز

  • کد خبر: ۷۹۰۹
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵
۸ کشته، ۳۷ مصدوم و ده‌ها حادثه در ۴ روز
مروری بر سوانح رخ داده در مشهد و استان در تعطیلاتی که گذشت

محمد جواد ابوعطا - جاده‌ها شلوغ، شهر شلوغ، تمام معابر و خیابان‌های مرکز شهر مملو از شهروندان و زائران، همه چیز نشان از حضور میلیون‌ها عزادار بود که برای دهه پایانی سفر خود را به مشهد رسانده بودند. در این میان متأسفانه ده‌ها حادثه نیز در مشهد و جاده‌های استان رخ داد و در پی این سوانح که عموما رانندگی بودند، ۸ هم وطن کشته شدند و بیش از ۴۰ نفر نیز با دست و پای مجروح از حوادث مختلف به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها منتقل شدند.


روز‌های شلوغ مرزبانی
روز شنبه گذشته مرزبانان هنگ مرزی تایباد موفق به جلوگیری از خروج بیش از ۷۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق شدند. به گفته سردار جان نثار، فرمانده مرزبانی استان این میزان سوخت قاچاق هنگام بازرسی خودرو‌های ترانزیتی کشف و چندین نفر نیز در این باره دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند. هم زمان با رسیدگی به این پرونده روز یکشنبه نیز مرزبانان هنگ تایباد یک بار دیگر هوشیاری خود را به نمایش گذاشتند و با شناسایی و تحت تعقیب قرار دادن قاچاقچیان موادمخدر موفق به کشف ۱۱۴ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع هروئین فشرده شدند. این میزان مواد افیونی در داخل یک دستگاه تریلی ترانزیت جاسازی شده بود که در این زمینه یک تبعه خارجی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی داده شد.

امداد رسانی به پرشمارترین حوادث کشور
درست در روز‌هایی که شهروندان و هم وطنان زیادی سعی داشتند تا خود را به مشهد برسانند، امدادگران اورژانس و هلال احمر هم به همراه پلیس به صورت شبانه روزی در حال آماده باش بودند تا جلوی خطرات احتمالی برای زائران رضوی را بگیرند. از شنبه گذشته تا دیروز ده‌ها خودرو درگیر با تصادفات رانندگی شدند. یکی از پرچالش‌ترین این حوادث برخورد زنجیره‌ای ۱۵ خودرو در محور نیشابور به مشهد بود که به گفته عوامل هلال احمر در این سانحه ۲۰ شهروند مصدوم شدند.
سرهنگ امیدوار، فرمانده پلیس راه خراسان رضوی نیز از یک نیم روز خونین در جاده‌های استان پرده برداشت و اعلام کرد روز شنبه گذشته تنها در کمتر از ۶ ساعت در چند سانحه رانندگی در محور‌های مختلف استان ۵ نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند. البته سانحه رانندگی در این ۴ روز زیاد بود همچون برخورد سواری ماکسیما با یک دستگاه تریلر در محور داورزن- سبزوار با ۴ مصدوم.۸ مصدوم در پی واژگونی ۲ خودروی سواری در محور‌های سبزوار. یک کشته و یک مصدوم بر اثر واژگونی پراید در شهرستان بجستان و مصدومیت ۲ شهروند مشهدی در پی واژگونی پراید در زیرگذر میدان شهدا که این حادثه با نقش آفرینی آتش نشانی به خیر گذشت.

حادثه مرگ بار برای زائران پیاده
حضور زائران پیاده در جاده‌های استان نیازمند تدابیری بود که اندیشیده شد، همچون ایجاد راهی مجزا در محور نیشابور برای زائران پیاده، با این حال متأسفانه ۲ حادثه برای زائران پیاده رخ داد که در پی برخورد یک خودروی سواری با ۲ زائر در جاده نیشابور یکی از این افراد جان باخت و دیگری مصدوم شد. حادثه دیگر در محور سرخس رخ داد و منجر به مصدوم شدن یک زائر پیاده شد.

آتش نشانان در جاده کلات
آتش نشانی مشهد از دیگر سازمان‌هایی بود که تمام مرخصی کارکنانش را در این ایام لغو کرد و خدماتی همه جانبه به شهر ارائه داد از آمادگی برای حوادث احتمالی تا پیشگیری از وقوع حوادث. آتش نشانان مشهدی در پی آتش سوزی یک تانکر سوخت در جاده کلات، پا در رکاب خودرو‌های سرخشان گذاشتند و راهی این محور شدند.
این تانکر در کیلومتر ۴۰ جاده مشهد به کلات در گردنه گوجگی به دلیل نامعلومی دچار سانحه و واژگون شده بود که آتش نشانان ضمن مهار حریق از سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند. متأسفانه راننده این تانکر که درون خودرو گرفتار شده بود، در میان شعله‌های آتش جان باخت و پیکرش تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.

ترافیک کاری برای تعزیرات
حضور بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در مشهد تنها طی چند روز، بازاری برای سوءاستفاده‌های احتمالی را ایجاد می‌کند. احتمالی که منجر به تقویت گشت‌های تعزیرات حکومتی خراسان رضوی شد و قاضی امید جلیلی، قاضی گشت سیار این سازمان روز‌های شلوغ، اما پرنتیجه‌ای را تجربه کرد. تیم‌های گشت سیار تعزیرات در این مدت توانستند پرونده ۲ محموله گوشت آلوده را در هم بپیچند و بازدید‌های پیشگیرانه خود را افزایش دهند. یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی خراسان رضوی درباره قیمت بلیت‌های شرکت‌های اتوبوسرانی، هواپیمایی و حمل و نقل ریلی بود. در نتیجه این گشت‌ها پرونده تخلف تعزیراتی برای یکی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی رجا به دلیل گران فروشی در مشهد تشکیل شد. این شرکت برای ارائه غذا به مسافرانش مبالغی دو برابر گران‌تر از نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دریافت می‌کرد که با تشکیل پرونده، مدیر آن نیز به صورت کتبی ملزم به عرضه غذا به مسافران در قطار با نرخ مصوب شد.
به گفته حمیدرضا کریم، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان، در جریان گشت مشترک تعزیرات حکومتی و بازدید و بررسی فعالیت غرفه‌های فروش مواد غذایی در ایستگاه راه آهن مشهد، ۳ فقره پرونده تخلف با اتهام گران فروشی و عرضه غیربهداشتی مواد خوراکی نیز تشکیل و مقداری از اقلام قاچاق از این غرفه‌ها جمع آوری شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->