دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

آیت‌ا... علم‌الهدی: با مردم مدارا کنید

  • کد خبر: ۷۹۹۱۵
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
آیت‌ا... علم‌الهدی: با مردم مدارا کنید
آیت‌ا... علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار با شهردار مشهد گفت: شما به عنوان مدیران این شهر تا می‌توانید باید با مردم مدارا کنید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دیدار با شهردار مشهد با بیان اینکه مردم بیشترین سطح تعامل را با شهرداری داشته اند و بیشتر از هر سازمان و اداره‌ای به شهرداری رفت و آمد دارند، گفت: شما به عنوان مدیران این شهر تا می‌توانید باید با مردم مدارا کنید.


آیت ا... سیداحمد علم الهدی در دیدار با سیدعبدا... ارجائی، شهردار جدید مشهد، ضمن تبریک به وی برای توفیق خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی، اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت در این شهر با پذیرش مسئولیت در هر نقطه دیگری متفاوت است؛ زیرا، ولی نعمت ما در اینجا امام هشتم (ع) است.

شیب خدمت به حاشیه شهر تند شود

وی با مغتنم دانستن خدمت در مشهد، ادامه داد: اداره شهر مشهد گذران و مدیریت یک شهر معمولی برای مردم آن شهر نیست. این شهر سالانه پذیرای میلیون‌ها نفر زائر از سراسر کشور و جهان است که این یعنی مدیریت شما در این شهر باید مدیریتی برای چندین میلیون نفر زائر و مجاور باشد. وی با اشاره به اهمیت برخورد جدی با فساد در شهر و مدیریت شهری متذکر شد: شیب خدمت به سمت حاشیه شهر باید تند باشد، در دوره‌های گذشته اقداماتی در این جهت انجام شده است که باید با شدت بیشتری ادامه پیدا کند.


آیت ا... علم الهدی با یادآوری اینکه ضروری است به اقشار مستضعف و محروم جامعه توجه داشته باشید، گفت: خدمات عمرانی در حاشیه شهر اهمیت بسیاری دارد که باید این اقدامات در اولویت قرار گیرد.


وی به موضوع فرهنگ نیز اشاره و بیان کرد: توجه به مباحث فرهنگی در شهر مشهد بسیار مهم است. شهر متعلق به وجود مقدس امام هشتم (ع) است و محوریت فعالیت‌های فرهنگی نیز باید امام رضا (ع) باشد.

مشهد مقدس است و باید مقدس بماند

شهردار جدید مشهد نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه مشهد مقدس است و باید مقدس بماند، اظهار کرد: در برنامه مدیریت شهری جدید، ۱۸ چرخش تحول آفرین و ۱۹ گزاره چشم اندازی برای مدیریت چهار سال آینده شهر مشهد طراحی شده و در ۶ محور تقسیم بندی شده است. سیدعبدا... ارجائی شیرازی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین محور مدیریت شهر هویت شهر مشهد است، ادامه داد: هنر مدیریت شهری و اولویت کار فرهنگی در دوره جدید، تسری صفات امام (ع) به همه شهر است. امام رضا (ع) امام «مهربانی و رأفت» و امام «علم و دانش» هستند. راهبرد ما در این زمینه «جهان شهر مهربانی و رفتار مهربانانه مبتنی بر رضای الهی» خواهد بود.


وی اضافه کرد: همه کسانی که در شهر زندگی می‌کنند، باید رابطه معناداری با امام معصوم داشته باشند. معتقدیم افرادی که در مشهد زندگی می‌کنند یا زائر، یا مجاور یا خادم هستند که در این راستا، الگوی سبک زندگی «خادم-زائر-مجاور» اولویت مدیریت شهری در موضوع فرهنگی است.

حرکت به سمت ایجاد توازن در توسعه شهری

ارجائی با بیان اینکه شهر باید «خانواده محور»، «امن»، «آرامش بخش» و «نشاط آفرین» باشد، اظهار کرد: در حوزه کالبدی، شهر باید مهربان، خوانا، زیبا و روح افزا باشد، به این معنا که قابل زیست و تعامل با همه حاضران در شهر چه اقشار خاص از جمله توان خواهان، معلولان عزیز و جانبازان بزرگوار و چه افراد کهن سال و کودکان باشد.


وی با اشاره به اهمیت زیبایی بصری شهر برای شهروندان و تشکیل سازمان زیباسازی در مشهد، گفت: تمام نقاط شهر باید زیست پذیر و متوازن باشد و این فاصله طبقاتی که از نظر کالبدی در شهر وجود دارد، باید از بین برود که اگر چند سالی شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر بیشتر کنیم، قادریم از این افتراق موجود به سمت یک توازن حرکت کنیم.

مشهد یک «جهان شهر» است

شهردار مشهد این شهر را یک «جهان شهر» توصیف و بیان کرد: مشهد دارای پارامتر‌ها و پتانسیل‌های جهان شهری است. اشتباه است که مشهد را یک «کلان شهر» فرض می‌کنیم؛ زیرا کلان شهر یک مفهوم ملی است. معتقدیم دیپلماسی شهری مشهد باید در حد اعلا اجرا شود.


وی افزود: معتقدیم مشهد می‌تواند ایفاگر نقشی شریانی در گلوگاه‌های منطقه باشد که برای این موضوع چه در عرصه اقتصادی، چه فرهنگی و چه عرصه تاریخی برنامه‌ای مفصل داریم.

به دنبال درآمد‌های حلال و پایدار

ارجائی با بیان اینکه به دنبال درآمد‌های پایدار و حلال برای شهر هستیم، خاطرنشان کرد: مشهد باید اعتمادآفرین و برای سرمایه گذاران و بهشت سرمایه گذاری باشد. در این ر استا بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را ظرف سه ماه آینده به صورت کامل شفاف ارائه خواهیم کرد.

مدیریت عالمانه و جهادی

ارجایی تاب آوری، پاکیزگی وسازگاری با زیست بوم را موضوعات اصلی در محیط زیست شهری بیان کرد و ادامه داد: در مدیریت و سبک مدیریت داخلی شهرداری، آینده نگری جزو لاینفک مدیریت جدید خواهد بود. مشهد را برای ۲۰ سال آینده برنامه ریزی خواهیم کرد و به آن عمل می‌کنیم.


شهردار مشهد با بیان اینکه این دوره مقوم مدیریت هماهنگ شهری خواهد بود، گفت: مدیریت جدید شهری گفتمانی، مردمی، علمی، هوشمند، قانون مدرا، فسادستیز و جهادی خواهد بود که پس از چهار سال باید ویژگی «مدیریت عالمانه و جهادی» از این مدیریت شهری باقی مانده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->