آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

باران ۵ روزه در کشور؛ هشدار کاهش ۱۰ درجه‌ای دما و سیلاب ناگهانی (۱۴۰۰/۰۷/۰۳)

  • کد خبر: ۸۱۸۰۰
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
باران ۵ روزه در کشور؛ هشدار کاهش ۱۰ درجه‌ای دما و سیلاب ناگهانی (۱۴۰۰/۰۷/۰۳)
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران طی امروز (شنبه سوم مهرماه) تا چهارشنبه در ۱۱ استان نسبت به کاهش ۱۰ درجه‌ای ما و سیلاب ناگهانی در برخی مناطق هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده با نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

فردا یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ابرناکی و بارش در گیلان به‌طور موقت کاهش یافته و در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. بارش در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج خواهد بود.

همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. دوشنبه بارش در شرق سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و اردبیل تقویت می‌شود. روز‌های سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز وزش باد، رگبار باران و در غرب گیلان بار‌ش‌های شدت خواهد داشت، ضمن این‌که ارتفاع امواج در ساحل استان گیلان افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

از بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج‌فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گردوخاک وجود دارد و ارتفاع امواج در شمال و مرکز خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

روز‌های دوشنبه و سه شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد را به‌دنبال خواهد داشت.

توصیف سامانه اول: سامانه بارشی

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۳: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴: گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت، خیزش گردو خاک، کاهش دما در نوار شمالی کشور.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.

توصیف سامانه دوم: تغییر نوع توده هوا

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقتی و احتمال گردوخاک

منطقه اثر: کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تأسیسات شهری و روستایی، پرتاب اشیا و شکسته شدن درختان خشکیده در اثر وزش باد شدید.

توصیه: از استحکام سازه‌های مرتفع و داربست‌ها اطمینان حاصل شود، تقویت سازه‌های سست و موقت مانند تابلو‌های تبلیغاتی و غیره، از تردد و توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان خشکیده خودداری شود.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: اواخر وقت شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۳

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۵

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا بسیار شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل خلیج فارس. افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در سواحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۳: خلیج فارس، بوشهر، خوزستان.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴: خلیج فارس، بوشهر، غرب هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۵: خلیج فارس، بوشهر، غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس.

توصیه: ممانعت از شنا، ممانعت از تردد‌های دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۳: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران.

یک‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۰۴: دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک.

توصیه: ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->