هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

چرا «آپارات» و «فیلیمو» از گوگل‌پلی حذف شدند؟

  • کد خبر: ۸۰۰۰۲
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
چرا «آپارات» و «فیلیمو» از گوگل‌پلی حذف شدند؟
اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از فروشگاه گوگل حذف شدند. مجموعه صباایده، صاحب این اپلیکیشن‌ها دلیل حذف آن‌ها را اعلام کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - به تازگی اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از فروشگاه گوگل حذف شده‌اند. این اولین‌بار نیست که اپ‌های ایرانی در فهرست تحریم‌های فروشگاه‌هایی نظیر گوگل پلی یا اپ استور اپل قرار می‌گیرند. از سال ۹۶ که اپل شروع به حذف دومینویی اپ‌های ایرانی از اپ‌استور کرد، گوگل پلی هم اقدام به حذف برخی اپ‌های ایرانی مانند اسنپ و تپسی را کرد؛ اما این کار گوگل پلی برعکس اپ استور اپل موقتی بود و چندی بعد گوگل حذف اپلیکیشن‌های ایرانی را متوقف کرد.

 

البته در آن زمان حذف اپلیکیشن‌های اندروید از گوگل‌پلی مشکلات زیادی مشابه اقدام اپل ایجاد نمی‌کرد؛ چرا که سیستم عامل اندروید امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های متفرقه به کاربرانش می‌دهد.

 

مجموعه صباایده، که «فیلیمو»، «آپارات» را در زیرمجموعه خود دارد دلیل حذف این اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی را تحریم‌های بین‌المللی اعلام کرده است. به گزارش زومیت، اپ‌های آپارات و فیلیمو ده روز پیش ایمیلی مبنی‌ بر عدم امکان استفاده از گوگل پلی به‌دلیل بند ۱۶.۵ قوانین توسعه‌دهندگان دریافت کردند. مسئولان این اپلیکیشن‌ها حالا در تلاش هستند تا با انجام مکاتبه از طریق وکلای حقوقی خود در خارج و داخل کشور، مشکل را حل کنند. صباایده دراین‌باره می‌گوید: «پس از آنکه به دلیل تحریم اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو پس از دریافت ایمیل رسمی از روی گوگل پلی حذف شدند این موضوع از طریق مراجع حقوقی در حال پیگیری است.»

 

متن کامل ایمیل گوگل‌پلی به شرح زیر است:

 

توسعه‌دهندگان صبا ایده، سلام،

این [پیام] اعلانی بر این است که حساب توسعه‌دهندگی گوگل پلی شما بسته شده است.

دلیل بسته شدن: حساب شما بنابه بخش ۱۶.۵ توافقنامه توسعه‌دهندگان بسته شده است:

محصولاتی که روی گوگل پلی قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند. شما [با قرار دادن محصول خود در گوگل پلی] موافقت می‌کنید که از قوانین کنترل صادرات و تحریم‌ها و مقرراتی تبعیت کنید که شامل موارد زیر است:

۱) مقررات صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده

۲) تحریم‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

۳) مقررات ITAR (ترافیک بین‌المللی سلاح) وضع شده توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده.

این قوانین و مقررات شامل محدودیت‌هایی بر مقاصد، کاربران و کاربری نهایی می‌شود.

همان‌طور که توضیح داده شد، نقض مکرر یا جدی این سیاست‌ها ممکن است منجر به بسته‌شدن حساب توسعه‌‌دهنده گوگل پلی شما و حساب‌های مرتبط با آن می‌شود.

لطفا حساب توسعه‌دهنده‌ی جدیدی ایجاد نکنید. ما فعلا حساب شما را بازیابی نمی‌کنیم.

تیم گوگل

 

منبع: زومیت

 


در ادامه حذف اپ‌های ایرانی

اپلیکیشن مسیریاب «بلد» هم از فروشگاه گوگل حذف شد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->