اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وام‌های بازنشستگان در سال۱۴۰۰؛ شرایط دریافت وام ۷، ۱۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی + جزئیات

  • کد خبر: ۸۰۵۸۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
  • ۵
وام‌های بازنشستگان در سال۱۴۰۰؛ شرایط دریافت وام ۷، ۱۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی + جزئیات
در حال حاضر برای هر دو گروه از بازنشستگان (کشوری و تأمین اجتماعی) سه نوع وام وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از روز گذشته شروع شده و براساس روال ماه‌های گذشته تا پایان ماه همه‌ی بازنشستگان حقوق شهریور خود را دریافت می‌کنند. همچنین سه نوع وام برای بازنشستگان وجود دارد.

 

اکثر بازنشستگان حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند. بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک‌های ملی، ملت، تجارت، پست بانک، سپه و کشاورری دریافت می‌کنند نیز حقوق این ماه را در روز ۲۰ شهریور می‌گیرند.

 

واریز حقوق بازنشستگان در ماه‌های گذشته پرحاشیه بوده، تا جایی که مابه‌التفاوت حقوق فروردین برای غیرحداقلی بگیران پنج ماه به تعویق افتاد و در نهایت با حقوق مرداد واریز شد. اما برخی از بازنشستگان می‌گویند که مابه‌التفاوت دریافت نکرده‌اند. حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری نیز در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور واریز می‌شود.

 

۳ نوع وام برای بازنشستگان

برای هر دو گروه از بازنشستگان سه نوع وام وجود دارد.

 

اول: وام بازنشستگان لشگری و کشوری

افراد عضو صندوق بازنشستگی لشگری و کشوری وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند. طبق اعلام این صندوق درخواست ۱۳۰ هزار نفر برای وام بازنشستگی تایید شده که تاکنون سه نوبت پرداخت شده است.

اولین نوبت در هفته اول تیر، دومین نوبت هفته اول مرداد و سومین نوبت نیز در هفته سوم شهریور واریز شد. در هر نوبت بیش از ۲۰ هزار نفر وام ۱۰ میلیون تومانی می‌گیرند. سه نوبت دیگر از پرداخت این وام باقی مانده که در مهر، آبان و آذر پرداخت می‌شود. مرحله چهارم این وام حدود دو هفته بعد واریز می‌شود.

 

دوم: وام بازنشستگان تامین اجتماعی

مبلغ این وام برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هفت میلیون تومان است. به گفته رئیس کانون عالی بازنشستگان تاکنون ۱۲۰ هزار نفر وام دریافت کرده‌اند.

همچنین آنطور که مدیران تامین اجتماعی می‌گویند تا پایان امسال  ۴۰۰ هزار بازنشسته در شش مرحله تسهیلات بانکی را دریافت می‌کنند. به طور متوسط هر ۴۰ روز، یک مرحله اجرا می شود. برای این امر در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

سوم: وام ۱۰۰ میلیون تومانی

بانک رفاه اعلام کرد به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از این بانک می‌گیرند وام ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

وامی با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت پنج ساله که شعب مختلف بانک رفاه شرایط را سخت‌تر کرده‌اند. براساس پیگیری‌ها حقوق بازنشسته‌ای که متقاضی وام ۱۰۰ میلیون تومانی است باید بالای ۵ تا ۶ میلیون تومان باشد. همچنین برای این وام به سپرده‌گذاری چند ده میلیون تومانی به مدت چند ماه نیاز است.

این سه نوع وام اصلی است، اما وام‌های مختلف دیگری مثل وام ازدواج بازنشستگان کشوری و … نیز وجود دارد که مشمول همه بازنشستگان نمی‌شود.

منبع: تجارت‌نیوز


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
1
خودتونو دست بیاندازید چرا به اسم بازنشسته دارید اینکار را انجام میدهید آقای مدیرعامل بانک رفاه هشتاد وپنج در صد کارکنان بازنشسته زیر ۶ میلیون دریافتی دارند شما بفرمایید ۱۰۰ میلیون با سود ۱۸درصد و بازپرداخت ۶۰ ماه میکنه تقریبا ماهی ۳ میلیون قسط بده بعد چی بخوره چی بپوشه و آب و گاز و برق و اگر مستاجر باشی کرایه خونه شما را بخدا اینقدر کار بازنشسته را نجیزونید
صدیقه بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
باسلام، وقتی وام بازنشسته تامین اجتماعی توسط بانکی که حقوق پرداخت میکنه داده میشه و ازحقوق کسر میشه چرا دیگه براش شرط میگذارن.‌
به خدا گرفتار هستیم حقوقها هم که میبینیم یکی با ده سال سابقه ۴ میلیون میگیره و من با ۱۶ سال سابقه ۳۵۰۰ میگیرم.
تورو خدا به این ارسال نظرات پاسخ داده بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
0
0
سلام چرا وام ضروری را هر دوسال یک.بار .شاغلین. میگیرند ولی بازنشستگان.که سی سال زحمت کشیدن و الان که به حمایت دولت احتیاج دارند با این‌که تصویب شده که هرچه شاغلین میگیرند بازنشستگان هم باید بگیرند. پس چرا این تسهیلات وام ضروری را به بازنشستگان نمی دهند شما را بخدا قسم پیگیری کنید.
فریددن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
0
این وامهامتعلق به یکسری ادمهای خاصه
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
0
0
سلام اینهاهمان حقوق بدهند حالا عکسدارنشد نمیشه ای بابااین کاغذبازی ها را بگذاریدکنار
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->