ایران اتهامات آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه تهران را رد کرد آیا جیمی کارتر فوت کرد؟ جدیدترین نظرسنجی نتایج انتخابات آمریکا منتشر شد + جزئیات بایدن پس از ابتلا به کرونا آفتابی شد + فیلم حمله شدید هریس به ترامپ | او به دنبال بازگرداندن آمریکا به گذشته است جنجال در دیدار نتانیاهو و خانواده اسیران صهیونیست در آمریکا شهادت ورزشکاری دیگر در حمله ارتش اسرائیل به غزه پزشکیان: آنهایی که پای صندوق رای هم نیامدند، مردم ما هستند حمله موشکی حزب‌الله به شهرک صهیونیست‌نشین «کریات شمونه» (۲ مرداد ۱۴۰۳) تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در «تل‌آویو» ترامپ با نتانیاهو دیدار می‌کند (۲ مرداد ۱۴۰۳) عملیات ترکیبی قسام در کرانه باختری | قسام: ۳ نظامی صهیونیست را زخمی کردیم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آیا جو بایدن مرده است؟ بلینکن: بایدن در زمان باقیمانده ریاست جمهوری خود برای صلح در منطقه تلاش می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات اراک و استان مرکزی از فردا چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) پزشکیان: کشور با یک گروه، دسته و جناح اداره نمی‌شود نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسیران نزدیک باشد سردار رادان: امسال حداکثر زمان خروج زوار اربعین از گیت‌ها، ۵ ثانیه است ترامپ: بایدن قربانی کودتا شد آیا ادارات سیستان و بلوچستان پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) است؟
سرخط خبرها

شورای امنیت معافیت سفر سران طالبان را ۳ماه دیگر تمدید کرد

  • کد خبر: ۸۱۷۰۲
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
شورای امنیت معافیت سفر سران طالبان را ۳ماه دیگر تمدید کرد
شورای امنیت سازمان ملل متحد معافیت ممنوعیت سفر چند مقام ارشد طالبان را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست آمریکا برای تعلیق تحریم ۱۴ مقام ارشد طالبان را به مدت ۳ ماه دیگر تمدید کرد.

این شورا روز گذشته درخواست آمریکا مبنی بر لغو تحریم مسافرتی ۱۴ عضو طالبان را به بحث گرفته و آن را برای سه ماه دیگر تمدید کرده است.

بر اساس این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد، ممنوعیت سران رهبران طالبان لغو شده است.

در میان این ۱۴ عضو طالبان، ملا برادر، عباس ستانکزی، سلام حنفی، امیرخان متقی، خیرالله خیرخواه، نورالله نوری نیز حضور دارند.

آزادی سفر این مقامات طالبان که پیش از این از سوی سازمان ملل داده شده بود دیروز به پایان رسیده است.
سازمان ملل رهبران طالبان را به دلیل «اعمال تروریستی و نقض حقوق بشری» تحریم کرده بود.

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که معافیت ممنوعیت سفر فقط به منظور اجازه سفر‌هایی است که در راستای مشارکت در روند صلح افغانستان است.

این اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد به این معنی است که این مقامات طالبان می‌توانند به دوحه سفر کنند، جایی که مذاکرات صلح قبلاً در آنجا انجام شده بود. مدت زمان این معافیت از ۲۳ سپتامبر تا ۲۲ دسامبر شامل یک دوره ۹۰ روزه است.

بر اساس اعلام شورای امنیت سازمان ملل متحد، این کمیته همچنین تصمیم گرفته است که معافیت محدودی برای مسدود کردن دارایی‌ها فقط برای تأمین مالی این سفر‌ها اعمال کند.

گفته می‌شود این اقدام دولت بایدن با هدف تشویق طالبان به رعایت تعهدات خود در زمینه حقوق بشر و ضد تروریسم انجام شده است.

دستکم ۱۴ نفر از اعضای دولت موقت طالبان در کابل در لیست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل قرار دارند که «محمد حسن آخوند»، نخست وزیر موقت طالبان نیز در آن حضور دارد.

این در حالی است که طالبان «سهیل شاهین» را به عنوان نماینده دائم این گروه در سازمان ملل متحد تعیین کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->