سرخط خبرها
در فرهنگ‌سرای انتظار اجرا می‌شود

برگزاری دوره‌های آموزشی «مادران تنها»

  • کد خبر: ۸۰۹۲
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
برگزاری دوره‌های آموزشی «مادران تنها»

زمانی
دبیر شهرآرا محله

دوره‌های آموزشی «مادران تنها» به همت انجمن حامیان بانوان شریف و با همکاری مرکز نیکوکاری بانوان شریف و بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت در فرهنگ‌سرای انتظار در حال برگزاری است.
به گزارش شهرآرامحله، کارشناس فرهنگی فرهنگ‌سرای انتظار درباره برگزاری این برنامه اظهار کرد: جلسات آموزشی «مادران تنها» با هدف آموزش مباحث مفید و کاربردی برای زنان سرپست خانوار در نظر گرفته شده است که از ابتدای مهرماه برگزار شده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت.
بهاره نشاطی افزود: این دوره که به همت انجمن حامیان بانوان شریف و همکاری بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت برگزار شده تاکنون از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است. کلاس‌ها دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود و در هر جلسه دو مدرس به ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.
مدیرعامل انجمن حامیان بانوان شریف نیز برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار را امری ضروری دانست و گفت: جلسات آموزشی «مادران تنها» آموزش بانوان سرپرست خانوار و خودسرپرست است. این مددجویان به دلایل و مشکلات مختلف سرپرستی خانه و خانواده را به عهده گرفته‌اند؛ بنابراین در راستای آموزش و اهداف خیرخواهانه و همچنین حمایت از بانوان آسیب‌دیده تصمیم گرفته شد تا آموزش در حوزه‌های مهم و کاربردی به آن‌ها ارائه شود.
هاجر شریفی ادامه داد: دوره‌های آموزشی درنظرگرفته شده با سرفصل‌ها و موضوعات مختلف از جمله اخلاق اسلامی، احکام، مهارت‌های زندگی، آسیب‌های اجتماعی، فرزندپروری، طلاق، مشاوره حقوقی و... ارائه می‌شود.
وی افزود: طی برآوردی که در ابتدای اجرای کار داشتیم آموزش برای ۱۰۰ نفر درنظر گرفته شد، اما
به دلیل استقبال از این طرح، افراد بیشتری از برگزاری کلاس‌ها اطلاع یافته و در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند.
شریفی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار توضیح داد: در این دوره‌ها برای هر فرد ۳۰ ساعت درنظر گرفته شده است. در ارائه مباحث آموزشی نیز استادان نمونه و خوبی در زمینه‌های حقوقی، تغذیه، روان‌شناسی، مشاوره و... به آموزش می‌پردازند و شرکت‌کنندگان از راهنمای استادان، وکلا و روان‌شناسان بهره کافی را می‌برند.
وی بر ضرورت رفع نیاز‌های بانوان خودسرپرست تأکید کرد و گفت: در کنار آموزش و توجه به نیاز‌های معنوی بانوان، اهمیت به نیاز‌های مادی آن‌ها را نیز در دستورکار خود قرار داده‌ایم. در این راستا در کنار بعضی جلسات آموزشی بسته‌های حمایتی مانند نوشت‌افزار، کمک هزینه درمان و بسته‌های سلامت به آن‌ها ارائه شده است.
شریفی افزود: بسته‌های حمایتی را باتوجه به نیاز‌های شرکت‌کنندگان، مناسبت‌ها و سرفصل‌های دروس ارائه می‌دهیم. برای مثال در جلسه‌ای که مربوط به سلامت خانواده بود و آموزش‌ها در این زمینه بیان شد، بسته‌های سلامت خانواده نیز در میان حاضران توزیع شد.
وی ادامه داد: هدف اصلی انجمن آموزش است و براین اساس درگذشته در هر ماه ۲ تا ۳ جلسه آموزشی مؤثر برای بانوان خودسرپرست برگزار می‌شد، اما به دلیل ضرورت برگزاری این دوره‌ها تصمیم بر آن شد که کلاس‌های آموزشی به طور مداوم و متوالی ادامه داشته باشد. به همین منظور برگزاری این دوره‌ها در فرهنگ‌سرای انتظار ادامه پیدا کرد.
مدیرعامل انجمن حامیان بانوان شریف با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های بانوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: آسیب‌های عینی این خانواده‌ها بسیار زیاد و مشکلات مختلفی گریبانگیر آن‌هاست. بیشتر این بانوان دارای فرزند هستند و نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند.
شریفی ادامه داد: برخی بانوان خودسرپرست حتی از سمت خانواده‌های خود نیز طرد شده و حمایت نمی‌شوند بنابراین علاوه‌بر حمایت مادی به حمایت معنوی نیز نیاز دارند و در رفع مشکلات آن‌ها نباید کوتاهی کرد.
وی افزود: برای رفع مشکلات مادی بانوان سرپرست خانوار نیاز است که خیران پای کار بیایند و در این زمینه آن‌ها را حمایت کنند. حمایت معنوی را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره و همچنین اردو‌های تفریحی و زیارتی انجام می‌دهیم اگر چه هنوز هم در این زمینه نیاز به توجه بیشتری است.
شریفی خاطرنشان کرد: برای شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی «مادران تنها» اردوی زیارتی قم درنظر گرفته شده است که پس از پایان این دوره به قم سفر خواهند کرد تا از این طریق به تقویت روحیه و حس معنویات آن‌ها نیز کمک کرده باشیم. وی ادامه داد: رضایت و استقبال از جلسات خوب بوده است و شرکت‌کنندگان تا آن اندازه از برنامه راضی بوده‌اند که شرکت در آن را به دیگران هم توصیه کرده‌اند و به همین دلیل به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده شده است. ضمن اینکه متقاضیان خواستار ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی به طور مدام هستند.
شریفی افزود: با آنکه تاکنون چندین جلسه از این دوره برگزار شده است، اما بانوان تأثیر آن را در زندگی خود دیده‌اند و باتوجه به ارتباطی که از طریق مشاوران دارند متوجه بازخورد کلاس‌ها شده‌ایم و این بازخورد نشان از ضرورت توجه به آموزش این بانوان و ادامه برگزاری کلاس‌ها دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->