نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

پرتاب‌های منحصر به فرد بیرانوند سوژه جهانی شد+ ویدئو

  • کد خبر: ۷۹۵۸۷
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
پرتاب‌های منحصر به فرد بیرانوند سوژه جهانی شد+ ویدئو
پرتاب‌های بلند دست بیرانوند به سوژه رسانه‌های جهان تبدیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز،‌ دروازه‌بان ۲۸ ساله که در حال حاضر به صورت قرضی در تیم بواویستای پرتغال بازی می‌کند به تیم ملی ایران کمک کرد تا در اولین دیدار از گروه A با یک گل برابر سوریه به پیروزی برسد. تک گل این بازی را علیرضا جهانبخش، بازیکن سابق برایتون، در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند.  
بیرانوند موفق شد بلندترین پرتاب دست خود را در نیمه دوم چهل و پنجمین بازی‌اش با پیراهن تیم ملی در ورزشگاه آزادی انجام دهد. این کار واقعا دیوانه‌وار است. او چطور می‌تواند توپ را در چنین مسافتی ارسال کند؟ این کاری باورنکردنی است.  
علاوه بر توانایی بیرانوند برای ارسال توپ در مسافت‌های طولانی، روایت زندگی این بازیکن نیز به همین اندازه تاثیرگذار است. او در جوانی از خانه رفت تا به رویایش برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای جامه عمل بپوشاند و به دلیل دوری از خانه، مدتی جایی برای زندگی نداشت. گاردین پیش از این خبر داده بود که او حاضر شده در تولیدی لباس، کارواش و به عنوان پاکبان کار کند. سپس داستان او در جام جهانی ۲۰۱۸ زمانی جهانی شد که در دیدار مرحله گروهی برابر پرتغال توانست پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کند.  
اما بیرانوند تنها دروازه‌بان با استعداد این بازی نبود. ابراهیم عالمه، دروازه‌بان ۲۹ ساله سوری، به واسطه تکنیک غیرعادی دفع توپش توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. عالمه که در طول این سال‌ها برای چندین تیم در لیگ سوریه بازی کرده از سال ۲۰۱۲ تا به حال ۶۱ بازی ملی انجام داده است. استعداد عالمه اولین بار در جریان دیدار دوستانه برابر ژاپن در سال ۲۰۱۸ توجه بسیاری را به خود جلب کرد. جایی که او برای شروع مجدد بازی از یکی از فنون والیبال کمک گرفت تا توپ را در میانه میدان به یکی از بازیکنان تیمش برساند. او در طول این سال‌ها چندین عملکرد درخشان را در چارچوب دروازه تیم ملی سوریه به نمایش گذاشته است.
این حرکت بیرانوند در بسیاری از رسانه‌های دنیا نیز بازتاب داشت. روزنامه آ. اس اسپانیا با انتشار فیلم این پرتاب، به وجد آمد و درباره این پرتاب نوشت: دروازه بانی که دست خارق العاده دارد دوباره ما را به وجد آورد. نشریه «آس» اسپانیا با استفاده از لفظ «'bionic arm» برای تشبیه دست بیرانوند استفاده کرده است. این اصطلاح برای افرادی استفاده می‌شوند که دست مصنوعی برقی دارند و با قدرت این دست می‌توانند کار‌های خارق العاده کنند.
وب سایت givemesport نیز با تیتر "طولانی‌ترین پرتاب فوتبال تاریخ؟ تصاویری باورنکردنی از علیرضا بیرانوند ایران در برابر سوریه" در این خصوص نوشت: تصاویری از علیرضا بیرانوند در دیدار برابر سوریه منتشر شده که او پرتابی بلند از لبه محوطه جریمه خودی به سمت دروازه حریف پرتاب می‌کند.  

 

ویدئو پرتاب‌های دست بیرانوند سوژه رسانه‌های جهان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->