پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!

  • کد خبر: ۸۲۴۸۷
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
تحریم ۷۰ درصد هواپیما‌های کشور را زمین‌گیر کرده!
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه از حدود ۳۵۰هواپیما تنها ۱۰۰هواپیما فعال در اختیار داریم گفت: دولت گذشته به جای تامین قطعه، هواپیمای نو خریداری کرد و این امر موجب زمین گیر شدن حدود ۷۰درصد هواپیما‌های کشور شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی یوسفی در رابطه با لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور گفت: یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری، حمل و نقل هوایی بوده و هر کشوری که می‌خواهد در این حوزه موفق باشد، حتما باید الگوی حمل و نقلی خود خود را تغییر داده و به صنعت هوایی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های اخیر شیوه‌های جابه جایی مسافر و بار تغییر کرده است، یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای کشورها، توسعه حمل و نقل هوایی بوده تا به واسطه ناوگان هوایی و جا به جایی مسافر به هاب منطقه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت و عدم برنامه‌ریزی مناسب در حوزه حمل و نقل هوایی فرصت‌های بیشماری را از دست دادیم، اضافه کرد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی ظرفیت اتصال کشور‌های شرقی و غربی به یک دیگر را دارد، اما این جایگاه توسط کشور‌های عربی و ترکیه از ما گرفته شده و آن‌ها به هاب منطقه تبدیل شده اند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس تاکید کرد: در این شرایط که بسیاری از فرصت‌ها را از دست داریم، برخی از مدیران به جای پذیرفتن کوتاهی هایشان و جبران عملکرد خود، بی برنامه‌گی‌ها و ناکارمدی‌ها را به سیاست خارجی و موضوعاتی نظیر برجام و FATF مرتبط می‌‎کردند، این امر در بسیاری از حوزه‌ها نظیر تامین واکسن کرونا و توسعه و نوسازی صنعت هوایی کشور کاملا مشهود بوده است.

یوسفی ادامه داد: هنگامی که در دولت گذشته فرصت نوسازی ناوگان هوایی کشور فراهم شد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند علی رغم نیاز به خرید هواپیمای نو، اولویت کشور خرید قطعات مورد نیاز است، اما متاسفانه به دلیل بی توجهی به این موضوع هم اکنون از حدود ۳۵۰ هواپیما تنها ۱۰۰ هواپیما فعال در اختیار داریم، این آمار نشان دهنده این است که پروازهایمان را تنها با ۳۰ درصد از ظرفیت صنعت هوایی کشور انجام می‌دهیم که خود موجب شده درآمد حاصل از فروش بلیط کفاف هزینه‌های ایرلاین‌ها را نداده و آسیب فراوانی به آن‌ها تحمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در سازمان هواپیمایی کشوری و تغییر چارت مدیریتی این سازمان، تاکید کرد: در حال حاضر شاهد تصمیم‌های چندگانه در حوزه صنعت هوایی هستیم که این خود ضرورت تغییر ساختار مدیریت این حوزه را نشان می‌دهد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که از توسعه صنعت هوایی دفاع می‌کنیم، بسیاری مدعی می‌شوند که در شرایطی که بسیاری از جاده‌ها و معابر روستایی با مشکل آسفالت رو برو هستند، باید بهسازی جاده‌ها در اولویت قرار بگیرد این درحالی است که یکی از الزامات توسعه، توسعه متوازن است. اگر سرمایه گذار خصوصی در مناطق محروم سرمایه گذاری نکند با همین اعتبارات قطره چکانی دولت‌ها امکان توسعه فراهم نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد مهم برای جذب سرمایه گذار، توسعه حمل و نقل و دسترسی است تا سرمایه گذاران به راحتی رفت و آمد کنند تصریح کرد: در حال حاضر صنعت هوایی تنها به اقشار مرفه جامعه محدود نمی‌شود و یکی از ضروری‌ترین زیرساخت‌های هر کشوری است.

یوسفی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی راهی برای جا به جایی بار است اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها با وجود ۵۰۰ هواپیما تنها دو الی سه ایرلاین فعالیت می‌کند در حالی که در کشور ما با وجود ۱۰۰ هواپیما ۱۲ شرکت هواپیمایی وجود داشته و هنوز هم برای تاسیس ایرلاین جدید درخواست داده می‌شود. این امر موجب کوچک شدن شرکت‌ها و آسیب پذیری بیشتر در برابر تکانه‌های اقتصادی می‌شود؛ لذا لازم است دولت در سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور این موارد نیز مورد توجه قرار بگیرد.

 

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->