تیمارگاه حیات وحش استان خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان
سرخط خبرها

آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا اهمیتی دارد یا نه؟

  • کد خبر: ۷۹۲۸۶
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
آیا تزریق دز سوم واکسن کرونا اهمیتی دارد یا نه؟
پرسش این روز‌های همان‌ها که توانستند دو واحد واکسن کرونا را دریافت کنند این است که آیا دز سوم را هم باید تزریق کنند؟ آیا دز سوم جنبه تقویتی دارد؟ آیا زدن و نزدنش توفیری می‌کند؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ پرسش این روز‌های همان‌ها که توانستند دو واحد واکسن کرونا را دریافت کنند این است که آیا دز سوم را هم باید تزریق کنند؟ آیا دز سوم جنبه تقویتی دارد؟ آیا زدن و نزدنش توفیری می‌کند؟ هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت، در مصاحبه‌ای تأکید کرده دز سوم یادآور واکسن کرونا برای افراد آسیب پذیر «تجملی» نیست و راه خوبی برای محافظت آن هاست.


وزیر بهداشت هم در گفتگو با شبکه «خبر» گفته بزرگ‌ترین راه حل یا تنها راه حل جلوگیری از انتشار کرونا، واکسیناسیون است. بهرام عین اللهی گفته دولت جدید اولویت خودش را کرونا و واکسیناسیون قرار داده و این را از همان ابتدا هم اعلام کرده است. در ابتدا دولت جدید هم میلیون‌ها دز واکسن وارد کشور شد. وزیر بهداشت دولت سیزدهم خبر داد که تا الان واکسیناسیون وضع خوبی پیدا کرده و ۲۷ میلیون دز واکسن تزریق کرده اند.

 

او همچنین توضیح داد که کرونا ویروس پایداری است و ما در کنار واردکردن واکسن، خودمان هم باید به تولیدکننده تبدیل شویم. او گفته: «درست است که واکسن‌های تولید داخل با تأخیر تولید می‌شوند، ولی در طولانی مدت به درد کشور می‌خورد، چراکه کرونا پایدار خواهد بود و به طور قطع به دز‌های بعدی هم نیاز پیدا می‌کنیم.»

 

متخصصان تأکید کرده اند افرادی که وضعیت حادی دارند یا در معرض خطر جدی هستند باید حتما دز‌های بیشتر تزریق کنند. عین اللهی خبر داده که با روند جدید واکسیناسیون می‌خواهند دهه فجر را پایان واکسیناسیون اعلام کنند. با اینکه هنوز نتایج تحقیقات انجام شده بر روند ایمنی زایی واکسن‌ها در فاصله چند ماه با تزریق دوم ادامه دارد، در هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده توصیه کرد براساس مشاهدات، افرادی که به شدت یا به صورت متوسط دچار نقص سیستم ایمنی هستند، تزریق دز سوم می‌تواند به ایجاد ایمنی بهتر در آن‌ها کمک کند، زیرا این افراد معمولا با تزریق دو دز واکسن به سطح مطلوبی از ایمنی نمی‌رسند.


خبرگزاری «ایسنا» در گزارش مفصلی به موضوع دز سوم پرداخته و در بخشی از آن نوشته است: «پرسش رایج دیگر این است که آیا فقط یک واکسن یادآور برای ایجاد ایمنی دائمی کافی است یا هر سال مانند واکسن آنفلوآنزا به تزریق دوباره نیاز خواهیم داشت؟ برخی کارشناسان معتقدند ایمنی حاصل از واکسن‌های کووید-۱۹ در صورت بهینه شدن دز و فاصله بین تزریق‌ها مانند آنچه درباره واکسن هپاتیت رخ داده است، به یادآور‌های سالانه نیاز نخواهد داشت. افزون بر این پیش بینی می‌شود این ویروس در ادامه به ویروسی بومی یا اندمیک تبدیل شود؛ ویروسی که به جای بستری کردن افراد در بیمارستان و مرگ ومیر مانند سرماخوردگی گذرا و سبک خواهد بود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->