بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکسن بزنیم تا پیک ششم خطرناکی نداشته باشیم

  • کد خبر: ۸۱۴۸۲
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
واکسن بزنیم تا پیک ششم خطرناکی نداشته باشیم
رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه پیک ششم خطرناکی نداشته باشیم، اهتمام جامعه به تزریق واکسن است.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا صداقت در خصوص روند واکسیناسیون در سطح جامعه اظهار کرد: این روز‌ها واکسیناسیون با سرعت بهتری انجام می‌شود و پیک پنجم هم روند کاهشی خود را طی می‌کند. باید توجه داشت ایمنی اکتسابی که در سطح جامعه به دنبال آن هستیم، تنها از طریق واکسیناسیون امکان پذیر است.

وی افزود: موضوعاتی مانند عدم دسترسی به واکسن‌های روز، کمبود واکسن‌ها در یک برهه زمانی و نبود اعتماد به واکسن‌های داخلی و برخی از واکسن‌های وارداتی توسط برخی از افراد در سطح جامعه سبب شده که برخی با واکسیناسیون مخالفت کنند و همین موضوع نگرانی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است. از این رو ما باید با ارائه یک‌سری استدلالات به این افراد ثابت کنیم که واکسن مساله‌ای ضروری است که موجب عدم انتقال بیماری می‌شود. افراد نمی‌تواند بنا به دلایل و اعتقادات شخصی واکسن نزنند.

رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا (ع) مشهد عنوان کرد: زمانی که موضوع ابتلای یک بیماری در سطح جامعه وجود دارد، کسی نمی‌تواند به اختیار خود واکسن نزند چرا که واکسن مصونیت یک فرد به تنهایی نیست بلکه مصونیت جامعه را به دنبال دارد. به همین دلیل یکی از استدلالاتی که برای این دسته از افراد می‌توان داشت، این است که شما به تنهایی برای کل جامعه نمی‌توانید تصمیم بگیرید و با توجه به اینکه اغلب افراد جامعه واکسیناسیون شده‌اند، شما نیز باید واکسیناسیون را انجام دهید.

صداقت گفت: نکته دیگر مساله عوارض واکسن است که نگرانی‌هایی در این خصوص بین مردم دیده می‌شود. من به این افراد توصیه می‌کنم که شبکه‌های اینترنتی که برای پیگیری اخبار انتخاب می‌کنند، شبکه‌های قابل اعتماد و معتبری باشد تا بتوانند اطلاعات درست و دقیقی را دریافت کنند. همانگونه که استفاده از هر دارویی می‌تواند عوارض خود را به دنبال داشته باشد، واکسن هم با توجه به اینکه یک داروی جدید است، می‌تواند عوارض جانبی خود را داشته باشد. باید توجه داشت در طب بالینی عوارض یک دارو با فوائد آن در ۲ کفه یک ترازو قرار می‌گیرد و هر یک که نسبت به مورد دیگر پیشروی کرد، به نفع کفه سنگین‌تر اقدام می‌شود. در مورد واکسن هم با توجه به اینکه واکسیناسیون یک ایمنی در سطح جامعه ایجاد می‌کند، قطعا مزایای آن بر عوارضش غلبه دارد و به همین دلیل واکسیناسیون، یک موضوع قطعی است که باید نسبت به انجام آن اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نوع واکسنی مناسب است، خاطرنشان کرد: هر نوع واکسن در درسترسی که بتواند میزان ابتلا به بیماری کرونا را کاهش دهد، واکسن استاندارد و انتخابی ماست که سازمان بهداشت جهانی نیز به این امر تاکید داشته است. در این میان واکسن‌های داخلی و همچنین واکسن‌هایی که به کشور وارد شد مانند سینوفارم چینی و اسپینوتنیک روسی واکسن‌هایی بود که در کارآزمایی‌های بالینی نتایج خوبی داشت و میزان فوت بیمار با تزریق آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کرد. هر واکسنی که در درسترس است، می‌تواند واکسن قابل اعتمادی باشد که این واکسن‌ها شامل کووبرکت، سینوفارم و آسترازنکاست.

 

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->