نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

چالش‌های باروز برای قهرمانی کشتی جهان کسانی هستند؟

  • کد خبر: ۸۲۱۰۷
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
چالش‌های باروز برای قهرمانی کشتی جهان کسانی هستند؟
جردن باروز در حالی به دنبال قهرمانی کشتی آزاد جهان است که رقبای سرسختی در پیش دارد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، مسابقات جهانی کشتی آزاد به میزبانی نروژ از شنبه ۱۰ مهرماه آغاز خواهد شد که جردن باروز قهرمان چندین دوره جهان و المپیک در وزنی جدید روی تشک خواهد رفت. این کشتی‌گیر آمریکایی که حدود یک دهه در وزن ۷۴ کیلوگرم رقابت کرده موفق شد در انتخابی تیم ملی در وزن ۷۹ کیلوگرم خود را اثبات و دوبنده ملی را برتن کند.


باروز به دنبال پنجمین طلای جهان


یک سایت آمریکایی در تحلیل وزن ۷۹ کیلوگرم نوشت: جردن باروز به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی جهان و نهمین مدال جهانی و المپیک خود در اسلو است. علاوه بر این، باروز تنها یک برد با دویستمین بازی خود در سطح بزرگسالان فاصله دارد.


باروز در مسابقات انتخابی ثابت کرد که او هنوز یکی از بهترین کشتی گیران جهان و مورد علاقه برای کسب طلاست. با این حال به دلیل افزایش وزن، باروز برابر بسیاری از رقبای این وزن آزمایش نشده است.


از بین کشتی‌گیرانی که در این وزن در مسابقات جهانی نروژ شرکت می‌کنند باروز تنها با علی پاشا عمرپاشایف مبارزه کرده است.


مهمترین حریفان باروز در جهان


پس از مسابقه انتخابی آمریکا برای رقابت‌های جهانی صحبت‌های زیادی در مورد وضعیت آسیب دیدگی پای جردن‌باروز مطرح شد. در صورتی که باروز ۱۰۰ درصد برای مسابقات جهانی آماده باشد، او محبوب‌ترین ورزشکار است اما اگر هنوز با آسیب پا دست و پنجه نرم می‌کند، آسیب پذیر خواهد بود. حداقل ۲ مدعی اصلی در این وزن وجود دارند که برای ناکام کردن باروز در نروژ مناسب‌ترین هستند؛ رادیک ولی‌یف و نیکا کنچادزه.


رادیک ولی‌یف نماینده و کشتی گیر روسیه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان است. ولی‌یف با غلبه بر مالک شاواف قهرمان روسیه در سال ۲۰۲۱ و گادجی نبیف دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۹، جایگاه خود را به دست آورد.


دیگر مدعی اصلی نیکا کنچادزه است که در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۸ قهرمان شد. کنچادزه همچنین در مسابقات قهرمانی اروپا امسال برنز کسب کرد.


در این وزن باروز تنها مدال‌آور ارشد جهان است و بسیاری از رقبایی که در ۱۰ تیم برتر قرار می‌گیرند برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. روی کاغذ، هیچ یک از این رقبا نمی‌تواند باروز را برای قهرمانی جهان به چالش بکشد. با وجود این واقعیت، ۳ شرکت کننده هستند که برتری خود را نشان داده‌اند و ممکن است آماده حضور در مسابقات جهانی باشند. این کشتی گیران عبارتند از اخسربک گلایف، محمد نخدی و علی پاشا عمرپاشایف.


آخرین کشتی‌گیری که باید در بین حریفان باروز برجسته شود، محمد نخدی از ایران، قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ است. نخدی علاوه بر قهرمانی در رده‌های سنی نوجوانان، دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان بود و در ماه ژوئن در جام یاشاردوغو با غلبه بر تعدادی از کشتی‌گیران با استعداد، به سطح بالا رسید.


پیش‌بینی وزن ۷۹ کیلوگرم:


جردن باروز مدال طلا


نیکا کنچادزه نقره


رادیک ولی‌یف برنز


علی پاشا عمرپاشایف برنز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->