سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موج ششم کرونا در خراسان رضوی چه زمانی از راه می‌رسد؟

  • کد خبر: ۸۱۱۲۷
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
موج ششم کرونا در خراسان رضوی چه زمانی از راه می‌رسد؟
رئیس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: روند کاهشی مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان ادامه دارد اما نگران ورود موج ششم کرونا در اواخر مهر ماه امسال همگام با فصل پاییز هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمود شبستری روز شنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در خراسان رضوی طی گفتگو با خبرنگاران افزود: این استان در حال رسیدن به انتهای موج پنجم کرونا است اما شرایط پایدار نیست و در صورت عدم مراقبت و رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی امکان بازگشت بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: احتمال اوج گیری موج ششم کرونا از شرق کشور وجود دارد و خراسان رضوی با توجه به رفت و آمدها در مناطق شرقی و جنوبی و همجواری با کشور افغانستان در معرض خطر است.

رئیس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی گفت: عدم ورود موج ششم کرونا نیازمند مساعدت و کمک همگانی در رعایت پروتکلهای بهداشتی و پوشش فراگیر واکسیناسیون است.
وی افزود: ویروس کرونا تاکنون ۴۵ جهش داشته که در موج چهارم نوع آلفای انگلیسی و در موج پنجم نوع دلتای هندی آن در خراسان رضوی غالب بود.
دکتر شبستری ادامه داد: در صورت ورود موج ششم کرونا به این استان احتمال شیوع سویه "لامبدا" و "مو" که منشاء آنها آمریکای جنوبی است وجود دارد.
وی گفت: با تدابیر انجام شده موج پنجم کرونا در این استان که بیشترین تعداد ابتلا را در بین دیگر موجها داشت به خوبی مدیریت شد.

رییس کمیته علمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: این استان هم اکنون از نظر کاهش تعداد مبتلایان وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استانهای دیگر کشور داشته و از نظر کاهش تعداد مبتلایان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون در این استان سرعت خوبی دارد و اگر ۷۰ درصد مردم دُز اول و دوم واکسن را دریافت کنند می توان  کنترل ویروس کرونا و عدم ورود به موجهای بعدی را انتظار داشت.
دکتر شبستری بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، استفاده از ماسک و خودداری از ترددهای غیر ضروری بویژه در دهه پایانی ماه صفر از سوی همه مردم تاکید کرد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون چهار میلیون و ۷۳۶ هزار و ۸۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->