نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

جای خالی مشهد در فهرست یونسکو

  • کد خبر: ۸۲۳۸
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
جای خالی مشهد در فهرست یونسکو
رَزان| مرور اخبار این هفته دنیای گردشگری از آغاز فصل سفر خارجی‌ها به ایران خبر می‌دهد و نیاز به برنامه ریزی و تشویق بیشتر تور‌های گردشگری را عیان می‌کند. البته که آمار و خبر‌ها مثبت است، اما ظرفیت‌ها قطعا همیشه بیشتر. پیوستن دو شهر جدید از ایران به شبکه شهر‌های خلاق یونسکو و البته امید برای اضافه شدن مشهد به این فهرست از دیگر خبر‌های این هفته بود.

سنندج و بندرعباس به شهر‌های خلاق یونسکو پیوستند
سنندج و بندرعباس دو شهر خلاق جدید ایران هستند که به تازگی اسامی آن‌ها به همراه ۶۴ شهر دیگر از سوی یونسکو اعلام شده است. بندرعباس در بخش صنایع دستی و هنر‌های بومی و سنندج در بخش موسیقی نمایندگان جدید ایران در شهر‌های خلاق یونسکو هستند.
پیش از این رشت به عنوان شهر خلاق غذا و اصفهان نیز شهر خلاق صنایع دستی به شبکه شهر‌های خلاق پیوسته بودند. همچنان جای خالی مشهد به عنوان شهر خلاق ادبیات و رسانه در این فهرست ۲۴۶ شماره‌ای به چشم می‌خورد.

سفر ۳۰۰۰ گردشگر خارجی به چناران
بیش از ۳۰۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان چناران دیدن کردند. به گفته
محمد طاهریان مقدم، مدیر میراث فرهنگی چناران، این گردشگران اغلب از کشور‌های عربی و اروپایی شامل آلمان، سوئیس، دانمارک، ایتالیا و فرانسه بودند که از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان در شش ماهه نخست سال ۹۸ دیدن کردند. او ادامه داد: این گردشگران از جاذبه‌های تاریخی شهرستان از جمله روستای هدف گردشگری اخلمد، برج تاریخی رادکان، حمام رادکان، آرامگاه خواجه، رباط سید آباد، چشمه سبز گلمکان و موزه مردم شناسی شهرستان بازدید داشته اند.

گناباد میزبان ۱۲۰ گردشگر اروپایی
۷ گردشگر اروپایی از کشور‌های لهستان و فرانسه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گناباد دیدن کردند. به گفته
علیرضا شناسایی، رئیس میراث فرهنگی گناباد این گردشگران از جاذبه‌های تاریخی نظیر قنات جهانی قصبه، مسجد جامع، مدرسه علمیه نجومیه، روستای هدف گردشگری ریاب و موزه مردم شناسی این شهرستان دیدن کردند. همچنین با توجه به فصل برداشت زعفر ان و ثبت نظام آبیاری مبتنی بر قنات روستای سنوی گناباد در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار سازمان ملل متحد (فائو)، بازدید از مزارع زعفران این شهرستان از دیگر بخش‌های سفر گردشگران اروپایی به گناباد بود. شناسایی از سفر ۱۲۰ گردشگر خارجی به گناباد از ابتدای امسال خبر داد.

تفاهم میراث فرهنگی و اوقاف برای صیانت از آثار تاریخی وقفی
تفاهم نامه‌ای به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت همکاری‌ها بین دو دستگاه، در حاشیه برگزاری نمایشگاه میراث وقف (در محل موزه ملی ایران) به امضای علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رسید. بر اساس این تفاهم نامه قرار است آثار و اشیای تاریخی و همچنین قرآن‌ها و وقف نامه‌های خطی که تحت حفاظت اداره اوقاف قرار دارد، با همکاری میراث مرمت و صیانت شود.

احداث اولین هتل کارخانه کشور در یزد
مجموعه تاریخی کارخانه سعادت نساجان به عنوان میراث صنعتی ارزشمند در بافت تاریخی یزد به هتل تبدیل می‌شود. یک کارآفرین و فعال گردشگری می‌خواهد مجموعه تاریخی کارخانه سعادت نساجان که میراث صنعتی ارزشمند بافت تاریخی یزد به شمار می‌آید را به اولین هتل کارخانه کشور تبدیل کند. این کارخانه که در قلب بافت تاریخی یزد قرار دارد، متعلق به عهد پهلوی است و در فهرست میراث ملی جا دارد. مهم‌ترین بخش‌های این کارخانه تاریخی سالن سوییسی، موتورخانه، انبار پنبه و مجموعه سردر است.

پسته کرمان، سوژه سفر ۲۷ سفیر
۲۷ سفیر و رایزن اقتصادی و فرهنگی از کشور‌های مختلف دنیا برای شرکت در جشنواره پسته و گلیم کرمان، راهی این استان شدند. از آنجا که سفرا در کشور‌ها برای برقراری مبادلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری مأموریت دارند، به نظر می‌رسد آینده خوبی در انتظار اقتصاد و گردشگری کرمان باشد. خراسان رضوی نیز با برخورداری از باغ‌های پسته فراوان و همجواری آن با باغ‌های انار و زعفران که تقریبا فصل رویش هم زمانی دارند می‌تواند تور و جشنواره ترکیبی برنامه ریزی کند.

ایران مشتری پنجم سفر به ترکیه
بر اساس آماری که اخیرا از سوی ترکیه منتشر شده، ۵ کشوری که بیشترین گردشگر را در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۹ در ترکیه داشته اند به ترتیب روسیه، آلمان، انگلستان، بلغارستان و ایران هستند.

تنها جزیره خزر گردشگری می‌شود
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، استاندار گلستان از تبدیل آشوراده، تنها جزیره دریای خزر، با رعایت تمام نکات محیط زیستی به منطقه‌ای گردشگری خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->