آمریکا یک نهاد و ۹ فرد ایرانی را تحریم کرد

  • کد خبر: ۸۳۱۲
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
آمریکا یک نهاد و ۹ فرد ایرانی را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، نام یک نهاد و ۹ شخصیت حقیقی ایرانی را به فهرست افراد و نهاد‌های تحت تحریم خود اضافه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا ظهر روز دوشنبه به وقت محلی از افزوده شدن نام ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و همچنین ۹ فرد ایرانی به فهرست افراد و نهاد‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهاد‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است، خبر داد.
دفتر کنترل دارایی‌ها خارجی نام سردار سرلشکر «محمد باقری»، سردار «حسین دهقان»، حجت الاسلام و المسلمین «محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد عادل»، «وحید حقانیان»، حجت الاسلام و المسلمین «مجتبی خامنه‌ای»، آیت الله «ابراهیم رئیسی»، سردار «غلامعلی رشید» و «علی‌اکبر ولایتی» را به فهرست شخصیت‌های تحت تحریم خود اضافه کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای که در چهلمین سالروز اشغال لانه جاسوسی این کشور در تهران منتشر کرده، ضمن اشاره به این واقعه حساس، تحریم ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و ۹ شخصیت حقیقی فوق -که از آن‌ها به‌عنوان بلندپایه نظام نام برده است- را اقدامی در راستای مقابله با توانمندی‌های داخلی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خوانده است.
دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت ۹۷ تاکنون تحریم‌های مختلفی را علیه افراد و نهاد‌های مختلف ایران وضع کرده و برای همراه کردن سایر کشور‌ها با تحریم‌های غیرقانونی خود به تهدید و ارعاب متوسل شده است.
چندی پیش شبکه آمریکایی بلومبرگ نیز در گزارشی تأکید کرده بود که سیاست تحریم علیه ایران به آخر خط رسیده و آمریکا گزینه‌های زیادی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در اختیار ندارد.
در هفته‌های اخیر آمریکا با تحریم بخش‌هایی مانند بخش ساخت‌وساز (که وابستگی کمتری به تجارت خارجی دارند) و برخی از افراد که مدت‌هاست سمت اجرایی ندارند، نشان داده است که گزارش‌های منتشر شده درباره به آخر خط رسیدن تحریم‌ها کاملاً به واقعیت نزدیک هستند.
با این حال، آمریکا طی ماه‌های اخیر نیز با هدف جنگ روانی و نشان دادن اینکه هنوز گزینه‌هایی را برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار دارد، تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است؛ اما تحولات اخیر اقتصاد ایران و معکوس شدن روند صعودی نرخ ارز حاکی از این است که تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران حتی در حد تقویت اثر تحریم‌های پیشین نیز مؤثر واقع نشده است.
نهاد‌های بین‌المللی از جمله بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود اعلام کرده‌اند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تخلیه شده و اقتصاد ایران می‌تواند از سال آینده به روند عادی بازگردد.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->