پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

عبدی: حتی آمریکایی‌ها برای بسکتبال باویلچر ایران دست زدند

  • کد خبر: ۷۹۱۹۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
عبدی: حتی آمریکایی‌ها برای بسکتبال باویلچر ایران دست زدند
حسن عبدی، بازیکن مشهدی تیم‌ملی بسکتبال باویلچر که تیمش امروز به‌دیدار با کره‌جنوبی می‌رود با شهرآرانیوز گفت‌وگو کرد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی بسکتبال باویلچر ایران امروز در آخرین دیدارش در پاراالمپیک توکیو به‌مصاف کره‌جنوبی می‌رود تا در صورت پیروزی در این بازی با کسب رتبه نهمی این مسابقات به کشور بازگردد. حسن عبدی، ستاره شماره ۵ و مشهدی این تیم، هم خودش را آماده کرده است تا آخرین بازی‌اش در پاراالمپیک توکیو را برای تیم‌ملی انجام دهد و ۱۲ شهریور همراه با سایر ملی‌پوشان به کشور بازگردد.

 

عبدی در آستانه این دیدار حساس و از طریق امواج اینترنتی در گفتگو با شهرآراورزشی از وضعیت تیم‌ملی و صدالبته خودباوری می‌گوید که معتقد است در او و سایر بازیکنان به‌وجود آمده است که می‌توان مقابل قدرت‌های بزرگ جهان هم نمایشی پذیرفتنی و تحسین‌برانگیز داشت. حسن عبدی دومین پاراالمپیکش را تجربه کرد، ولی به‌گفته خودش آوردگاه توکیو برای او بار فنی بیشتری داشت؛ زیرا او را به خودباوری و عملکرد بهتری رساند.

از تورنمنت توکیو شروع کنیم. فکر می‌کنم مسابقات سختی بود، فراتر از انتظارتان؛ چنان‌که سرمربی‌تان هم گفت. درباره کیفیت فنی مسابقات بگویید.

در گروه ما ۴ تیم برتر دنیا بودند. آخرین تورنمنت بین المللی جهانی ۲۰۱۸ آلمان بود که انگلیس اول، آمریکا دوم و استرالیا سوم شدند. به‌طبع می‌دانستیم که بازی‌های سختی در پیش داریم و حریفان دشواری در پیش داریم. همان‌طور که اطلاع دارید، بدون هیچ بازی تدارکاتی وارد مسابقات شدیم و بازی‌های مرحله گروهی برای ما حکم بازی‌های تدارکاتی هم داشت.

از عملکرد تیم و خودتان راضی هستید؟ آیا نتایج تیم پیش‌بینی‌پذیر بود؟

اهالی بسکتبال باویلچر این موضوع را تأیید می‌کنند که ما بازی‌به‌بازی بهتر شدیم. اولین بازی به استرالیا خوردیم و بعد از ۲ سال این اولین تقابلمان با یک تیم خارجی بود. به‌طبع بچه‌ها هنوز هماهنگ نبودند و لژیونر‌های ما اردوی آخر به ما اضافه شدند و تست کرونای یکی از ارکان اصلی تیم ما، عابدین، در اردوی آخر مثبت شد و نتوانست با ما به توکیو بیاید و به اجبار یک بازیکن ذخیره به تیم اضافه شد که او هم به‌لحاظ آماده‌نبودن و ناهماهنگی نتوانست به تیم ما کمک کند. درباره رضایت باید بگویم من به‌شخصه از مسابقات راضی بودم. پیشرفت ما بازی‌به‌بازی بیشتر بود. باتوجه‌به همه مشکلاتی که داشتیم و اتفاقاتی که برای ما افتاد، جلیل قرنجیک مصدوم شد، عابدین نیامد و... ما بازی‌ها را به‌خوبی ادامه دادیم و رفته‌رفته نتایج بهتری به‌دست آوردیم.

آمریکا و استرالیا. خیلی‌ها معتقدند این ۲بازی اگر در شروع مسابقات نبود، تیم از نظر فنی به‌هم نمی‌ریخت و می‌توانست نتایج بهتری بگیرد. این تحلیل درست است؟

در بازی‌های اول خودمان را پیدا نکرده بودیم، هرچند مقابل انگلیس هم بازی بدی نکردیم. دفعه قبل مقابل انگلیس با ۲۳ امتیاز اختلاف باختیم و این‌بار بازی با اختلاف ۱۲ امتیاز به پایان رسید. اگر بازی را دیده باشید، ما موقعیت‌های صددرصدی زیادی را از دست دادیم و بازیکنان اصلی‌مان را هم در اختیار نداشتیم.

یک بازی حساس برای جایگاه نهمی در پیش دارید. از این بازی و زمانش و حریفتان بگویید.

امروز ما در آخرین بازی با کره‌جنوبی بازی داریم. این تیم هم تیمی سخت‌کوش است و همیشه جزو تیم‌های برتر آسیا بوده است. بازی سختی داریم، اما می‌خواهیم از حقانیت بسکتبال باویلچر ایران دفاع کنیم و بگوییم ما باتوجه‌به امکانات و شرایطمان عملکرد خوبی داشتیم. امیدوارم بتوانیم این بازی را ببریم تا نخست دل مردم شاد شود و دیگر اینکه این مسابقات را با برد به پایان برسانیم.

امسال دومین پاراالمپیکتان را تجربه کردید؛ تفاوت این ۲ پاراالمپیک برای شما در چه بود؟

من در پاراالمپیک ریو هم حضور داشتم. آن‌موقع تجربه الان را نداشتم. احساس می‌کنم پاراالمپیک توکیو بار فنی بیشتری برای من داشت، چون هم به من بازی بیشتری رسید و هم خودم باتجربه‌تر شدم و آمادگی بیشتری داشتم. به‌طورکلی وضعیت خیلی بهتری داشتم.

حساب کردید در این تورنمنت تا اینجا چند امتیاز برای تیم به‌دست آورده‌اید؟

فکر می‌کنم کمتر از ۲۰ امتیاز به‌دست آوردم. با سیستم و اهدافی که مربی داشت، از من بیشتر بازی‌سازی و ایجاد موقعیت گل‌زنی برای بازیکنان کلاس‌های بالاتر را خواسته بودند.

چه زمانی از توکیو بازمی‌گردید؟

۱۲ یا ۱۳ شهریور به ایران بازمی‌گردیم.

در بازگشت به ایران چه برنامه و مسابقات ملی و شخصی‌ای در پیش دارید؟

انتخابی جام‌جهانی و اردو‌های آمادگی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین را در پیش داریم. احتمالا یک هفته استراحت می‌کنم و دوباره تمریناتم را از سر می‌گیرم. حالا انگیزه‌های بیشتری دارم، چون توانایی‌هایم را در توکیو بیشتر شناختم. باورم از خودم و تیممان عوض شد. واقعا ما اختلاف چندانی با تیم‌های بزرگ دنیا نداریم و اگر هست، در بحث امکانات و اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی است؛ وگرنه ما اینجا ثابت کردیم چیزی از تیم‌های پاراالمپیکی کم نداریم. توانستیم با قدرت‌های دنیا بازی‌های مقبولی انجام دهیم، به‌طوری‌که بعد از بازی با آمریکا، بازیکنان این تیم برای ما دست زدند و تشویقمان کردند. سعی‌ام را می‌کنم برای اردو‌های بعدی آماده‌تر و باانگیزه‌تر حاضر شوم تا بیشتر بتوانم به تیم‌ملی کمک کنم و جایگاهم را هم بیشتر تثبیت کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->