سرخط خبرها
عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دفتر شهرآرامحله منطقه ۱۲ عنوان کرد:

شهرآرامحله، آینه تمام قد کمبود‌های محلات

  • کد خبر: ۸۰۰۲
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
شهرآرامحله، آینه تمام قد کمبود‌های محلات

علیرضا زنگنه
کارمند اداری شهرآرامحله

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد، با همراهی مسئول اداره هماهنگی امور مناطق روزنامه شهرآرا از دفتر شهرآرامحله منطقه12 بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت‌های این دفتر آشنا شد.
در ابتدای نشست مسئول شهرآرامحله منطقه12 ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد، گزارشی از فعالیت‌های این دفتر ارائه و بیان کرد:  منطقه12 با وسعتی بالغ بر 5600هکتار وسیع‌ترین منطقه شهری مشهد است. همچنین 30هزارهکتار از اراضی حریم شهر مشهد در حوزه استحفاظی این منطقه  قرار گرفته است. این وسعت بیش از حد باعث شده تا شهرآرامحله منطقه12 در حوزه فعالیت‌های مطبوعاتی خود با قشر وسیع و متنوعی از شهروندان روبه‌رو باشد که سکونت آن‌ها از محله قدیمی وکیل‌آباد با بیش از 2قرن قدمت آغاز می‌شود و بعد از پشت سرگذاشتن محلاتی نوساز، شیک، مدرن و روبه پیشرفت همچون مجیدیه، رحمانیه، الهیه، سجادیه، محمدیه و اقدسیه به ناحیه منفصل توس و 7هزار سال سکونت در حاشیه رودخانه کشف‌رود می‌رسد.
رضا ریاحی افزود: این وسعت دربردارنده مجموعه‌ای از اقشار گوناگون شهروندان بوده که دارای عقاید، سلایق، فرهنگ‌ها، سبک زندگی، منش و حتی مذاهب متفاوتی هستند و همین موضوع دست بروبچه‌های شهرآرامحله منطقه12 را برای ارتباط و شناسایی سوژه‌های متنوع و جذاب بازمی‌گذارد.
وی از ابلاغ‌نشدن طرح جامع محله وکیل‌آباد و ناحیه منفصل توس، عدم بازگشایی محورهای سجادیه و مهدیه، کمبود کاربری‌های خدماتی و بسته‌بودن دست مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های زیربنایی، عمرانی و اجرایی شهر تاریخی توس به عنوان بزرگ‌ترین معضلات منطقه12 یاد کرد و ادامه داد:  با وجود مشکلات فراوان باید به کارنامه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره پنجم و مدیریت شهری منطقه بابت اتفاقات فرخنده‌ای همچون تشکیل کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس در شورای شهر، بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی، مرمت خانه اربابی در روستای چهاربرج، مرمت کهن‌دژ و دیوار باره، برگزاری مسابقات ورزشی کشتی قهرمانی کشور و برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی در باغ ایرانی جلوخان آرامگاه، احداث 16کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در منطقه الهیه، تکمیل بوستان صادقیه و پارک موضوعی مینیاتوری و... احسنت و دست مریزاد گفت.
در ادامه این نشست عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن خداقوت به کارکنان شهرآرامحله به نقاط قوت و ضعف این ضمیمه پرطرفدار روزنامه شهرآرا اشاره کرد و گفت: حضور در محلات، فعالیت در بین اقشار گوناگون شهروندان، ارتباط مداوم با اعضای شورای اجتماعی و آشنایی با معضلات و کاستی‌های ریز و درشت محلات از جمله نقاط قوت شهرآرامحله است و می‌تواند نقش خود را به عنوان یک آینه تمام قد از مشکلات شهروندان و کمبودهای محلات برای مدیریت شهری ایفا کند. از طرفی ضمیمه شهرآرامحله باید در ارتباط مستمر با شهرداری مناطق بوده و اخبار پروژه‌های اجرایی و عمرانی، اهداف و برنامه‌های جزء و کلان مدیریت شهری را به سمع و نظر ساکنان مناطق برساند.
محمدحسین ودیعی با ابراز اینکه معرفی چهره‌های نمونه محلات یکی دیگر از نکات برتر و متمایز شهرآرامحله است، افزود: انسان‌های موفق باید به شهروندان معرفی شوند، چراکه در زمینه‌های گوناگون علمی، هنری، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ... متمایز بوده و حقشان است که از آن‌ها به عنوان چهره‌های برتر محلات یاد شود، از طرفی این‌ها قادرند به عنوان یک الگو برای شهروندان، به‌ویژه جوانان محله نقش مثبت ایفا کنند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، کارکنان شهرآرامحله منطقه12 را به ارتباط مستمر با تشکل‌های مردم‌نهاد، از جمله شورای اجتماعی محلات فراخوانده و می‌گوید: تشکل‌های مردم‌نهاد در همه امور از جمله امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و حتی اقتصادی و شهری مشارکت دارند و انتظارات، خواسته‌ها و دیدگاه‌های مردم را به بدنه مدیریت شهری منتقل می‌کنند.
رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران در شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: تشکل‌های مردمی هم می‌توانند برای نظرات و دیدگاه‌های مردم به مدیران و مسئولان نقش‌آفرینی کنند و هم به‌طور مستقیم به عنوان نهادهای اجتماعی در راستای رفع دغدغه‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های جامعه نیازمند با استفاده از توانایی‌های اعضا وارد عمل شوند.
وی خاطرنشان کرد: ضمیمه شهرآرامحله ازطریق ایجاد ارتباط مستمر با شورای اجتماعی محلات بیش از پیش با بدنه جامعه لینک خواهد شد و کم و کاستی‌ها محلات را به خوبی لمس خواهد کرد.
در انتهای نشست، مسئول اداره هماهنگی امور مناطق روزنامه شهرآرا گفت: ایجاد ارتباط دوسویه و مؤثر با شهروندان در کنار ایجاد حس پویایی و سرزندگی در محلات گوشه‌ای از وظایف همکاران بنده در اداره مناطق موسسه شهرآراست.
امیرحسین عصمتی تصریح کرد: اداره مناطق روزنامه شهرآرا، رابطه بسیار مناسبی با اعضای شورای اجتماعی محلات داشته و توانسته است در کنار آن‌ها گام‌های استواری را در راه رسیدن به اهداف کلان مدیریت شهری بردارد.  
وی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط مناسب با فرهنگ‌سراها، مساجد و تشکل‌های مردم‌نهاد مستقر در مناطق یکی دیگر از نقاط قوت مؤسسه شهرآراست، به‌طور کلی دفاتر شهرآرامحله تمام سعی خود را می‌کنند تا پل ارتباطی مؤثر بین شهروندان و مدیریت شهری  بوده و همچنین بازوی اجرایی قوی، ناظری تیزبین و نقادی منصف باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->