کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش
سرخط خبرها

بچه معروف‌های ایرانی

  • کد خبر: ۸۲۱
  • ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
بچه معروف‌های ایرانی
نگاهی به ایرانیان موفق خارج از کشور به بهانه انتخاب یک ایرانی به ریاست فدراسیون فوتبال بلژیک

علیرضا نیک - رئیس ایرانی باشگاه شارلوای بلژیک را احتمالا می‌شناسید. کافی است کمی اهل فوتبال باشید تا نام مهدی بیات، به گوشتان خورده باشد. یک رئیس ایرانی که تا مدت‌ها، باشگاهی در بلژیک را به مقصدی تکراری برای بازیکنان ایرانی تبدیل کرد. کاوه رضایی، قلی‌زاده، امید نورافکن به آنجا رفتند تا معلوم شود که بیات بدجور به بازیکنان ایرانی علاقه دارد. حالا او نه برای خرید بازیکن ایرانی، که به‌دلیل یک اتفاق عجیب‌تر خبرساز شده است. او با 40‌سال سن، تبدیل‌‌به جوان‌ترین رئیس فدراسیون تاریخ فوتبال بلژیک شده است. به همین بهانه بگذارید با هم درباره معروف‌ترین چهره‌های ایرانی دنیا حرف بزنیم. کسانی که برخلاف بسیاری از افسانه‌های ما از ‌جمله ایرانی‌بودن رئیس ناسا، واقعا یک ایرانی مشهور در دنیا به حساب می‌آیند. این را هم بگوییم که ما برایتان از یک فهرست بلندبالا فقط چند نام را دستچین کرده‌ایم.


از تهران تا توئیتر
شاید برای کسی که در ایران به دنیا بیاید، حضور بین مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ فناوری، آرزویی دور و دراز باشد، ولی امید کردستانی، یکی از افرادی است که توانسته این فاصله طولانی را طی کند. کردستانی، یکی از مشهورترین ایرانی‌های حوزه آی‌تی در دنیاست. او وقتی 14‌سال داشت، از تهران به کالیفرنیای آمریکا رفت. بعدها مدرک لیسانسش را از دانشگاه سن‌خوزه کالیفرنیا و فوق‌لیسانس ام‌بی‌ای را از دانشگاه استنفورد گرفت. کردستانی در سال‌1999 (1378) به عنوان یازدهمین کارمند گوگل وارد این شرکت شد. امید به‌عنوان مدیر بخش مالی گوگل، تعداد کارمندان این شرکت را به 12‌هزار نفر و درآمد این شرکت را به 20‌میلیارد دلار رساند. او امروز مدیر ارشد اجرایی شرکت توئیتر است.


یک حراجی اتفاقی
پی‌یِر مُراد امیدیار ۲۱‌ژوئن‌۱۹۶۷ در پاریس فرانسه متولد شد. البته ابتدا نامش پرویز بود که بعد‌از مهاجرت به آمریکا، تغییرش داد. والدین ایرانی پی‌یِر برای تحصیل به فرانسه آمده بودند که آنجا با هم آشنا شدند و ازدواج کردند. شاید اسم او را نشنیده باشید، ولی قطعا از حراجی ebay چیزی شنیده‌اید. داستان شکل‌گیری وب‌گاه eBay بزرگ‌ترین حراجی آنلاین جهان به تابستان ۱۹۹۵ برمی‌گردد. پی‌یِر با پالما وزلی نامزد کرده بود؛ پالما کلکسیونر یک نوع بسته‌‌بندی آب‌نبات به نام Pez بود. او که می‌خواست مجموعه خود را تا‌حد ممکن کامل کند، از پی‌یِر کمک خواست. امیدیار هم مثل هر تازه‌‌نامزد دیگر دوست داشت او را هیجان‌زده کند و خودی نشان بدهد؛ پس یک صفحه در وب‌گاه شخصی‌اش درست کرد و اسمش را Auction Web (حراجی وب) گذاشت تا مردم از‌طریق آن، مجموعه خود را برای حراج عرضه کنند. در کمال تعجب این صفحه با چنان استقبالی از سوی خریداران و فروشندگان رو به رو شد که پی‌یِر مجبور شد برای حراجی‌اش یک وب‌گاه مستقل درست کند؛ همان موقع بود که اسم حراجی را به eBay تغییر داد. حالا او یکی از مشهورترین میلیاردرهای ایرانی دنیاست.


عاقبت انصراف از دانشگاه
آرش فردوسی به‌همراه درو هیوستون،، بنیان‌گذاران شرکت دراپ باکس هستند. این دو هم‌دانشگاهی دانشگاه ام‌آی‌تی‌، در سال‌2007 (1386) دراپ‌باکس را که یک سرویس میزبانی در دنیای وب است، تأسیس کردند. آرش که حالا 33‌سال دارد، آن روزها دانشجوی سال آخر رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ام‌ای‌تی بود، اما در همان ترم آخر، از این دانشگاه انصراف داد تا بتواند تمرکز بیشتری بر کسب‌و‌کارش داشته باشد. نام آرش فردوسی سال‌2011 (1390) در فهرست 40‌شخصیت موفق کمتر از 40‌سال مجله معتبر فورچون قرار گرفت.


شاخ آهنگ‌سازها
شاید نام رامین جوادی را تا به امروز نشنیده باشید، ولی مگر می‌شود صدای ساز او به گوشتان نخورده باشد؟ رامین از یک پدر پزشک ایرانی و مادر آلمانی در شهر دویسبورگ متولد شده است. جوادی اولین‌بار سال‌2003 در گروه زیمر، در ساخت موسیقی فیلم دزدان دریایی کارائیب نقش داشت، سپس سال‌2005 در ساخت موسیقی فیلم بتمن همکاری کرد. بعد‌از چندین تجربه در سال‌2005 به‌صورت مستقل برای ساخت موسیقی سریال مشهور فرار از زندان دعوت شد و در تمام 90‌قسمت موسیقی ساخت او شنیده می‌شود. او در سال‌2008 وقتی سی‌و‌چهارساله بود با فیلم پر‌فروش مردآهنی توانست معتبرترین جایزه موسیقی یعنی گرمی را ببرد. در سال‌2011 با تجربه ساخت موسیقی 24‌سریال و فیلم برای مشهورترین سریال تاریخ سینما یعنی بازی تاج و تخت دعوت شد تا تمام موسیقی این سریال توسط او و گروهش ساخته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->