استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۷۹۷۰۷
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
  • ۱۱
آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)
پنجشیر تنها ولایت افغانستان است که هنوز به دست طالبان سقوط نکرده است، ولایتی کوهستانی با شرایط ژئوپلوتیکی منحصر به فرد، در این گزارش به تحولات پنجشیر در ۲۴ ساعت گذشته نگاه کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنگ نابرابر طالبان و نیرو‌های جبهه مقاومت در پنجشیر امروز وارد دهمین روز خود شده، جنگی که یک طرفش طالبان و حامیان او مثل پاکستان ایستاده‌اند و در طرفی دیگر مردمی که با دستان خالی همه توان خود را برای دفاع از خاک و سرزمین‌شان به کار گرفته‌اند.

 

هرچند که در ساعات گذشته «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ولایت پنجشیر به طور کامل به تصرف آن‌ها درآمده است، اما اخبار پنجشیر به دلیل اختلال در شبکه‌های مخابراتی آن به سختی و دیر به دست مخاطبان می‌رسد و نمی‌توان این خبر را تایید کرد.

 

تعداد بازدید : 1229
 
برافراشتن پرچم طالبان در استانداری پنجشیر

اخبار ضدونقیض از حضور پهپاد‌های پاکستانی در پنجشیر

ظاهرا شب گذشته جنگ در پنجشیر وارد مرحله‌ای جدی‌تر شده، پس از آنکه روز‌های گذشته نیرو‌های جبهه مقاومت موفق شدند هزاران نیروی طالبان را در ورودی پنجشیر متوقف کنند و نزدیک به هزار نفر از آنان را از پای دراورند، دیشب، اما ورق به سمت طالبان چرخیده است.

 

براساس آخرین خبر‌های تایید نشده، نیرو‌های هوایی پاکستان با پهپاد‌های تهاجمی به دره پنجشیر حمله کرده و تلفات سنگین نیرو‌های مقاومت در روز یکشنبه اغلب ناشی از این حملات بوده است. بمباران شدید مجاهدین موضع گرفته در ارتفاعات را از تحرک باز داشته و زمینه را برای پیش روی قوای طالبان فراهم کرده است.

 

در صورت تایید نهایی خبر‌های یاد شده نباید انتظار داشت که نیرو‌های طالبان طی ساعت‌ها یا روز‌های آینده کار بسیار دشواری برای تسلط بر تنها نقطه اشغال نشده در خاک افغانستان توسط شبه‌نظامیان داشته باشند.

 

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر در توئیتی در این باره نوشته است: «طالبان با ما نمی‌جنگند، اما ارتش ISI پاکستان آن‌ها را رهبری می‌کند طالبان آنقدر قوی نیستند که با ما مبارزه کنند، اما ارتش پاکستان با آن‌ها همکاری می‌کند.»

 

آخرین اخبار از وضعیت پنجشیر و درگیری نیرو‌های احمد مسعود با طالبان (۱۵ شهریور ۱۴۰۰)

 

واکنش‌ها به خبر جان باختن فهیم دشتی

در این بین، اما انتشار خبر جان باختن فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت و از چهره‌های مطرح آزادی بیان در افغانستان با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبرو شده است. گفته شده که خودروی حامل «فهیم دشتی» و «ژنرال عبدالودود» (خواهر زاده احمد مسعود)، توسط پهپاد هدف قرار گرفته و منجر به شهادت این دو عزیز شده است.

 

بسیاری از خبرنگاران و چهره‌های رسانه‌ای افغانستان از شب گذشته تا اکنون به این خبر واکنش نشان داده‌اند، احمد مسعود پس از انتشار خبر کشته شدن فهیم دشتی با انتشار پستی در اینستاگرام وی را یاری با وفا و با وقار خواند نوشت: «دشتی در راه مبارزه با آزادی و جنگ در مقابل طالب جام شهادت را نوشید.»

 

فهیم دشتی از یاران بسیار نزدیک احمد شاه مسعود و مشاور رسانه‌ای پسرش احمد مسعود در جبهه مقاومت به شمار می‌رفت و یکی از خبرنگاران ارشد و باسابقه در افغانستان بود.

او پس از پیوستن به جبهه مقاومت مشاور رسانه‌ای احمد مسعود، فرمانده کنونی این جبهه ضد طالبان شد و تا دقایقی پیش از کشته شدن در باره آمادگی دفاعی نیرو‌های این جبهه در ولایت پنجشیر اطلاع رسانی می‌کرد.

همزمان تصاویری در صفحات گروه‌های نزدیک به طالبان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد کاروان‌های خودرویی نیرو‌های طالبان که عمدتا از زره‌پوش‌های آمریکایی و تسلیحات غربی به غنیمت گرفته شده از ارتش افغانستان تشکیل شده، بدون مقاومت و درگیری در شهر‌های ولایت پنجشیر در حال تردد هستند.

