جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

تنها راه مقابله با پیک ششم کرونا، واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه است

  • کد خبر: ۸۱۸۹۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
تنها راه مقابله با پیک ششم کرونا، واکسیناسیون ۷۰ درصدی جامعه است
ستاد کشوری مقابله با کرونا‌ی و وزارت بهداشت: موج ششم به احتمال زیاد در آبان ماه آغاز خواهد شد و تنها عاملی که باعث کاهش ابتلای شدید به کرونا و مرگ و میر‌های ناشی از آن می‌شود، واکسیناسیون گسترده است.

محمد کاملان ‌ | شهرآرانیوز؛ ستاد کشوری مقابله با کرونا‌ی و وزارت بهداشت هم زمان با نزولی شدن شیوع این بیماری، در هفته‌های گذشته هشدار داد که موج ششم به احتمال زیاد در آبان ماه آغاز خواهد شد و تنها عاملی که باعث کاهش ابتلای شدید به کرونا و مرگ و میر‌های ناشی از آن می‌شود، واکسیناسیون گسترده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هم در پایان جلسه هفته گذشته این ستاد، وقوع موج ششم این بیماری در کشور را رد نکرد و گفت که اگر در هفته‌های طلایی باقی مانده تا آبان، سرعت واکسیناسیون افزایش یابد و بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور را واکسینه کنیم، هنگام مواجهه با پیک، خیالمان راحت‌تر خواهد بود؛

صحبت‌هایی که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم آن را تکرار کرد و گفت که با واکسیناسیون بیش از ۷۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال تا قبل آبان، در پیک بعدی تلفات کمتری در مقایسه با مرداد خواهیم داشت.

مهدی قلیان در نشست خبری ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و نباید فرصت فعلی برای تزریق واکسن را از دست داد، زیرا ابعاد موج جدید کرونا در آبان ماه شناخته شده نیست و صرفا با واکسیناسیون گسترده می‌توانیم امیدوار باشیم که موارد شدید و مرگ و میر کمتری خواهیم داشت.

واکسیناسیون ۵۳ درصد بالای ۱۸ ساله‌ها

وی با اشاره به آخرین جزئیات وضعیت واکسیناسیون در استان و مشهد گفت: میانگین افراد بالای ۱۸ سالی که در استان واکسن زده اند بیش از ۵۴ درصد است و در مشهد هم بیش از ۵۳ درصد از جمعیت سه میلیون نفری واکسینه شده اند.

از این تعداد البته تنها ۲۳ درصد دز دوم را تزریق کرده اند که در ماه‌های آینده این آمار افزایش خواهد یافت. با توجه به اینکه در یک ماه گذشته حجم زیادی از واکسن به مردم استان و مشهد تزریق شده است، امیدواریم که تا پایان مهر بیش از ۵۰ درصد از جمعیت دز دوم واکسن را دریافت کرده باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه واکسن‌های موجود در ایران تأییدیه یه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت را دارند و بیش از ۷۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کنند، ادامه داد: انتظار برای واکسنی که موجود نیست خطاست و مردم باید به واکسن‌های وارداتی موجود در ایران اعتماد کنند. همه این واکسن‌ها از موارد شدید بیماری جلوگیری می‌کنند.

قلیان افزود: پوشش واکسیناسیون مادران باردار بالای ۱۲ هفته کم است و باید بهتر شود. میزان مرگ و میر مادران باردار در سال گذشته و امسال افزایش داشته است که یکی از دلایل اصلی آن ابتلا به کروناست.

ممنوعیت سفر به مشهد مصوبه ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از تدوین بسته پیشنهادی توسط این دانشگاه برای دهه آخر صفر خبر داد و بیان کرد: این بسته پیشنهادی در کمیته امنیتی استانداری بررسی و بعد از تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا و ابلاغ می‌شود. با این همه مبنای کار در دهه آخر صفر دستورالعمل تصویب شده ستاد ملی برای دهه اول محرم است.

وی با بیان اینکه هنوز مصوبه‌ای برای ممنوعیت سفر به مشهد برای دهه پایانی صفر و ایام شهادت امام رضا (ع) تصویب و ابلاغ نشده است، تأکید کرد: در شرایط فعلی و با توجه به رنگ نارنجی مشهد، ورود به شهر مشمول جریمه پانصدهزار تومانی خواهد بود.

قلیان در ادامه و با اشاره آغاز روند نزولی شیوع کرونا در شهر مشهد و استان گفت: خراسان رضوی از نظر میزان بروز بیماری در بین ۳۱ استان کشور در رده ۲۴ قرار گرفته است و سرعت شیوع بیماری در مقایسه با اوایل این موج بسیار کمتر شده است و میانگین آمار‌ها نشان می‌دهد که روند شیوع کرونا روبه کاهش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از کاهش میانگین تست‌های مثبت بستری شده‌ها خبر داد و بیان کرد: در حالی که در پیک بیماری ۷۱ درصد از تست‌های بیماران بستری شده مثبت بود، این عدد در شرایط فعلی به ۳۴ درصد رسیده است.

این روند نزولی در سرپایی‌ها هم مشاهده می‌شود و مراجعه به مراکز دانشگاه علوم پزشکی در مقایسه با هفته‌های ابتدایی موج پنجم از نصف کمتر شده است.

وضعیت بسیار شکننده است

قلیان با انتقاد از عادی انگاری‌های به وجود آمده در روز‌های اخیر گفت: شاخص خطر در برخی شهر‌ها هنوز بسیار زیاد و وضعیت بسیار شکننده است و کم و بیش عادی انگاری‌های فعلی مثل برقرار شدن دوباره مهمانی‌ها و سفرها، باز شدن رستوران‌ها و برخی موارد دیگر ممکن است که موج جدید را زودتر از آبان ماه رقم بزند.

استاندار خراسان رضوی: سهمیه واکسن استان‌ها افزایش می‌یابد

اداره کل روابط عمومی استانداری: استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه اکنون زیرساخت برای تزریق بیش از ۱۴۰‌هزار دز واکسن در روز، در استان وجود دارد، گفت: باید برای تزریق بالای ۲۰۰ هزار دز در روز پیش بینی‌های لازم انجام شود.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان واکسیناسیون را کماکان یکی از اولویت‌های جدی استان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: با تسهیل واردات واکسن به کشور، شرایط بسیار خوبی در موضوع واکسیناسیون حاکم شده است و تاکنون بیش از ۵۰‌میلیون نفر دز اول واکسن را دریافت کرده اند و برای استان نیز به زودی شاهد افزایش سهمیه واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

معتمدیان اضافه کرد: زیرساخت‌های واکسیناسیون در استان افزایش یافته است. هفته گذشته شاهد افتتاح بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون خودرویی کشور توسط شهرداری مشهد بودیم و چندین مرکز نیز در روز‌های آتی در نقاط پرجمعیت و کم برخوردار شهر مشهد افتتاح خواهند شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ هزار ماسک در حاشیه شهر به عنوان مشوق طرح نهادینه سازی و فرهنگ سازی استفاده از ماسک توزیع خواهد شد و در جهت این طرح کمک‌های خیران و بخش خصوصی را متمرکز می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->