سرخط خبرها

دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۸۱۸۴۳
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» برگزار می‌شود
دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینما، برگزار می‌شود.  

به گزارش شهرآرانیوز، دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با مدیریت مجید مجیدی، کارگردان برجسته سینما، برگزار می‌شود.  

 

دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» برگزار می‌شود

این سوگواره با هدف اشاعه و ترویج سنت‏‌ها و آیین‏‌های حسینی و کشف استعداد‌های جوان و خلاق در این حوزه توسط مؤسسه فرهنگی خیریه راه ایمان و با مشارکت عتبه مقدسه حسینی آغاز شده است.

مجید مجیدی، سیدرضا میرکریمی و نیماجاویدی اعضای هیئت داروان این سوگواره هستند که قرار است فیلم‏‌های کوتاه را در حوزه‌‏های داستانی، مستند و انیمیشن داوری کنند.

دبیر دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم در بیان جزئیات این سوگواره می‌گوید: سوگواره تصویر دهم امسال با موضوعات عمومی مرتبط با امام حسین (ع) شامل آیین‌ها و سنت‌های عاشورا برگزار می‌شود.

به گفته محمد رهبر، شرکت کنندگان در این سوگواره می‌توانند آثار خود را با حداکثر ۵ دقیقه و در قالب فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن به دبیرخانه ارسال کنند.

رهبر با بیان اینکه از در دوره قبلی برگزاری این سوگواره، استقبال خوبی از سوی هنرمندان شده بود،  می‌افزاید: با توجه به ترکیب هیئت داوران و گستردگی موضوعات پیش‌بینی می‌شود  از دومین دوره سوگواره تصویر دهم نیز استقبال خوبی صورت پذیرد.

به گفته رهبر در این دوره به فیلم‌های‏ منتخب علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، به ترتیب جوایز نقدی شامل ۵ سکه، ۴ سکه و ۳ سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد. علاوه‌برآن به پنج فیلم برگزیده منتخب آرا مردمی نیز لوح تقدیر و یک سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.

دبیر دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم همچنین از برنامه‌هایی برای برگزیدگان همچون حمایت برای ساخت فیلم یا برگزاری کارگاه خبر می‌دهد.

او یادآور می‌شود که شرکت‌کنندگان در این رویداد محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی ندارند و آثار تولید شده از سال ۹۹ به بعد در اولویت داوری قرار خواهند داشت.

 

 


بیشتر بخوانید:

گزارشی از آیین ۱۲۰ساله پرده‌خوانی خلیل‌آباد که این روز‌ها میراث‌داری ندارد


 


بر اساس صحبت‌های دبیر سوگواره سایت آپارات به عنوان پلتفرم اکران آنلاین و رسانه رسمی-تصویری سوگواره با این رویداد اعلام همراهی کرده است.

با توجه به تمدید زمان ارسال آثار، هنرمندان برای شرکت در این رویداد تا ۲۳ مهرماه فرصت دارند آثارشان را در قالب فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی یا انیمیشن و کلیپ ارسال کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->