 

امرالله صالح به تاجیکستان گریخت؟

این درحالی است که اخباری تایید نشده از فرار امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین و از فرماندهان نیرو‌های مقاومت پنجشیر به تاجیکستان منتشر شده است.

 

همین منابع می‌گویند احمد مسعود فرمانده نیرو‌های مقاومت پنجشیر در مکانی امن در این منطقه پناه گرفته و از افغانستان خارج نشده است.

 

همزمان با تشدید درگیری‌های روز یکشنبه میان طالبان و نیرو‌های مقاومت در پنجشیر دو طرف از پیشروی و پیروزی‌هایی خبر دادند که با توجه به نبود مستندات هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

 

برخی منابع آگاه نیز از کشته شدن مولوی فصیح‌الدین، یکی از فرماندهان ارشد طالبان در شمال شرق افغانستان در جریان نبرد با جبهه مقاومت در پنجشیر خبر داده‌اند.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
ما مردم ایران از سیاست و نرمش ایران در مقابل طالبان در حیرتیم خارج شدن امریکا از افغانستان برای ما اهمیت دارد اما آیا طالبان که رهبران مقاومت افقانستان رو به شهادت میرساندگزینه مناسبیست؟! هنوز ریختن اشک های ما ایرانیان از به شهادت رساندن احمدشاه مسعودبه دست طالبان از ذهن جهانیان رخت برنبسته که بار دیگر شاهد به شهادت رساندن قهرمان دیگری نظیر احمدمسعود باشیم . قاسم جان کجا رفتی کاش بودی که......
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
1
ازروزي كه سردارسليماني به شهادت رسيد گروه هاي تروريست مثل داعش وطالبان قدعلم كردن
اكرسردارزنده بود بنظرتون الان وضعيت افغانستان وعراق اينجورآشفته ميشد
البته درايران سرداران شجاع بسياري داريم امانام سليماني وحشت تودل دشمنان مينداخت وحالا بقول شاعر:
صبربسيارببايدپدرپيرفلك را
تادگرمادرگيتي چوتوفرزندبزايد
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
آیا شما از کارها واعمال شاه مسعود در جنگ غرب کابل در محله افشار اطلاع دارید که او را شهید می‌خوانید.لطفا تاریخ مطالعه کنید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
باسلام مردم ایران دلشان با پنجشیر وشیران پنجشیر است ودرصورتی که امکان داشته باشد به کمک آنها می شتابند وطالبان نجس را نابود می کنند به نظر من طالبان از نسل انسان نیستند باید همه کشورها تلاش کنند که از بین بروند
عباس سخن سنج
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
سلام واقعأ چرا ايران از دلاوران پنجشير حمايت نميكنه؟مگر در تعاليم اسلام نيست كه اگر برادري با دست خالي در مقابل طالبان (تروريسم) مقاومت كنه بايد به ياري آنان شتافت؟اين گروهك تروريستي طالبان را نابود كنيد تا يه روزي مثل كشتار ديپلمات هايمان دستشون به خاك ايران نرسد.آمريكا كه از اونا حمايت ميكنه ايران چرا بايد حمايت كنه؟؟؟
ایران وطنم
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
لعنت برطالبان افراطی، ای کاش میتونستم کمکت کنم احمد،
بخداجوانمردی که مثل امام حسین مرگ باعزت رابه زندگی باذلت ترجیع میدی... خدای حسین یارت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
تو فقط خدا رو داری مرد روزهای سخت
تنها کاری که میتوانیم آرزوی پیروزیت را داریم
ای کاش حاج قاسم بود که مطمعنا نظاره گر این همه بی عدالتی نبود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
0
سرداردلهااکرتونبودی داعش ماراقتل عام میکردهالاطالب دوماه دیگه باداعش قتل عام میکند همه ترسوها هم دارن نگاه میکنن باباپس راه افقانستان بازکنید مردم خدشون برن بکمک مقاومت شماهاجاتون گرم زندگیتون هم که تهمینه بامردم کاری نداشته باشین مگ قرآن نمیگه جلوظالم ایستادگی کنین پس کو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
0
0
دیگاه مااینه که همه بظاهرمسلمانیم ولی دروغه انسانیت مرده همه ازنسل القاعده وداعش شدیم چرابکمک مظلومین نمیرن چراازدروغ میگن مایاوربی سرپرستانیم پس کواون کب کیتون ننگ بان انسانیت در ازنسل انسانیت خبری نیست طالبان بااین ماراهم بکشین دگ از افقانستان دست بکشین بسشونه دگ همرو کشتین نامردا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
یعنی یه امامزاده درپنجشیر نیست ک ما به اسم اون کمک کنیم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
اخه مگه همین افغانها نبودن که با سردار بودن گروه فاطمیون مگه کی بود این همه شهید افغانی ماداریم چرا حالا یکی به داد این مردم نمیرسد چرا کمک عراق سوریه وکشورهای دیگه کردید ولی حالا برابر نمیاید مسلمانی کجا بود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->