علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

آغاز واکسیناسیون متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل آن در تبریز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۴۷۱
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
آغاز واکسیناسیون متولدین ۱۳۷۰ و ماقبل آن در تبریز (۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰)
رئيس گروه پيشگيري از بيماري‌هاي واگير دانشگاه علوم پزشکي تبريز از آغاز واکسيناسيون افراد بالاي ۳۰ سال در اين شهر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیمین خیاط‌زاده اظهار کرد: در شهر‌های بزرگ مانند تبریز متولدین ۱۳۷۰ به بالا و در شهر‌های کوچک با جمعیت پایین ۲۰ هزار نفر، تمامی افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بالای ۱۰ هزار دز واکسن تزریق شده است که آذربایجان شرقی و شیراز، آمار بالای واکسیناسیون را در کل کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، با ورود محموله‌های جدید، واکسیناسیون با همین روند ادامه داشته باشد.

خیاط‌زاده یادآور شد: آذربایجان شرقی، ۹۲ درصد محموله‌های واکسن تهران را تزریق کرده و هیچ واکسنی را در انبار باقی نمی‌گذارد.

وی در رابطه با ماجرای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال روز جمعه افزود: بر اساس تصمیمات اخذ شده، قرار بود که مثلاً اگر فردی با همسر خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و همسر او واجد شرایط سن واکسن باشد، در راستای تکریم ارباب رجوع به او نیز واکسن تزریق کنیم، اما متوجه شدیم که به طور ناگهانی مراکز شلوغ شده و گروه سنی پایین مراجعه می‌کنند؛ استثناً ادامه دادیم و از روز شنبه مجدداً بر اساس دستورالعمل‌های وزرات بهداشت عمل کردیم.

وی در رابطه با وضعیت کرونایی استان متذکر شد: استان ما، موج پنجم را رد کرده و از قله به پایین حرکت می‌کند که موارد بستری، مانده بستری، بخش ویژه مریض‌های بد حال، مراجعه به بیمارستان و نمونه برداری‌ها کاهش یافته است، اما شدت کاهش چندان قابل توجه نیست.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در ارتباط با واکسن‌های موجود تاکید کرد: سینوفارم و برکت در هر دو دز موجود است، اما میزان دز اول آسترازنیکا خیلی کم بوده و در شرایط خاص تزریق می‌شود.

 

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->