سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز
سرخط خبرها

عزت‌اللهی: نباید تیم ملی در باد بازی‌های قبلی باشد

  • کد خبر: ۸۱۶۵۰
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
عزت‌اللهی: نباید تیم ملی در باد بازی‌های قبلی باشد
سعید عزت‌اللهی درباره بازی‌های آینده تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی سخن می‌گوید و معتقد است نباید کار صعود را پایان یافته بدانیم و بی جهت نسبت به بازی با امارات و کره جنوبی خوش بین باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ او بدون‌شک یکی از کشف‌های بزرگ کی‌روش بود که در تیم ملی گل کرد و توانست در اوج جوانی راهی فوتبال اروپا شود. سعید عزت‌اللهی که خیلی‌ها بازی‌های خوب او در ملوان را هنوز به یاد می‌آورند، دیروز در مصاحبه‌ای به آخرین وضعیت تیم ملی و خودش پرداخت.

باید روی بازی با کره تمرکز کنیم

قطعا ۲ بازی خیلی سخت پیش‌رو داریم. به‌هر‌حال کره‌جنوبی حریف مستقیم ما برای صعود به جام‌جهانی است و همیشه تیم‌های خوب و بازیکنان باکیفیتی داشته است. امارات هم تیم قابل‌احترامی است. به‌هیچ‌عنوان حق نداریم حریفی را در این مرحله دست‌کم بگیریم؛ از لبنان و سوریه گرفته تا کره‌جنوبی و امارات، ماه بعد باید با آن‌ها بازی کنیم. نباید در باد این ۲ بازی (سوریه و عراق) باشیم، چرا‌که هر‌چه بود، تمام شد. از الان باید تمام توان و تمرکزمان را روی این ۲ بازی بگذاریم تا بتوانیم از این ۲ بازی سربلند بیرون بیاییم.

سرمربی ملی بیشتر از از سرمربی باشگاهی روی بازیکن تأثیر می‌گذارد

هما‌ن‌طور که می‌دانید، به‌خاطر اینکه بازیکنان بیشتر درگیر بازی‌های باشگاهی هستند، زمان خیلی کمی در اختیار سرمربی تیم ملی هستند و در همین زمان کم، سرمربی باید کل تیم را آماده کند؛ آن‌هم برای بازی‌های حساس که نیاز است بازیکنان هم از نظر روحی و ذهنی و هم از لحاظ فنی آماده شوند. سرمربی تیم ملی باید در همان زمان کم، چیزی‌هایی را که مدنظرش است، به بازیکنان انتقال بدهد.

به‌همین‌دلیل می‌گویم نقش مهمی دارند و قطعا می‌توانند در زندگی همه بازیکنان تأثیر‌گذار باشند. در کل به نظر من تأثیر سرمربی ملی اگر از مربی باشگاهی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ چرا‌که تیم ملی یک رکن اصلی برای هر فوتبالیستی است و همه فوتبالیست‌هایی که برای تیم ملی‌شان بازی می‌کنند، با جان و قلبشان بازی می‌کنند.

ارتباط ما با کارلوس کی‌روش عاطفی است

مطمئنا تغییر نسل فرایند خیلی راحتی نیست. قطعا باید خیلی سنجیده و ریزبینانه این فرایند انجام شود؛ به‌طوری‌که ضربه‌ای به آن اسکلت اصلی تیم و روند پیشرفت تیم زده نشود و صرفا شما نمی‌توانید بازیکنان جوان را بیاورید و بگویید من دارم تغییر‌نسل می‌دهم. در‌این‌بین کی‌روش هم زمانی که سرمربی تیم ملی بود، خیلی از جوانان مثل خود من را در هجده‌سالگی برای اولین‌بار به تیم ملی دعوت کرد. مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، پورعلی‌گنجی و خیلی از بازیکنانی که الان هستند هم با کی‌روش وارد تیم ملی شدند.

همان‌طور که کریستیانو رونالدو شاید تا آخر عمر دیگر هیچ‌وقت با فرگوسن کار نکند، اما مطمئنا در خاطرش می‌ماند چه کسی این در یا دروازه را به رویش باز کرد و اجازه داد کریستیانو رونالدو پیشرفت کند و خودش را نشان دهد. قطعا این ارتباطی که بین بچه‌های آن نسل از لحاظ عاطفی با کی‌روش است، ارتباط فوتبالی و حرفه‌ای است که نشان می‌دهد بچه‌های ما گذشته خودشان را فراموش نمی‌کنند و قدردان همه مربیانی هستند که با آن‌ها کار کرده‌اند و در پیشرفتشان تأثیر‌گذار بوده‌اند.

روزی، کتاب زندگی‌ام را می‌نویسم

من هم روز‌هایی به این موضوع فکر می‌کنم که شاید بهتر باشد کتاب زندگی‌ام را بنویسم. قطعا همه ما سختی‌هایی در زندگی‌مان داشتیم که شاید تا‌به‌امروز هیچ کسی نشنیده باشد و فکر می‌کنم جالب باشد از اینکه یک روزی مردم هم بتوانند این تجربه را بشنوند و این پستی‌و‌بلندی‌های زندگی و این سختی‌هایی را که همیشه در زندگی‌مان بوده است، برایشان بازگو کنیم و فکر می‌کنم روزی شاید بخواهم چنین‌کاری انجام بدهم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->