سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد تشریح شد

داستان رسانه‌دار شدن یک محله

  • کد خبر: ۸۰۹۶
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
داستان رسانه‌دار شدن یک محله
زمانی - جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد با دستور گزارش کارگروه رسانه برگزار شد.
به گزارش شهرآرا‌محله، رئیس شورای اجتماعی محله ارشاد در این جلسه ابراز کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در جلسات قبلی ارائه خبرنامه و ایجاد کانال ارتباطی اینترنتی در دستورکار قرار گرفت. براین اساس محتوای کانال مورد نظر باید تهیه و سپس به مردم معرفی شود تا آن‌ها نیز از شروع به کار شورای اجتماعی محله اطلاع یابند و به این ترتیب در جریان فعالیت‌های آن قرار گیرند. در انجام این کار بیشتر تلاش بر این است که از ظرفیت‌های افراد خارج از شورای اجتماعی محله استفاده شود و ساکنان و متخصصان در اجرای کار مشارکت کنند.

یاسر سلطانی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نبود امنیت کافی در پارک‌هاست. برای فضا‌های ۵۱۲ و ۶۰۰ دستگاه باید راه‌حل‌هایی اندیشید و برنامه‌هایی برگزار کرد که سبب رفت و آمد ساکنان به محیط‌های موردنظر شود.
آرش اسلامی، نماینده شورای اجتماعی محله ارشاد، درباره روند اجرای کارگروه رسانه گفت: تهیه خبرنامه و راه‌اندازی کانال ارتباطی اینترنتی با هدف ایجاد همبستگی و مشارکت میان ساکنان محله، پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و بهبود کیفیت ارتباطات و زندگی در محله و شهر در دستورکار قرار گرفته است. وی ادامه داد: ساکنان با دریافت خبرنامه از اماکن معتبر درباره مسائل و اخبار محله و همچنین موضوعاتی مانند حقوق شهروندی و... اطلاع می‌یابند. ضمن اینکه اعضای شورای اجتماعی محله و فعالیت‌هایشان در این خبرنامه معرفی می‎شوند. اسلامی با تأکید بر نقش شهروندان در امور اجتماعی گفت: ما باید از اهالی محل دعوت کنیم تا در شورای اجتماعی محله مشارکت داشته باشند. اولین قدم در این راه راه‌اندازی کانال اینترنتی و عضوشدن اهالی و علاقه‌مندان در آن است. کانال محله اطلاعات اولیه و مشخص دارد و برای این امر ابتدا باید زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.
وی افزود: آنچه در ایجاد کانال موردنیاز است تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل از محله است. اگر کانال مجازی دارای محتوای خوب و مفیدی باشد، افرادی که عضو آن می‌شوند هرگز از آن خارج نخواهند شد. می‌توانیم از طریق این راه ارتباطی برنامه‌ها و رویداد‌های محل را به مردم اعلام کنیم ضمن اینکه می‌توانیم نمایشگاه و مسابقات مختلفی برای اهالی محل برگزار کنیم.
این عضو شورای اجتماعی محل خاطرنشان کرد: نحوه ارتباط با مردم اهمیت زیادی دارد و باید سعی کنیم که ارتباط خوبی با شهروندان برقرار کنیم. خبرنامه در آذرماه به چاپ خواهد رسید و از طریق مکان‌های معتبر مانند مدارس، فروشگاه‌ها و مساجد به مردم ارائه خواهد شد تا از این طریق ارزش شورای اجتماعی محله حفظ و به مردم نیز احترام گذاشته شود. اسلامی درباره طرح‌های پیشنهادی به‌منظور پویاکردن محل توضیح داد: مسائلی که میان همسایگان بهوجود می‌آید ممکن است به دیگران نیز اشاعه یابد و اتفاقات کوچک باعث شود که مردم از شهرشان زده شوند؛ بنابراین باید برای داشتن شهر بدون خشونت طرح‌هایی ارائه و رفتار‌های اجتماعی درست را میان مردم ترویج داد.
وی ادامه داد: سالمندان و نوجوانان دو قشر مهم هستند که باید به آن‌ها توجه شود و ما باید روی قشر نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم و محله را به‌سمت فضای اجتماعی خوبی ببریم تا اهالی آن مانند گذشته با یگدیگر در ارتباط باشند. اسلامی یادآور شد: برگزاری برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف می‌تواند در رسیدن به این هدف تأثیرگذار باشد. زمانی‌که خبرنامه چاپ شود و افراد ببینند فعالیت‌هایشان قابلیت دیده‌شدن دارد خودشان پای کار خواهند آمد. محمود قوانلو، نماینده مساجد، گفت: در ابتدا بهتر است ۱۵۰۰ نسخه از خبرنامه چاپ شود و سپس ۱۵۰۰ نسخه دیگر تا از این طریق اگر در مرحله اول توجه فردی را به خود جلب نکرد در مرحله دوم مؤثر واقع شود.
محسن حیدری، نماینده ساکنان، در این جلسه اظهار کرد: در ابتدا باید خبرنامه چاپ و با ارائه آن اعضای شورای اجتماعی محله به مردم معرفی شوند، سپس فعالیت‌های خود را شروع کنند. همچنین کانال مجازی باید پویا باشد و به طور مداوم مطالب مفید در آن گذاشته شود.
وی افزود: درحال حاضر تعداد کانال‌های مجازی زیاد است و اگر کانال شورای اجتماعی محل جذاب نباشد مردم استقبال نخواهند کرد؛ بنابراین برای این امر نیاز به نیروی انسانی فعال و متخصص است. حیدری با تأکید بر اهمیت ارتباطات میان اهالی محل گفت: در برگزاری برنامه‌ها باید به تمام سنین به‌ویژه نوجوان توجه داشت و تمام اهالی محل را درگیر کرد. در این راستا می‌توانیم برنامه‌های مختلفی برای نوجوانان و همچنین خانواده‌ها برگزار کنیم. محمد صدر، کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات منطقه، در این جلسه بیان کرد: رویکرد شورای اجتماعی محلات، اجتماعی است و باید راهکار‌هایی در این زمینه ارائه داد. یکی از دغدغه‌های مهمی که در محله ارشاد وجود دارد پارک‌هاست. براین اساس در ارائه برنامه‌ها باید به خانواده‌ها نیز توجه داشت و برنامه‌هایی درنظر گرفت که رفت و آمد خانواده‌ها به پارک را افزایش دهد و از این طریق امنیت در پارک‌ها برقرار شود. عادله اسحق قالیباف، یکی از نمایندگان ساکنان، در ادامه گفت: ما باید کاربری پارک‌ها را به سمت برنامه‌های خانوادگی سوق دهیم تا خانواده‌ها هم حضور داشته باشند. همچنین در کارگروه رسانه باید مطالب آموزشی مفید ارائه دهیم تا از این طریق فرهنگ‌سازی انجام شود.
الهام ناطق، دیگر نماینده ساکنان، ابراز کرد: پخش فیلم‌های مناسب یا مسابقات ملی از طریق بیلبورد در پارک می‌تواند به حضور خانواده‌ها در پارک کمک کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->