سرخط خبرها
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی منطقه مطرح کرد

برگزاری طرح‌های مهارتی و آموزشی برای دانش‌آموزان

  • کد خبر: ۸۲۵۵
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
برگزاری طرح‌های مهارتی و آموزشی برای دانش‌آموزان

عطایی - روز ۱۳ آبــان‌ماه مــصادف با اتفاق‌های بزرگی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که از تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳و کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ از سوی رژیم شاه تا تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبارجهانی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ را در برمی‌گیرد. دلیل نام‌گذاری این روز به عنوان روز دانش‌آموز هم  شهادت جمعی از دانش‌آموزان شهر تهران است که برای اعتراض به رژیم پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند.  به همین مناسبت گفت‌وگویی با رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ داشتیم و درباره فعالیت‌های انجام شده در بخش فرهنگی و اجتماعی برای دانش‌آموزان منطقه، صحبت کردیم.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ ضمن گرامی‌داشت ۱۳ آبان و یادآوری رشادت‌های دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ گفت: شهرداری مشهد همچون سال‌های گذشته در کنار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان این روز را گرامی می‌دارد و با شرکت در راهپیمایی دشمن‌ستیز ۱۳ آبان رشادت‌ها، ایثار و فداکاری دانش‌آموزان را در این روز یادآوری می‌کند.
محمد سلطانی با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، بیان کرد: اداره اجتماعی و فرهنگی نیز در این‌باره کنار آموزش و پرورش خدمات ارزنده‌ای برای دانش‌آموزان ارائه داده است. بخشی از برنامه‌های شهرداری درحوزه فرهنگ‌سازی است و در کنار دیگر سازمان‌هایی که این امر را بر عهده دارند، فعالیت می‌کند. اجرای دو طرح الفبای مهارت و آوای همت در همین راستا و برای دانش‌آموزان و زنان سرپرست خانوار در منطقه در حال انجام است.
سلطانی با بیان اینکه طرح الفبای مهارت خاص کودکان و نوجوانان است، افزود: با توجه به اینکه در سال رونق تولید اقتصادی هستیم، این طرح در راستای توانمندسازی اقتصادی و مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان انجام می‌شود و در ۵ محله منطقه ۵ درحال اجراست. در این طرح دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم، مهارتی را نیز فرا می‌گیرند تا در کنار تحصیل توانمندی اقتصادی و درآمدزایی نیز برای خودشان داشته باشند. این مهارت‌ها با توجه به علاقه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و شامل مهارت‌هایی همچون چهره‌پردازی کودکان، آموزش منبت‌کاری با رایانه، خیاطی و طراحی روی پارچه می‌شود.
وی یکی دیگر از برنامه‌های اداره اجتماعی و فرهنگی را اجرای طرح اعتکاف علمی در ایام نوروز بیان کرد و گفت: در این طرح که با استقبال بالای دانش‌آموزان روبه‌رو شد، حل تمرین و انتخاب رشته دانشگاهی برای دانش‌آموزان انجام شد. یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا در شهرداری منطقه برای دانش‌آموزان طرح «سایبان امید» است این طرح شامل ۲۸۶ جلسه می‌شود و رویکرد آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شناخت و کنترل احساساتی همچون خشم است. این طرح ویژه دانش‌آموزان و والدین به‌ویژه مادران در نظر گرفته شده است.
سلطانی یکی از رویکرد‌های شهرداری را گسترش شادی و نشاط در بین شهروندان و دانش‌آموزان دانست و افزود: در همین راستا شهرداری در تابستانی که گذشت طرح‌های مختلفی را با هدف گسترش شادی و نشاط برگزار کرد. طرح جمعه‌های شاد و برگزاری فصل همدلی بین دو عید بزرگ غدیر و قربان بخشی از برنامه‌های اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۵ بود. افزون بر گسترش شادی و نشاط در این برنامه‌ها، درباره حقوق شهروندی و نگهداری از طبیعت و مصرف صحیح و بهینه آب نیز به دانش‌آموزان آموزش‌هایی داده شد. درصدد هستیم در صورت موافقت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، طرح قاب پاییزی را همچون سال گذشته که با استقبال خوب مدارس و دانش‌آموزان روبه‌رو شد، برای کودکان و نوجوانان شهرداری منطقه ۵ برگزار کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->